• 1
  • 2
2016-04-30, 21:26
Medlem
TheOldGimps avatar
Någon som har mer info om denna donna?
Vad jag har hört så ska hon utöver detta även blåst ett större antal företagare i skönhetsbranschen. Typ varit där på behandling och sedan stuckit utan att betala.

http://www.expressen.se/nyheter/sofi...igen-oskyldig/

Lite tragiskt med snubbar som öser en massa pengar över tjejer, särskilt när de inte har råd utan tar lån för ändamålet. Troligtvis någon som är väldigt ensam.
Citera
2016-04-30, 21:26
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
Expressen kunde under torsdagen berätta om brottsmisstankarna mot en privat strippa, som står åtalad misstänkt för att ha bedragit en kund på 1,8 miljoner kronor
Hon riskerar ett långt fängelsestraff. Hon förnekar brott.

Kvinnans försvarare, advokat Clea Sangborn, bemötte anklagelserna mot sin klient redan under torsdagen. Då sa hon:
– Den här mannen har gjort det här helt frivilligt. // Det har varit gåvor också, för övrigt, och hon har skrivit ett avtal som han skrivit under. Så allt är reglerat i avtal.
Gåvoavtal som advokaten hänvisar till, är upprättat av Sofia Politi i två lika exemplar: ett till henne själv och ett till kunden.

Citat:
Efter att Expressen berättat om miljonbedrägeriåtalet vill Sofia Politi berätta sin version om anklagelserna. Hon väljer själv att träda fram med namn och bild eftersom inte har något att dölja:
– Som jag har blivit behandlad ska det inte gå till. Det är en massa saker som inte stämmer, och i min bransch är det ett vanligt förekommande fenomen, och problem, att man först betalar och sedan ska ha tillbaka pengarna.

Hon hänvisar till det upprättade avtalet.
– Det finns till och en film där han läser upp ett av de här gåvobreven. Jag tror att min advokat kommer att ge in filmen som motbevisning. Anledningen till att jag gjorde en film var för att understryka att han inte var under något hot, att jag inte stod där och tvingade honom eller hade förfalskat hans namnteckning. Det var för att påvisa att kontakten är på riktigt.
Finns det någon formulering du ångrar i avtalet?
– Jag ångrar att jag inte lät en advokat skriva det. Det hade varit det absolut bästa.
Citera
2016-04-30, 22:06
Medlem
Har hon pengar eller är de Gone Gone Gone?

Vad har hon för etnicitet?

Hon säger att han INTE fått Doppa - varför - rädd för
skattekonsekvenser - eller sanning.

Ja har han INTE FÅTT DOPPA - ja då är han ju
en ännu jävla större torzk - vilken dåre - men vi
får väl se vad som kommer fram
Citera
2016-04-30, 23:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Oj, oj, oj.

Om mannen fått den felaktiga diagnosen levercancer. 1 till 2 år kvar att leva. Då kan jag begripa att han lånade pengar och lade dem på en 22 årig strippa.

Men då borde han stämma landstinget och inte strippan.
Citera
2016-05-01, 04:03
Medlem
BonerBatmans avatar
Kul att hon går ut och vill försvara sig i tidningen. Typisk manipulativ skitstövel. Borde spärras in längre tid än några ynka år då risken för återfallsförbrytelser är garanterad. Kommer aldrig bidra med något gott till samhället. Kan med fördel skeppas runt till flyktingboenden och tituleras knulldocka för att få ner sex törsten hos våldtäckts turisterna.
Citera
2016-05-01, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Lite citat:

Kontenta: Hon har inte en chans att gå skadefri ur detta. Det är uppenbart att hon utfört manipulation i syfte att få mannen att ge de belopp som åsyftas här, och att mannen i fråga är mentalt otillförlitlig, godtrogen och lättlurad (autist eller liknande psykproblem), vilket hon som notorisk människokännare (erfaren hora) borde sett från dag 1.

She's fucked.
(så länge rättens nämndemän har kompetens inom psykiatri vill säga)
Tingsrätten kommer att döma till hennes fördel, men hovrätten kommer att hänga upp henne i torkställning!
Citera
2016-05-01, 06:45
Medlem
Det måste vara någon typ av diagnos på den här mannen. Den här Politi skulle jag inte bevärdiga med en blick ens. Ännu mindre betala pengar för att hon ska visa fittan. Jag menar, seriöst: Sitta o glo på en fitta! Vad är det? Ingenting! Det är ju ingen action. Eller var det kanske det ändå?
Hur som helst så vet vi nu att det finns WT i Djursholm. Också...
Citera
2016-05-01, 07:09
Medlem
FlamingBacons avatar
Jag förstår inte det brottsliga, människor som denna figur anses fullt tillräkneliga i övriga sammanhang. Jag tvivlar inte en sekund på att "kvinnan" har ägnat sig åt tvivelaktigheter, men om någon tjomme vill ge massa pengar till en strippa kan detta knappast anses som ett brott enligt mig.
Citera
2016-05-01, 07:46
Medlem
laxen69s avatar
Förmodligen har mannen någon diagnos, eller mild utvecklingsstörning.

Hon borde begripa att någon som är vid sina sinnes fulla bruk inte ger bort alla sina pengar (>1.000.000) samt tar flera lån för att ge bort ännu mer till en strippa.

Hon borde förstå att det är något psykiskt fel på mannen. Att han egentligen borde ha en förmyndare som sköter hans ekonomi.

Att utnyttja andras idioti tills de får kronofogden på sig är klart ett brott!
Citera
2016-05-01, 07:47
Medlem
snyltgasts avatar
Damens ifråga blogg: https://www.scandalbeauties.com/blog...i?f=everything

WT från Västmanland?
Citera
2016-05-01, 07:54
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Hon är tydligen en välkänd bedragare i sthlm. Sett frisörer och annat varna för henne på fb då hon aldrig betalar utan mer eller mindre tar springnota.
Citera
2016-05-01, 08:24
Medlem
styrlunds avatar
Gillar hur hon rundar av med att säga "det är ju egentligen vi strippor som blir utnyttjade"
Humor på hög nivå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in