• 1
  • 2
2016-04-27, 21:15
Medlem
plastgubbens avatar
En konspirationsteori som jag funderat över är om det kanske sker diverse avslöjanden av ockult material för att väcka ett intresse för detta. När individer sedan börjar konsumera detta så blir de förslavade. Eventuellt kan denna förslavning vara del av en upplysningsprocess.
Citera
2016-04-28, 09:11
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Tja, en tanke som finns är att allt vi förnimmer och får presenterat oss är del av fängelset/kontrollsystemet. Återfödelseprocessen? Del av fängelset. Spirituell information? Del av fängelset. Och så vidare.
Citera
2016-04-28, 09:55
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Tja, en tanke som finns är att allt vi förnimmer och får presenterat oss är del av fängelset/kontrollsystemet. Återfödelseprocessen? Del av fängelset. Spirituell information? Del av fängelset. Och så vidare.
Jag förstår inte riktigt relevansen. Jag menar att jag har hört på en del ställen att vi lever i en tid där tidigare ockult (dolt/hemligt) material avslöjas för allmänheten. Det är svårt att veta om det är sant. Men om det är sant, så kanske detta görs för att förslava snarare än befria folk, genom att folk som egentligen inte är mogna för materialet börjar konsumera det. Exempelvis kanske det är att folk blir väldigt egocentriska, vilket förslavar dem, eller får dem att krympa/bli paralyserade. Men om det är så så kanske det ändå är för ett gott syfte, människor som går igenom detta kanske måste gå igenom det innan de kan nå en annan fas. Typ att man måste lära genom att bränna sig. Sen kan man ju fråga sig om avslöjanden sker av människor, eller om det är "kosmos" som avslöjar saker, kanske var något sånt du syftade på.
Citera
2016-04-28, 10:17
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jag tror inte något läckage men som i alla system så hamnar några mellan stolarna och mals ner i grottekvarnen. Om inte rent bokstavligt så bildligt talat. Det är väl kanske de här människornas syn på världen som är det kosmiska läckaget? Sedan tror jag att förslavningen faktiskt kan tjäna som en befrielse i somliga fall. Även om det låter helt galet! Som här;

[a]I am the man who has seen affliction
by the rod of the Lord’s wrath.
2
He has driven me away and made me walk
in darkness rather than light;
3
indeed, he has turned his hand against me
again and again, all day long.

4
He has made my skin and my flesh grow old
and has broken my bones.
5
He has besieged me and surrounded me
with bitterness and hardship.
6
He has made me dwell in darkness
like those long dead.

7
He has walled me in so I cannot escape;
he has weighed me down with chains.
8
Even when I call out or cry for help,
he shuts out my prayer.
9
He has barred my way with blocks of stone;
he has made my paths crooked.

10
Like a bear lying in wait,
like a lion in hiding,
11
he dragged me from the path and mangled me
and left me without help.
12
He drew his bow
and made me the target for his arrows.

13
He pierced my heart
with arrows from his quiver.
14
I became the laughingstock of all my people;
they mock me in song all day long.
15
He has filled me with bitter herbs
and given me gall to drink.

16
He has broken my teeth with gravel;
he has trampled me in the dust.
17
I have been deprived of peace;
I have forgotten what prosperity is.
18
So I say, “My splendor is gone
and all that I had hoped from the Lord.”

19
I remember my affliction and my wandering,
the bitterness and the gall.
20
I well remember them,
and my soul is downcast within me.
21
Yet this I call to mind
and therefore I have hope:

22
Because of the Lord’s great love we are not consumed,
for his compassions never fail.
23
They are new every morning;
great is your faithfulness.
24
I say to myself, “The Lord is my portion;
therefore I will wait for him.”

25
The Lord is good to those whose hope is in him,
to the one who seeks him;
26
it is good to wait quietly
for the salvation of the Lord.
27
It is good for a man to bear the yoke
while he is young.

