Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-02, 23:39
Medlem
Kastanjeros avatar
Jag har en manlig bekant som har 5 bröder! Oddsen måste väl vara sjukt små för det eller?
Citera
2016-05-02, 23:42
Medlem
seattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
Jag har en manlig bekant som har 5 bröder! Oddsen måste väl vara sjukt små för det eller?

Nej, det händer ibland. I familjen Kardashian har de t.ex. fem döttrar men bara en son.
Citera
2016-05-02, 23:47
Medlem
0.5^6 drygt 1.5%

Inte helt ovanligt.
Citera
2016-05-03, 00:23
Medlem
mirandakerrs avatar
Ja, och felet ligger hos vissa män då de är männen som har SRY-genen.
Citera
2016-05-03, 00:35
Bannlyst
Alla män har nog inte 50/50 av pojk och flickspermier.
I kombination med att pojk och flickspermier bete sig olika.
Finns forskning som visar att efter krig föds fler flickor. Eftersom söner utan bröder slapp fronten. Söner med bröder skickades till fronten.
Citera
2016-05-03, 02:25
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Alla män har nog inte 50/50 av pojk och flickspermier.
I kombination med att pojk och flickspermier bete sig olika.
Finns forskning som visar att efter krig föds fler flickor. Eftersom söner utan bröder slapp fronten. Söner med bröder skickades till fronten.
Har även läst liknande studier, även anledning till att kvinno/mans ration också balanseras efter några årtionden efter stora krig som WW1 och 2.
Citera
2016-05-04, 22:43
Medlem
smutsigafingrars avatar
Tja, man kan ju befrukta en äggcell med en annan äggcell och då kan det ju bara bli en flicka eftersom Y-kromosomen saknas. Men det sker i labb och än så länge bara på möss. Och mig veterligen så befruktar man ofta en honmus med dess egna äggceller, så det blir ju en sorts autoincest. Men om vi leker med tanken att kvinnor i framtiden kan, genom teknologin och vetenskapen, skaffa barn med andra kvinnor så kommer dessa som föräldrar bara kunna skaffa barn av ena könet, flickkönet.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in