• 5
  • 6
2023-10-14, 15:49
Medlem
Kundinfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
Vad händer med NAS numera?

Tråden har ju inte uppdaterats på 1,5 år.

NAS kantras av gängkriminalitet, tunga droger och rena fyllefester. Den innersta kretsen typ styrelsen lever gott på medlemmarnas medlemsavgifter. Inget av de gör redovisas för medlemmarna. Man behöver inte vara medlem för att vara asatroende det är min personliga åsikt.
Citera
2024-12-22, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundinfo
NAS kantras av gängkriminalitet, tunga droger och rena fyllefester. Den innersta kretsen typ styrelsen lever gott på medlemmarnas medlemsavgifter. Inget av de gör redovisas för medlemmarna. Man behöver inte vara medlem för att vara asatroende det är min personliga åsikt.
Låter som Knapptryckarna och flera organisationer.
Kollar man på NAS hemsida också så hyllar de familjen. Som att alla familjer är gjorda av helhylle.
Men kvinnor ska uppenbarligen användas till att föda barn och som i sin tur ska användas som krigsmaterial, det vill säga utgöra en viss nation och sedan stå upp för och kriga för densamma.
Vi lever alltså i år 2024.

Nej, man behöver verkligen inte vara medlem i whatever för att tycka, tänka och ha en tro. Vad är det med detta organiserandet hela tiden? Och tittar man på NAS också så ser den övervägande manliga delen av styrelsen ut exakt som medlemmarna gör i NMR, helskägg och tatueringar och hela det kitet.
Och importerar hustrur från Asien gör dem också och som alla dessa andra manliga gaphalsarna gör, hustrur som sedan tvingas söka skydd av samhället från sin Gode Viking i Sverige år 2024.
Större mindervärdeskomplex tror jag är svårt att se än så här, ser ut som en flock av en massa Juha Valjakkala.
Senast redigerad av JQP 2024-12-22 kl. 02:25.
Citera
2024-12-31, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
"Forntida historia har många frågetecken men en teori är att vita efter att ha erövrat Indien och många rasblandade ihjäl sig, migrerade till levanten där de skrev GT baserat på lärdomarna om problemet med rasblandning."

Kastsystemet fanns ju under den vediska tiden, så vad skiljer det från Gamla Testementets syn (jag antar att det står så däri?) på att judarna (som du menar egentligen var arier från Indien, dvs som såg ut som nordeuropéer) inte skulle rasblanda med annat folk?

När och hur skulle (de som är dagens judar alltså) judarna ha "tagit över" / "stulit" (kulturell appropriering?) GT och judenheten, från dessa "ariska" judar som invandrat från Indien till Levanten?

Vad hände med de "ariska" judarna då?

Vad gjorde att de "ariska" judarna från Indien (där de varit polyteistiska) plötsligt under resans gång till, eller i, Levanten, blev monotestiska och bytte gud? Hittade de på Jahve, eller approprierade de Jahve från någon annanstans ifrån?

Hur lång tid tog migreringen?

Har migreringen lämnat några spår?

Uppvisar inte de "ariska" judarna i Gamla Testamentent, ganska icke sympatiska sidor, med blodtörstigt folkmord, på andra folkslag osv? Och även "semitisk" hämndlystenhet osv? Hur går det i så fall ihop med att de egentligen var arier?

En fråga: är du identitetskristen?

"Efter assyriska erövringar och förflyttningar fortsatte de till Europa. En av kungarna som ledde denna migration till och erövring av Europa hette Oden..."

Jag trodde Oden kom från Ukraina / Svarta Havet?

Vad har du för källa till att Oden skulle ha kommit från Levanten, och lett "ariska" judar till Europa? Och om nu Oden trodde på monoteism/Jahve, hur kommer det sig att senare så blev den germanska polyteistiska tron till, med asa- och vaner-dyrkan? Vad hände med den monoteistiska Jahve-tron då?

"Om varken GT eller asatro håller måttet..."

På vilket sätt håller inte asatro måttet?

Buddhism är väl förresten intressant? Ariskt, vettiga åsikter / personlig utveckling av sitt egna jag, och om jag har förstått det hela rätt så är man inte förtjust i rasblandning. Någon som vet hur buddhismen ser på rasblandning? Gärna med hänvisning.

Inte endast det. En vän till mig var med där något år, och förnyade aldrig för nästa års medlemsavgift (men meddelade inte heller att han gick ur). Om jag minns rätt, så fick han ett inkassokrav, från dvärg-thaimutta-knullaren som leder samfundet. Dvs det verkar handla mycket om pengar (och uppenbarligen dvärg-thaimutta).

Nu tror jag att i slutänden så behövde min inte betala något, i o m att han ringde upp och frågade vad fan dvärg-thaimutte-knullaren höll på med, varpå den senare då drog tillbaka inkasso-kravet. Så slutänden så behövde min vän inte betala något alls (förutom det han redan hade betalat, för året som hade gått).

Någon annan som haft liknande negativa erfarenheter?
Förvånar mig föga. Svenska Kyrkan gjorde samma sak, att när man ville gå ur så låste dem in en i sin organisation med förklaringen att brevet, där man krävde utträde, nog(bokstavligt talat) hade tappats på vägen av brevbäraren.
På så vis blev man som medlem tvångsansluten ytterligare ett år till varpå man även det året räddade ytterligare en yrkesplats genom att betala pengar(medlemsavgift)

Så här beter sig alla organisationer och samfund av idag, att dessa SAMTLIGA idkar BEDRÄGERI.
Vissa av dem är mer baksluga och som ASA är, att det kidnappar folk till en "tro".
Detta genom att spela på politik och vad som händer nu.
Opportunism är symptomatiskt med att faktiskt vara psykopat och detta ser vi övriga är något som idag växer upp som svampar ur jorden, hur nu både psykopater och narcissister slutgiltigt tar över hela världen.
Det här handlar inte om människor utan om organisationer och som kallar sig diverse.
Ja, PRO gör faktiskt samma sak, att Gud nåde den som vill lämna organisationen så ska den inte frivilligt får göra detta innan den åtminstone har förklarat sig!
PRO är väl att betrakta som också något "nationalistiskt"?

Åter till ASA Samfundet, men prova den att kontakta dem för frågor att gå med där så får du lika många svar där som du får om du skulle kontakta Jehovas Vittnen eller Socialdemokraterna eller vilket av idag sammanslutet korrupt samfund eller förening eller organisation som helst.
Det är så här det ser ut, att de organiserar sig alla dessa korrupta och direkt eller indirekt så fungerar dem alla som nationalister.
Det tror jag minsann även att en del muslimer också gör, att de kallar sig för Nationalister, svenska nationalister
Senast redigerad av JQP 2024-12-31 kl. 01:18.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in