28
Let him sit alone in silence,
for the Lord has laid it on him.
29
Let him bury his face in the dust—
there may yet be hope.
30
Let him offer his cheek to one who would strike him,
and let him be filled with disgrace.

31
For no one is cast off
by the Lord forever.
32
Though he brings grief, he will show compassion,
so great is his unfailing love.
33
For he does not willingly bring affliction
or grief to anyone.

34
To crush underfoot
all prisoners in the land,
35
to deny people their rights
before the Most High,
36
to deprive them of justice—
would not the Lord see such things?

37
Who can speak and have it happen
if the Lord has not decreed it?
38
Is it not from the mouth of the Most High
that both calamities and good things come?
39
Why should the living complain
when punished for their sins?

40
Let us examine our ways and test them,
and let us return to the Lord.
41
Let us lift up our hearts and our hands
to God in heaven, and say:
42
“We have sinned and rebelled
and you have not forgiven.

43
“You have covered yourself with anger and pursued us;
you have slain without pity.
44
You have covered yourself with a cloud
so that no prayer can get through.
45
You have made us scum and refuse
among the nations.

46
“All our enemies have opened their mouths
wide against us.
47
We have suffered terror and pitfalls,
ruin and destruction.”
48
Streams of tears flow from my eyes
because my people are destroyed.

49
My eyes will flow unceasingly,
without relief,
50
until the Lord looks down
from heaven and sees.
51
What I see brings grief to my soul
because of all the women of my city.

52
Those who were my enemies without cause
hunted me like a bird.
53
They tried to end my life in a pit
and threw stones at me;
54
the waters closed over my head,
and I thought I was about to perish.

55
I called on your name, Lord,
from the depths of the pit.
56
You heard my plea: “Do not close your ears
to my cry for relief.”
57
You came near when I called you,
and you said, “Do not fear.”

58
You, Lord, took up my case;
you redeemed my life.
59
Lord, you have seen the wrong done to me.
Uphold my cause!
60
You have seen the depth of their vengeance,
all their plots against me.

61
Lord, you have heard their insults,
all their plots against me—
62
what my enemies whisper and mutter
against me all day long.
63
Look at them! Sitting or standing,
they mock me in their songs.

64
Pay them back what they deserve, Lord,
for what their hands have done.
65
Put a veil over their hearts,
and may your curse be on them!
66
Pursue them in anger and destroy them
from under the heavens of the Lord.

Sat Nam
Citera
2016-04-28, 10:19
Medlem
plastgubbens avatar
En sak som eventuellt har en koppling till detta, som jag tänkt på, är att människor har olika begär. Till exempel har en del starkare sexuellt begär än andra, och en del tycks ha ett begär att synda, nästan bara för att det är synd, typ "förbjuden frukt lockar mest" eller vad man brukar säga. Jag har t.ex. tänkt på att araber ofta har starkare sexuell drift, och andra begär. I Mellanöstern bär kvinnorna ofta slöja. Sen kommer Västvärlden in och bombar och västerniserar områden. Detta får till följd att folk antingen får ett mer västerländskt samhälle där de bor, eller att de flyttar till Väst, med andra ord det blir mer som Väst i vilket fall som helst. I Irak t.ex. var porrbutiker förbjudet innan Väst invaderade har jag läst, men efter invasionen fick porrbutiker skydd av amerikanska soldater så att de kunde bedriva verksamhet. Jag menar det att detta kanske har flera olika syften. Men en sak som detta kanske kan medföra är att män till en början har så starkt begär att de inte kan låta bli sånt. Men när detta existerat i ett samhälle länge så blir folk avtrubbade, desensitiserade. Detta spekulerar jag har med upplysning eller civilisation att göra, och att all degenerativ kultur vi ser idag har med detta att göra, och att hela kristendomen har med detta att göra, den är ju liberal jämfört med islam, och protestantism är mer liberal än katolicism. När folk har haft alla syndiga saker runt sig så blir de som sagt avtrubbade, desensitiserade. Vad är det för vits egentligen med en andlighet som är ytlig och bräcklig? Om man konstant måste ha ett komplext system runt människor för att skydda dem från dem själva, då är de nog inte så starka andligt och psykiskt, och den andligheten är egentligen syntetisk, inte genuin. Det är som ett småbarn som cyklar med stödhjul. Men man kan inte sätta ett småbarn att köra Tour de France. På samma sätt måste upplysning ske gradvis, och det är det jag spekulerar att detta kanske handlar om. Jag tror också att upplysning är förknippat med lidande, och att liberalism är institutionaliserat lidande.

