Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-10, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Sjlv har jag uppenbarligen inte den riktiga passionen, fr inte lser jag Pondus och Nemi p norska, japansk manga p japanska, de mnga italienska serierna i Kalla Ankas pocket p italienska, eller ens Tintin p franska. Lser frvisso den danska albumsviten Danmark besat p danska fr nrvarande, men hade fredragit den svenska versttningen om jag hade haft den till hands. Fantomen har jag uteslutande lst p svenska.

r imponerad av er med den riktiga passionen!
Sjlvklart kper jag ej serier p de sprk jag ej frstr, som t ex Japanska eller Italienska.
Engelska utgvor r inte svra att komma ver i dag.
Citera
2019-01-10, 12:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Sjlvklart kper jag ej serier p de sprk jag ej frstr, som t ex Japanska eller Italienska.
D missar du garanterat mer n vad man missar genom att lsa versttningar. Men det r ju ett "Du-problem" snarare n ett "Jag-problem". Som en extra bonus fr du ju knna dig fin som minsann inte lser sunkiga versttningar.
Citera
2019-01-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
D missar du garanterat mer n vad man missar genom att lsa versttningar. Men det r ju ett "Du-problem" snarare n ett "Jag-problem". Som en extra bonus fr du ju knna dig fin som minsann inte lser sunkiga versttningar.
Fast jag lser versttningar av manga, har ju inte s mycket annat val dr d jag ej kan japanska.
Jag lser ej p orginalsprk om jag kan fr att vara "fin".
Har du aldrig lst bcker p orginalsprk? Varfr skulle det vara annorlunda med serier?
Att bestlla p orginalsprk ger strre utbud och gr fortare n att vnta p svenska versttningen.
Senast redigerad av xenomorph-ball 2019-01-10 kl. 15:54.
Citera
2019-01-10, 18:18
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
"Problemet" r vl mer att det inte direkt finns ngon amerikansk utgva av Phantom, mer n samlingsalbum med dagspresserien. Det finns allts ingen egen tidning med Phantom i USA. (Med risk fr att ha fel, men en snabb skning p Diamonds hemsida visade i alla fall ingen utgivning fr tillfllet) Den sista verkar ha kommit ut 2017 och slde d i 3579 ex.
Hittar du ngot numera r det med stor sannolikhet frn Australien. (och mycket dr kan ven vara versatt material frn Sverige)
Citera
2019-01-15, 13:33
Medlem
Rebali179s avatar
Vi fr hoppas p att den vandrade vlnaden kommer att fortsttas att ges ut ett bra tag till.
Klassiker som alltid r bra.
Dock har de ftt lite skit vissa stunder.

Den japanska versionen var rtt bra men ven ventyret
Pven Giovanna nr det var ett par vackra kvinnobrst p tidningsomslaget s brjade folk klaga.
Men annars s gr det framt tycker jag

Saknar ni den svartvita tidningen eller vill ni ha frg versionen
Citera
2019-01-15, 13:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vi fr hoppas p att den vandrade vlnaden kommer att fortsttas att ges ut ett bra tag till.
Klassiker som alltid r bra.
Dock har de ftt lite skit vissa stunder.

Den japanska versionen var rtt bra men ven ventyret
Pven Giovanna nr det var ett par vackra kvinnobrst p tidningsomslaget s brjade folk klaga.
Men annars s gr det framt tycker jag

Saknar ni den svartvita tidningen eller vill ni ha frg versionen
Det r fan lite problematiskt. Fantomen gr sig nog bst i svartvit, men flera av biserierna gr sig bst i frg.
Citera
2019-01-15, 13:42
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det r fan lite problematiskt. Fantomen gr sig nog bst i svartvit, men flera av biserierna gr sig bst i frg.

Kan hlla med dig p den punkten. Det frsvann lite av sin charm p sitt eget stt.
Har ngra tidningar med Svartvita ventyr och ven i frg.
Fantomen Krnika r dock i svartvitt s man fr vl njuta d vissa stunder
Citera
2019-01-15, 13:49
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Krnikorna ges ju dock inte ut lngre...
Citera
2019-01-15, 13:51
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Krnikorna ges ju dock inte ut lngre...
Nr frsvann dem det hade jag inte tnkt p, Dock finns det en del bokband med ventyr med krnikorna att lna p biblioteket som tur r
Citera
2019-01-15, 13:58
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Nr frsvann dem det hade jag inte tnkt p, Dock finns det en del bokband med ventyr med krnikorna att lna p biblioteket som tur r
Jag vet faktiskt inte. Det r vl ngra r sen nu... Skulle chansa p att det r kanske runt 9-10 r sen.
Det blev dock bara fem band med krnikorna. Varav det femte var uppdelat i tv band av ngon anledning. De hann fram till den 12 eller 13 Fantomen. Sen s blev det inga fler band... (troligtvis fr lga sljsiffror)
Citera
2019-01-15, 13:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det r ju helt klart trevligt.
Citera
2019-01-15, 14:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Jag vet faktiskt inte. Det r vl ngra r sen nu... Skulle chansa p att det r kanske runt 9-10 r sen.
Det blev dock bara fem band med krnikorna. Varav det femte var uppdelat i tv band av ngon anledning. De hann fram till den 12 eller 13 Fantomen. Sen s blev det inga fler band... (troligtvis fr lga sljsiffror)

Troligen blev det nog s till slut. Vilket r vldigt synd mste jag erknna.
Men det r vl inget att gra t.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in