2016-05-20, 19:20
Bannlyst
Hej

Behöver hjälp ämnet handlar om hotell :
1) Hur kommer försäljning in i service ?
2) Hur kan man få reda på gästen är missnöjd om den inte säger något?
Citera
2016-05-20, 19:53
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ineo17
ingen som kan hjälpa

Jag tror ingen förstår vad du menar, jag gör då inte det.

På din andra fråga är svaret; det får du inte.
Citera
2016-05-20, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag tror ingen förstår vad du menar, jag gör då inte det.

På din andra fråga är svaret; det får du inte.

Hej

tack

1.Hur kommer försäljning in i service? (Alltså när man jobbar inom reception osv.(i hotell) hur kommer försäljningen in där då ? tex när man handlar i klädbutik och står i kassan så säger personalen tex. vi har specialpris på läppglans,vill ni passa på...då kommer försäljning in i butik men hur är det i hotell..?

2. Hur ska man få reda på att gästen är missnöjd om han eller hon inte säger något?
Citera
2016-05-20, 20:09
Medlem
Prata med din lärare men ungefär

1 - Försäljning är ett serviceyrke, du hjälper och informerar kunden om produkten/tjänsten

2 - Du kan se på gästens bemötande gentemot dig
Citera
2016-05-21, 00:03
Medlem
sommarlovs avatar
Hotell säljer inte in något.
Undrar också varför, finns bara ibland lite dricka och godis, inte alla hotell har ens restaurang.

Hotell skiter i hur du upplever din situation, nästan alla som stannar på hotell gör det bara en gång, utom företagsgästerna, de får rabatter och gästundersökningar.

De brukar fråga om man har haft problem eller tyckte det var prisvärt...
Citera
2016-05-21, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Prata med din lärare men ungefär

1 - Försäljning är ett serviceyrke, du hjälper och informerar kunden om produkten/tjänsten

2 - Du kan se på gästens bemötande gentemot dig

tack
Citera
2016-05-21, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Hotell säljer inte in något.
Undrar också varför, finns bara ibland lite dricka och godis, inte alla hotell har ens restaurang.

Hotell skiter i hur du upplever din situation, nästan alla som stannar på hotell gör det bara en gång, utom företagsgästerna, de får rabatter och gästundersökningar.

De brukar fråga om man har haft problem eller tyckte det var prisvärt...

tack
Citera
2016-05-22, 16:54
Medlem
Amatörtråd!

1: Säljer mer för hotell tex om dom har många rum över av en högre prisklass, då kan dom säga "vi har ett dubbeldelux för 200 kr mer" vilket många tar om det finns. Hotell kan också ha avtal med företag som arrangerar rundturer osv i tex stockholm, sightseen-bussar, säg att hotellet tar 150kr men har ett avtal med företaget att dom tar 100kr, då tjänar hotellet 50kr per person. Är massa sånna saker dom har som mersälj.

2: Efter vistelsen skickar hotellet ut ett formulär på mail som man får fylla i och tycka till.

Bara massa lantisar som bott i tält hela livet i tråden?
Citera
2016-05-23, 23:07
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraken22
Amatörtråd!

1: Säljer mer för hotell tex om dom har många rum över av en högre prisklass, då kan dom säga "vi har ett dubbeldelux för 200 kr mer" vilket många tar om det finns. Hotell kan också ha avtal med företag som arrangerar rundturer osv i tex stockholm, sightseen-bussar, säg att hotellet tar 150kr men har ett avtal med företaget att dom tar 100kr, då tjänar hotellet 50kr per person. Är massa sånna saker dom har som mersälj.

2: Efter vistelsen skickar hotellet ut ett formulär på mail som man får fylla i och tycka till.

Bara massa lantisar som bott i tält hela livet i tråden?
Du verkar ha bott på hotell i Storstäder på semestern.

Faktum är att jag ligger på hotell JUST NU!

Inte ett ord vid bokning, incheckning eller middagen om övriga nytta/nöjen.
Och då bor jag vid ett bättre hotell i en mellansvensk stad med massor med möjligheter.
Citera
2016-05-24, 10:28
Medlem
Har aldrig varit med om att personalen givit någon extra service när jag bott på hotell. Däremot så har ju vissa försäljningsargument kommit in i deras marknadsföring på exempelvis hemsidan. Exempelvis boka ett dubbel deluxe rum och få en spabehandling på köpet. Eller vid köp av golfpaket så ingår 3 rätters middag och liknande. Detta har jag dock aldrig hört från personal på plats utan sett erbjudande om på själva webbplatsen/i någon tidning.

När jag ibland har checkat ut så har vissa frågat om rummet och servicen varit till belåtenhet. Andra gånger så har jag fyllt i ett formulär på mail efteråt, om jag uppgivit min mail.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in