Citat:
Spiritual knowledge, states a highly regarded Islamic esoteric text, is like food and light:

Just as a small child needs to be fed gradually, stage by stage, until it reaches adolescence, so that it may not eat something detrimental to its constitution, and just as light is appropriate only to persons with open, healthy and strong eyes, so that a person whose eyes have been shut, or had just emerged from darkness, will be severely dazzled by daylight, in the same way, those who get hold of this Letter should communicate it only to those who are in need of it.
källa: http://www.alpheus.org/html/articles...ret_islam.html

https://www.youtube.com/watch?v=FwhFLdSqqv0

Det finns också en scen i boken Walden Two av BF Skinner där man håller upp klubbor doppade i florsocker till småbarn. Dessa ska lära sig att motstå frestelsen. Kanske handlar det också om detta.

Videon är en intervju om boken Libido Dominandi: Sexual Liberation And Political Control. Jag spekulerar att förtryck och förslavning är ett verktyg för att upplysa. Alienering är en manifestation av att man genomgår upplysning. Därför kan förslavning och upplysning kanske vara två sidor av samma mynt. De "onda judar" som förslavar tror jag upplyser. Judarna själva har också blivit upplysta på samma sätt.
Citera
2016-04-28, 10:38
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Det är väl kanske de här människornas syn på världen som är det kosmiska läckaget?
Vet inte vad du menar med det, lite luddigt.
Citat:
Sedan tror jag att förslavningen faktiskt kan tjäna som en befrielse i somliga fall.
Ja, som du ser av mina inlägg så har jag också tänkt i dessa banor. Jag vet inte hur du menar dock. Jag tänker också att det kan finnas en befrielse i att förlora sig själv, att dö. Det är väl den ultimata befrielsen egentligen, att tillintetgöras, kanske. Svårt att veta om det är rätt väg man vandrar på eller inte. Det får mig att tänka på Interstellar när han åkte ut i rymden och inte kunde återvända eller vad det var, jag sov genom halva filmen. Den egentliga förslavningen är väl egentligen att vara fast i sig själv, att aldrig kunna dö. Ändå är folk väldigt rädda för att dö. Eller är man rädd för det som ska ske innan man dör? Man kan diskutera vad förslavning är.
Citera
2016-04-28, 11:08
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Vet inte vad du menar med det, lite luddigt.

Syftade på dina tankar kring det kosmiska avslöjandena. Det här:

Citat:
Typ att man måste lära genom att bränna sig. Sen kan man ju fråga sig om avslöjanden sker av människor, eller om det är "kosmos" som avslöjar saker, kanske var något sånt du syftade på.
Citera
2016-04-28, 11:09
Medlem
plastgubbens avatar
En annan grej som jag har tänkt på är att de människor som är minst civiliserade som sagt tycks ha starkare begär av vissa slag, och att dessa begär är de drivkrafter som bygger civilisation. Aldous Huxley skrev i Brave New World "civilization is sterilization". Vad är sterilisation, jo död. Om någon invaderar ditt land t.ex. så bryr du dig bara om du har någon slags begär och rädsla som du agerar på. Sinnet blir retat och där är en respons, inte alls olik responsen av t.ex. porr som jag nämnde tidigare. Sexualdriften är nog en av de drifter som ligger till grund för samhällsbygget. Egoistiska drifter av alla de slag. Men dessa är också starkt förknippade med synd. Man kanske kan kanalisera drifterna till "konstruktiva" saker, men vad är egentligen skillnaden? Allt samhällsbygge tycks tära på planetens resurser. Samhällets utveckling leder till att färre och färre skaffar barn, eftersom t.ex. barnadödligheten går ned. Så, vad betyder det egentligen att judarna vill utrota den vita rasen, om det nu är så?
Citera
2016-04-28, 11:19
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Syftade på dina tankar kring det kosmiska avslöjandena. Det här:
Ok, jag har ändå lite svårt att förstå vad du menar. Text är en knapphändig form av kommunikation, kan man väl dra som slutsats av det, dvs. att jag inte ser vad du tänker.

