Citat:
Ursprungligen postat av
Xer0
Vad för typ av lån pratar vi här?
Hur ser din ekonomiska situation ut.
Hela min ekonomiska situation rasade för ett halvår sen.. Lång historia.. Men jag har kämpat med inkasso o KRM och har inga bet anm. Har sålt grejer o lever på minimum. Om tre månader är jag helt i fas tack vare två större inkomstposter (skatt och utb av semesterdagar) men tiden är tajt o jag har några poster som jag skulle behöva betala nu..och jag fattar att låna till att betala nytt uppfattas korkat men i avsikt att undvika anmärkning är det mitt alternativ. Får ej lån då min kreditvärdighet ses som dålig trots fast anställning och bra lön. Det ser ut som och bedöms som om jag är vårdslös.
Har varit och talat med bank där handläggare vill acceptera men chef över henne säger nej. Har talat med andra banker och sökt hjälp.
Bor på liten ort, har verkligen blottat mig o förklarat men jag fastnar i deras regelverk. Så jag har verkligen kämpat i 6 mån. Äter en gång per dag, sparsam i all konsumtion o ja jag är så nära!
Skulle vara så tråkigt om det sista som händer innan jag känner att jag vänt på allt är att jag får en anmärkning.
Men blir det så är der också en lärdom.