2016-04-26, 00:29
Medlem
Provokatörs avatar
Nu ska Flashback hjälpa Rebecca Weidmo Uvell och oss själva att gräva, hon är ny på detta med bidrag till muslimska organisationer men har gjort ett jättejobb i denna bloggpost.

Visst MP är överlusat med muslimer/islamister, men nu tar vi det ett snäpp till, och stoppar deras bidrag. Det finns många fler dimensioner av hur djupt infiltrerad den svenska samhällskroppen är av dessa skattefinansierade fritidsgårdar för vuxna. Vilka organisationer och företag har dom infiltrerat, vilka är organisationerna vad gör vi för att stoppa detta?

Personligen har jag gått ut ur svenska kyrkan för att jag inte vill finansiera religion men uppenbarligen rinner ändå mina och dina skattmiljoner in i muslimska organisationer som sedan säljer föredrag och försöker starta flyktingboenden för att tjäna ytterligare skattekronor.

Detta är systematiskt, läs hennes chockerande inlägg! FOLLOW THE MONEY

Citat:
Hur många muslimska organisationer finns det egentligen? Hur finansieras de? Och vilka är mäktigast? Jag går igenom det jag hittills hittat....
....Totalt delade SST 2015 ut nästan 54 miljoner i bidrag till olika trossamfund 2015.

Citat:
Samma namn dyker upp hela tiden runt dessa organisationer och det finns en del centrala figurer där, bland annat Mehmet Kaplan, Yasri Khan, Osman Adem, Omar Mustafa, Rashid Musa och Waberi .

Citat:
Du får gärna vara med i olika föreningar, och starta själv. Och tro på påskharen, enhörningar eller något annat. Men betala själv.

Hjälp Rebecca och fyll på med info! LÄNK

/Provokatör
Citera
2016-04-26, 08:33
Medlem
Provokatörs avatar
Vass debattartikel författad av Nima Dervish i dagens Aftonbladet. Om hur hycklande detta blaj om normkritik egentligen är när det kommer från ett visst håll. Artikeln belyser mycket bra den senaste tidens handskakningsdebatt.

Citat:
Tillåt mig utmana feghetsnormen i svensk media med lite klarspråk: 
Vissa muslimska organisationer har lärt sig vilka floskler som går hem hos blåögda svenskar. Rabblande av rätt nyckelord har lett till miljonbidrag till ens förening och politisk position för en själv. 

LÄNK

/Provokatör
Citera
2016-04-26, 12:52
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nu ska Flashback hjälpa Rebecca Weidmo Uvell och oss själva att gräva, hon är ny på detta med bidrag till muslimska organisationer men har gjort ett jättejobb i denna bloggpost.

Visst MP är överlusat med muslimer/islamister, men nu tar vi det ett snäpp till, och stoppar deras bidrag. Det finns många fler dimensioner av hur djupt infiltrerad den svenska samhällskroppen är av dessa skattefinansierade fritidsgårdar för vuxna. Vilka organisationer och företag har dom infiltrerat, vilka är organisationerna vad gör vi för att stoppa detta?

Personligen har jag gått ut ur svenska kyrkan för att jag inte vill finansiera religion men uppenbarligen rinner ändå mina och dina skattmiljoner in i muslimska organisationer som sedan säljer föredrag och försöker starta flyktingboenden för att tjäna ytterligare skattekronor.

Detta är systematiskt, läs hennes chockerande inlägg! FOLLOW THE MONEY

Hjälp Rebecca och fyll på med info! LÄNK

/Provokatör

Fy fan, bra post men man blir äcklad. Hur länge ska dessa vänsterdrägg få tillåtas hålla på? De motarbetar alla som skapar pengar och de belönar alla som endast konsumerar pengar. Alla föreningsbidrag borde ses över och helst av allt dras in.
Citera
2016-04-26, 13:04
Medlem
mahutma_homos avatar
Uppdrag granskning har ju gjort återkommande reportage om moskéer i Sverige och hur de uppmuntrar en unken kvinnosyn, att inte anmäla misshandel och våldtäkt för det står i strid mot islam. De har dock inte blivit av med sina statliga bidrag.
Citera
2016-04-26, 13:40
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Uppdrag granskning har ju gjort återkommande reportage om moskéer i Sverige och hur de uppmuntrar en unken kvinnosyn, att inte anmäla misshandel och våldtäkt för det står i strid mot islam. De har dock inte blivit av med sina statliga bidrag.

Det var i en annan tid, nu blåser andra vindar.

/Provokatör
Citera
2016-04-26, 14:18
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det var i en annan tid, nu blåser andra vindar.

/Provokatör

Det är dags att dra in bidragen för dessa och ställa lite krav på deras verksamhet. Vi behöver insyn i vad de predikar. Skicka in journalister med dold kamera. Pastor Åke Green fick inte stå och säga vad han ville oemotsagd. Det är dags att vi behandlar Islam som vi gör med kristendomen. Ställ krav.
Citera
2016-04-26, 14:34
Medlem
Lägg ner det där tramset om " vänsterdrägg". Ullenhag, Reinfeldt,Di marca, liberaler, höger vänster det är och har varit exakt samma skrot o korn de som vi kan kalla " godhetsapostlar" som delar ut pengar till alltoch alla. Det är inte en höger-vänster fråga.
Citera
2016-04-26, 18:30
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det där var bannemej mycket läsvärt. Tänk att en vanlig grävare får fram så mycket under stenarna. Det måste spridas.
Citera
2016-04-26, 20:05
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Politik - Inrikes
/Moderator
Citera
2017-03-05, 17:44
Medlem
retinas avatar
Om ni vill få andnöd, läs detta av Rebecca Weidmo Uvell gällande Somaliernas enormt stora överrepresentation gällande organisationer som uppbringar bidrag. Hon anger även diverse statistik över utbildningsnivå, arbetslöshet och brottslighet bland Somalier i Sverige.

http://www.uvell.se/2017/03/04/somal...ering-35547847

Detta nog är toppen på isberget gällande bidrag till diverse organisationer - man undrar hur det ens kan vara möjligt.
Citera
2017-03-05, 18:07
Medlem
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Om ni vill få andnöd, läs detta av Rebecca Weidmo Uvell gällande Somaliernas enormt stora överrepresentation gällande organisationer som uppbringar bidrag. Hon anger även diverse statistik över utbildningsnivå, arbetslöshet och brottslighet bland Somalier i Sverige.

http://www.uvell.se/2017/03/04/somal...ering-35547847

Detta nog är toppen på isberget gällande bidrag till diverse organisationer - man undrar hur det ens kan vara möjligt.

Det är sånt här riktig media ska ägna sig åt.
Citera
2017-03-05, 19:26
Medlem
Provokatörs avatar
Hon gör med små resurser ett jättejobb, bra Rebecca!

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in