Apropå människors agerande vs "kosmos" så är ju det intressant på olika sätt. Jag tänker ofta på detta genom att jag tänker på fri vilja. T.ex. hur individers beteende kan ses som en förlängning av yttre omständigheter, politik etc, och hur folk, inklusive en själv, är omedvetna om de egentliga orsakerna till mycket av ens beteende, både utåt och inåt. En aspekt av detta som jag tänkt på är att det kanske kan uppstå en situation där person A vet mer om varför person B beter sig på ett visst vis än vad B själv vet. Eller att B inte är medveten om vissa beteenden den har. Neuros och lidande av olika slag tror jag kan vara en form av "kall", eller upplysning, och att vara helt harmonisk kan vara förknippat med att inte mycket upplysning pågår, "det man inte vet lider man inte av", eller man kanske borde vända på det "det man inte lider av vet man inte".
Citera
2016-04-28, 12:00
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
En annan grej som jag har tänkt på är att de människor som är minst civiliserade som sagt tycks ha starkare begär av vissa slag, och att dessa begär är de drivkrafter som bygger civilisation. Aldous Huxley skrev i Brave New World "civilization is sterilization". Vad är sterilisation, jo död. Om någon invaderar ditt land t.ex. så bryr du dig bara om du har någon slags begär och rädsla som du agerar på. Sinnet blir retat och där är en respons, inte alls olik responsen av t.ex. porr som jag nämnde tidigare. Sexualdriften är nog en av de drifter som ligger till grund för samhällsbygget. Egoistiska drifter av alla de slag. Men dessa är också starkt förknippade med synd. Man kanske kan kanalisera drifterna till "konstruktiva" saker, men vad är egentligen skillnaden? Allt samhällsbygge tycks tära på planetens resurser. Samhällets utveckling leder till att färre och färre skaffar barn, eftersom t.ex. barnadödligheten går ned. Så, vad betyder det egentligen att judarna vill utrota den vita rasen, om det nu är så?

Jag tror inte på att judarna är ute efter att utrota den vita rasen.
Dem är väl så som alla andra som har lärt sig genom genom att "lägga handen på plattan", som du uttryckte det. Slavar under sina egna erfarenheter och intryck av världen och sina förfäders berättelser och sin uppfostran av föräldrar, skola och samhälle.

Tanken om döden som en sorts befrielse är skrämmande! Tänker självmordsbombare ...

Citat:
Ok, jag har ändå lite svårt att förstå vad du menar. Text är en knapphändig form av kommunikation, kan man väl dra som slutsats av det, dvs. att jag inte ser vad du tänker.

Det är okay. Förvirrad som vanligt så jag förstår det knappt själv
Citera
2016-04-28, 12:38
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Jag tror inte på att judarna är ute efter att utrota den vita rasen.
Dem är väl så som alla andra som har lärt sig genom genom att "lägga handen på plattan", som du uttryckte det. Slavar under sina egna erfarenheter och intryck av världen och sina förfäders berättelser och sin uppfostran av föräldrar, skola och samhälle.
Ok. Det finns en del som tror att judarna vill utplåna icke-judiska vita. När jag lyssnar på dessa brukar jag tänka på att fakta eller vad man ska kalla det, yttre faktiska omständigheter som man kan bevisa, det är en sak, men sen är det en annan sak med det jag kallar "narrative", alltså vad det egentligen betyder. Det framgick kanske inte av mina summariska texter, men jag har spekulerat att samhällsbygge inte är ett mål i sig, det är bara en transitorisk fas, som ett helvete man genomgår för att upplysas, och att när upplysningen som ska ske i den här världen är slutförd så tynar man bort i detta plan, och därför är det människor som har mycket upplysning kvar som har starkast drivkrafter av det slag som är samhällsbyggande, medan de som är redo för något annat tynar bort, alieneras, förslavas kanske. Bertrand Russell skrev:
Citat:

