Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-29, 11:25
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Jag har en undran.. var fr den nuvarande Fantomen sina pengar ifrn? Det finns en skattkammare i Ddskallegrottan, men jag tvivlar p att han sljer ut saker frn den. Men... han har kontanta medel fr resor, och fr t ex kpa en tavla som kostade 100 000 pund (FA 14/00, FA krnika 3/2002).

Lever han p dom pengar som Diana drar in frn FN, eller har han ln som beflhavare fr Djungelpatrullen? P ngot stt mste han vl f in cash? Hur kan han annars betala fr ett glas mjlk i Morristown, fr att inte tala om alla fkygresor han gr. Borde inte skattemyndigheterna brja fundera?

Han har helt enkelt har tv personligheter en som rnar banker och en som r hjlte. Jag menar ringarna mste symbolisera hans alternativa personligheter.
Citera
2008-02-29, 11:31
Medlem
Onakas avatar
Visst heter Gurans slkt Duran, Luran, Nuran osv.. ? Har fr mig att det str i ngon Fantomen frn 85-87...
Citera
2008-02-29, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Visst heter Gurans slkt Duran, Luran, Nuran osv.. ? Har fr mig att det str i ngon Fantomen frn 85-87...

Ja, ungefr s. Zuran och Quran har ven frekommit genom ren om jag inte minns fel.

Fantomens pengar kommer skert frn juveler som han vxlar in i Morristown. Det hnder ven att han betalar direkt med delstenar.

Angende den 13:e fantomen s blev det strul fr alla vnner av ordning nr Lee Falk tycktes ha glmt att han redan beskrivit dennes tilltrde som Fantomen och sedan skrev ett annat ventyr om just detta. Enligt den ena historien ska han ha varit yngst i en brdraskara av fyra och gift sig med en asiatisk prinsessa. Enligt den som jag tror var frst gifte sig den 13:e Fantomen med Jean LaFittes dotter. Frgan r vilken berttelse som man ska hlla fr den "officiella".
Citera
2008-02-29, 12:27
Medlem
rappahs avatar
Du har inte viktigare saker i livet att fundera ver?
Citera
2008-02-29, 12:53
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappah
Du har inte viktigare saker i livet att fundera ver?

Vad menar du? Fantomen har i mitt fall varit en del av mitt liv i mer n 20 r. Detta R viktiga saker.

Fr vrigt skulle ett generationsskifte pigga upp serien en smula. Nuvarande Fantomen r ju i runda slngar 60 r med tonrsbarn och en fru kring 40, s han borde vara sliten. Och d har nd Lee Falk slngt in en extra generation fr 40 r sedan, eller vad det var. Annars hade nuvarande Fantomen varit nrmre 100 vid det hr laget.
Citera
2008-02-29, 12:57
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querelle
Ja, ungefr s. Zuran och Quran har ven frekommit genom ren om jag inte minns fel.

Fantomens pengar kommer skert frn juveler som han vxlar in i Morristown. Det hnder ven att han betalar direkt med delstenar.

Angende den 13:e fantomen s blev det strul fr alla vnner av ordning nr Lee Falk tycktes ha glmt att han redan beskrivit dennes tilltrde som Fantomen och sedan skrev ett annat ventyr om just detta. Enligt den ena historien ska han ha varit yngst i en brdraskara av fyra och gift sig med en asiatisk prinsessa. Enligt den som jag tror var frst gifte sig den 13:e Fantomen med Jean LaFittes dotter. Frgan r vilken berttelse som man ska hlla fr den "officiella".
kan tnka mig att den med LaFittes dotter r den officiella, d, rtta mig om jag har fel, Lafitte ligger begravd i ddskallegrottan, i ett speciellt rum som heter typ "De bortglmdas valv" eller liknande.
Citera
2008-02-29, 13:40
Medlem
Fargoths avatar
Jag skulle tro att fantomen fr speciella papper av president Luaga vilket ger honom tillgng till bde det ena och det andra. I djungeln lever han ju p ryktet om fantomenlegenden och inga negrer dr sger vl emot Fantomen? Dessutom r han ju omttligt rik med bde skattkammare och B-ln i Djungelpatrullen.
Citera
2008-02-29, 13:45
Medlem
Harrison_Fords avatar
den lilla skattkamaren, det r drifrn han tar pengarna. Sakerna i den stora skattkammaren innehller saker som r knda som Excaliburs svrd och diamantbgaren.
Senast redigerad av Harrison_Ford 2008-02-29 kl. 13:48.
Citera
2008-02-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
kan tnka mig att den med LaFittes dotter r den officiella, d, rtta mig om jag har fel, Lafitte ligger begravd i ddskallegrottan, i ett speciellt rum som heter typ "De bortglmdas valv" eller liknande.

Han r begravd dr, ja. Jag vill helst tro p LaFitte-versionen eftersom den helt enkelt var bttre. Det dr med den yngste brodern och makan som var ett huvud lngre kndes lite fnigt. Du minns vl ocks att Fantomen 13B var ovanligt kortvxt?
Citera
2008-02-29, 17:16
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querelle
Han r begravd dr, ja. Jag vill helst tro p LaFitte-versionen eftersom den helt enkelt var bttre. Det dr med den yngste brodern och makan som var ett huvud lngre kndes lite fnigt. Du minns vl ocks att Fantomen 13B var ovanligt kortvxt?
Oavsett frfattare s har jag fr mig att den trettonde fantomen alltid beskrivits som kortvxt och stark.
Citera
2008-02-29, 17:30
Medlem
Ledarens avatar
Jag lste en serie som handlade om hur Luaga frlorade presidentvalet till en diktator, och han blev inlst i fngelse. Fantomen rddar Luaga efter att Luaga flytt fngelset, men de blir sen ovnner. Jag missade de nsta avsnitten och vet inte hur det slutade. Ngon som vet?
Citera
2008-02-29, 23:14
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Jag lste en serie som handlade om hur Luaga frlorade presidentvalet till en diktator, och han blev inlst i fngelse. Fantomen rddar Luaga efter att Luaga flytt fngelset, men de blir sen ovnner. Jag missade de nsta avsnitten och vet inte hur det slutade. Ngon som vet?

Det var i mitten av 90-talet detta nde, tror jag. Det var vl Lubanga han hette som han frlorade mot? Det var en jttelng fljetng som gick ver ett helt r tror jag. Man hoppade vver ngra nummer och krde ett avsnitt d och d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in