• 1
  • 2
2016-04-17, 10:37
Medlem
Någon som vet om det finns långivare i
andra länder jag som svensk medborgare kan söka lån hos?
Citera
2016-04-17, 10:40
Medlem
om utlänska låneinstitut så måste de följa svensk lag
Citera
2016-04-17, 10:42
Medlem
Xer0s avatar
Vad för typ av lån pratar vi här?
Hur ser din ekonomiska situation ut.
Citera
2016-04-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Vad för typ av lån pratar vi här?
Hur ser din ekonomiska situation ut.

Hela min ekonomiska situation rasade för ett halvår sen.. Lång historia.. Men jag har kämpat med inkasso o KRM och har inga bet anm. Har sålt grejer o lever på minimum. Om tre månader är jag helt i fas tack vare två större inkomstposter (skatt och utb av semesterdagar) men tiden är tajt o jag har några poster som jag skulle behöva betala nu..och jag fattar att låna till att betala nytt uppfattas korkat men i avsikt att undvika anmärkning är det mitt alternativ. Får ej lån då min kreditvärdighet ses som dålig trots fast anställning och bra lön. Det ser ut som och bedöms som om jag är vårdslös.
Har varit och talat med bank där handläggare vill acceptera men chef över henne säger nej. Har talat med andra banker och sökt hjälp.

Bor på liten ort, har verkligen blottat mig o förklarat men jag fastnar i deras regelverk. Så jag har verkligen kämpat i 6 mån. Äter en gång per dag, sparsam i all konsumtion o ja jag är så nära!
Skulle vara så tråkigt om det sista som händer innan jag känner att jag vänt på allt är att jag får en anmärkning.

Men blir det så är der också en lärdom.
Citera
2016-04-17, 10:59
Medlem
Xer0s avatar
Om du inte har några betalningsanmärkningar fattar jag inte vad problemet är.

Men gå till den banken du har lönekonto hos. Det är enklast.
Om det inte rör sig om några stora summor kanske du kan skaffa en kredit och betala med den.
Citera
2016-04-17, 11:00
Medlem
Citat:

Kreditvärdigheten bedöms som låg
Citera
2016-04-17, 11:01
Medlem
Citat:

Men gå till den banken du har lönekonto hos. Det är enklast.
Om det inte rör sig om några stora summor kanske du kan skaffa en kredit och betala med den.

Läs mitt inlägg: jag har gjort det, de säger nej (bankmannen säger i o för sig ja men hennes chef säger nej)
Citera
2016-04-17, 11:03
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaG
Kreditvärdigheten bedöms som låg

Jag har också haft låg kreditvärdighet då jag nolltaxerade under åren jag pluggade, och min deklaration för 2015 har inte kommit in i systemet ännu.

Jag fick trots detta öka på mina bostadslån med 250tkr, och det hadde att göra med att lånet bara var på 723tkr på en lägenhet värd 2 miljoner.

Om du har bostadslån så är det en möjlighet att öka på dem, men jag antar att så inte är fallet.

Du kanske kan låna av någon annan? Jag menar om det bara rör sig om typ 20000 eller nått sånt.
Citera
2016-04-17, 11:05
Medlem
Citat:
Jag har också haft låg kreditvärdighet då jag nolltaxerade under åren jag pluggade, och min deklaration för 2015 har inte kommit in i systemet ännu.

Jag fick trots detta öka på mina bostadslån med 250tkr, och det hadde att göra med att lånet bara var på 723tkr på en lägenhet värd 2 miljoner.

Om du har bostadslån så är det en möjlighet att öka på dem, men jag antar att så inte är fallet.

Du kanske kan låna av någon annan?

Vad bra för dig!
Nej tyvärr, jag har inte de förutsättningarna.
Citera
2016-04-17, 11:06
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaG
Vad bra för dig!
Nej tyvärr, jag har inte de förutsättningarna.

Och blanco lån gick inte heller?

På tal om utländska banker så har ju santander en filial i sverige.
Du kan ju kolla där.
Citera
2016-04-17, 11:09
Medlem
Citat:
Och blanco lån gick inte heller?

På tal om utländska banker så har ju santander en filial i sverige.
Du kan ju kolla där.

Nej tyvärr är det så att de gör en bedömning att min kreditvärdighet är för låg. Men tack snälla för att du delar med dig av dina tankar o förslag
Citera
2016-04-17, 11:15
Medlem
framtands avatar
Hur mycket pengar pratar vi om? 100.000? 10.000? 1000?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in