"In this life, there are three kinds of men, just as there are three sorts of people who come to the Olympic Games. The lowest class is made up of those who come to buy and sell, the next above them are those who compete. Best of all, however, are those who come simply to look on. The greatest purification of all is, therefore, disinterested science, and it is the man who devotes himself to that, the true philosopher, who has most effectually released himself from the 'wheel of birth.'"

Han skrev även:
Citat:
What had happened in the great age of Greece happened again in Renaissance Italy: traditional moral restraints disappeared, because they were seen to be associated with superstition; the liberation from fetters made individuals energetic and creative, producing a rare florescence of genius ; but the anarchy and treachery which inevitably resulted from the decay of morals made Italians collectively impotent, and they fell, like the Greeks, under the domination of nations less civilized than themselves but not so destitute of social cohesion.

Jag ifrågasätter den gängse uppfattningen av hur evolution fungerar. När jag skriver mina hypoteser om det brukar jag bli utbuad. Hursomhelst, här är en karta:

https://upload.wikimedia.org/wikiped...n_map_1821.jpg

I buddhismen finns det ett namn för en människa som har uppnått upplysning och passerat ur den här världen, men som sedan valt att komma tillbaka för att hjälpa andra frigöras från den här världen, tror jag det var, minns inte vad de heter. Jag har undrat om det är vad judar är. I The Matrix är det en scen där Morpheus säger att de försöker frigöra folk från systemet, men dessa kämpar emot, kämpar för att skydda systemet som håller dem fångna.

https://www.youtube.com/watch?v=Sn61D1egV_Q

Kanske handlar det om judar och icke-judar. The Matrix har blivit anklagad för att vara sionistisk propaganda. Den förbjöds i Egypten, eller det kanske bara var Matrix Reloaded.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/2980432.stm

Det är dock väldigt vanligt att folk anser sig vakna, och använder The Matrix för att beskriva sitt tillstånd, fast där sionister är slavdrivare snarare än befriare. Jag har spekulerat att detta kan ha att göra med det som George Orwell skrev om i 1948:

Citat:
Until they become conscious they will never rebel, and until after they
have rebelled they cannot become conscious.

Dvs att ondska är upplysning.

Detta är sammankopplat med mycket av det jag skrivit om tidigare. Jag skulle kunna skriva mer om det men orkar inte just nu.
Citera
2016-04-28, 13:16
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt relevansen. Jag menar att jag har hört på en del ställen att vi lever i en tid där tidigare ockult (dolt/hemligt) material avslöjas för allmänheten. Det är svårt att veta om det är sant. Men om det är sant, så kanske detta görs för att förslava snarare än befria folk, genom att folk som egentligen inte är mogna för materialet börjar konsumera det. Exempelvis kanske det är att folk blir väldigt egocentriska, vilket förslavar dem, eller får dem att krympa/bli paralyserade. Men om det är så så kanske det ändå är för ett gott syfte, människor som går igenom detta kanske måste gå igenom det innan de kan nå en annan fas. Typ att man måste lära genom att bränna sig. Sen kan man ju fråga sig om avslöjanden sker av människor, eller om det är "kosmos" som avslöjar saker, kanske var något sånt du syftade på.

Då var jag nog otydlig. Jag tog upp en tanke som tar sitt avstamp i din idé här och som bygger vidare på den om att även all ockult material ämnar att distrahera oss, samt att allt vi vet eller upplever om eftervärlden också är en del av distraktionen, inkluderat återfödelseprocessen.

Jag vet inte var jag läste om det först men har stött på idén några gånger över nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in