Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2016-06-28, 13:12
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Så mina upplevelser är fel men inte dina? Så typiskt real... förlåt, "medvetna personer".

Nej, men din läsförståelse är uppenbart bristande. Jag har avfärdat dina anekdoter som just sådana genom att bland annat hänvisa till egna anekdoter och kan med all enkelhet konstatera att vi har båda rätt till våra upplevelser. Men det stannar där, som egna upplevelser. Ska man försöka sig på någon som helst analys så får man titta på samhället i stort, och då kan vi snabbt konstatera att jag har rätt och du har fullständigt fel.
Citera
2016-06-28, 21:08
Medlem
Sommarvikingens avatar
Vill ni att jag ska uppdatera om vad som har hänt hittills?
Citera
2016-06-28, 21:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Vill ni att jag ska uppdatera om vad som har hänt hittills?

Gärna!
Citera
2016-06-28, 21:41
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Gärna!

Första dagen i huset, han har inte flyttat in ännu. Han gillade inte designen på tapeten, den måste bytas eller målas över. Han vill hellre bo på övervåningen bland resten av familjen.

Jag kommer säkert ångra mig om nån nära bekant läser den här tråden men... Förlåt. I slutändan handlade det om att jag ville skriva av mig för jag känner mig inte bekväm med hur allt kommer att eskalera eventuellt.
Senast redigerad av Sommarvikingen 2016-06-28 kl. 21:43.
Citera
2016-09-23, 12:47
Medlem
Hej,
Jag har erfarenhet av vad som kan hända. En nära vän till mig lät en 17 årig (minst) kille från Afghanistan bo hos dem. Det tog dem några dagar att förstå att något var fel. Kille hade våldtagit deras 12 åriga dotter 4 gånger innan de fick klart för sig vad som hade hänt. Första gången hade han gjort det en vecka efter han flyttade in. Alla är kanske inte såna, men risken är uppenbarligen stor
Citera
2016-09-24, 01:02
Medlem
Elvislever241s avatar
Undrar hur det gick?
Flyttade pojken in i källaren ?
Fick han bidrag av socialen till att köpa en iphone eller fick dinbrosa använda bidragspengarna ?
Äter han svensk husmanskost ?
Hur kommunicerar pojken (vilket språk)?
Citera
2016-09-24, 02:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Jag blev lite orolig när jag pratade med min bror idag. Han ska ha en ensamkommande, tror det är en hazar i sitt hem kan vara syrier också. Frågade aldrig om etniciteten på tonåringen. 13 år gammal. Han sa att han ville testa och se hur länge han och hans familj orkar ha honom i ett källarrum. Han gör det självklart för pengarna då det är väldigt bra betalt. Det är ingen ide att försöka få honom att tänka om då hans hjärna drivs av pengar.

Det jag är mest orolig över är hans barn. Hur deras uppväxt förändras, även om det bara är temporärt. Då det är en främling dom får träffa varje dag så tror jag dom förändras rent psykiskt men jag kan ha fel. Det är ju inte riktigt samma sak som att ha en svart husmor i sitt hem i södra Amerika back in the days. Dom är under 6 år. Om det skulle uppstå en stor konflikt så kanske dom får men för livet. Jag har inte lust att besöka min bror om han ska ha en Hazar/syrie i sin källare. Jag kanske kan ändra min människosyn men jag har svårt att lita på ensamkommande/flyktingar från mellanöstern pga alla hemska historier man har hört.

Känner ni flashbackare någon som har öppnat upp sitt hem för en ensamkommande tonåring? Vad har ni hört för historier? Vad är era erfarenheter? Dela gärna med er.
Min erfarenhet säger mig att för dig är rasismen fokus och du vill ha stöd i det ...

Vore du på allvar oroad för några brorsbarn - då hade du frågat efter erfarenheten att vara fosterförälder åt en tonåring när man har småbarn - och hur det kan påverka barnen beroende på vad som händer ..

Det är inte ditt fokus .. Utan "ensamkommande" är ditt fokus och resten är BS .. Det skulle förvåna mig mycket om du ens har en bror...
Citera
2016-09-24, 02:32
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
Undrar hur det gick?
Flyttade pojken in i källaren ?
Fick han bidrag av socialen till att köpa en iphone eller fick dinbrosa använda bidragspengarna ?
Äter han svensk husmanskost ?
Hur kommunicerar pojken (vilket språk)?
Eller knarkade TS ihjäl sig ...

Jag undrar också ...
Citera
2016-09-24, 02:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsoder
Hej,
Jag har erfarenhet av vad som kan hända. En nära vän till mig lät en 17 årig (minst) kille från Afghanistan bo hos dem. Det tog dem några dagar att förstå att något var fel. Kille hade våldtagit deras 12 åriga dotter 4 gånger innan de fick klart för sig vad som hade hänt. Första gången hade han gjort det en vecka efter han flyttade in. Alla är kanske inte såna, men risken är uppenbarligen stor
Kan du inte länka till artiklar eller anmälan/häktning, FUP eller dom - eller Flashback-tråd ...

Jag blir ju väldigt intresserad av vilket fall du talar om ...

Eller - jag tror på BS ..
Citera
2016-09-24, 12:15
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Min erfarenhet säger mig att för dig är rasismen fokus och du vill ha stöd i det ...

Vore du på allvar oroad för några brorsbarn - då hade du frågat efter erfarenheten att vara fosterförälder åt en tonåring när man har småbarn - och hur det kan påverka barnen beroende på vad som händer ..

Det är inte ditt fokus .. Utan "ensamkommande" är ditt fokus och resten är BS .. Det skulle förvåna mig mycket om du ens har en bror...
Citera
2016-10-05, 01:57
Medlem
HighwayDelights avatar
Hade inte spelat någon roll ifall man fick all världens rikedom, "barn" som det så fint heter, är något helt annat i verkligheten, skulle dessutom inte ha litat på att någon form av berikning inte uppstår..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in