2016-06-06, 04:35
Medlem
Flashback har många sköna mods men ibland undrar man om vissa är lite väl maktgalna.

Jag fick en avstängning för 0.06. Detta var inlägget jag postade:

Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Du är och förbli okunnig. Imam-artikeln är från dec-2015 och har absolut INGET med den aktuella artikeln att göra. Det är enbart du och div sd-kräk som ser den kopplingen.

Samt ur din tredje länk så visar INGET ur den artikeln att det har att göra med muslimer eller invandrare.

Från ditt eget citat:

Dvs att det kan lika gärna handla om svenska föräldrar som anser att religion och skola inte ska blandas ihop, vilket de flesta i denna tråd är överens om...Ja förutom rabiata sd-röstare som ALDRIG tidigare har brytt sig om traditioner innan dom kunde använda det som slagträ i invandringsdebatten.

För oss som har hjärna så är det en självklarhet att kyrkan och skola inte ska beblandas. Vi lever i 2000-talet så släpp dom religiösa aspekterna och kör upp ert "traditionsnack" i röven. Lika lite som ni har brytt er om hemlösa eller pensionärer så har ni brytt er om traditioner. Det är bara nu det passas på när invandringen kommer på tal.

Jävla hycklare hela bunten.

Vart någonstans hittar man 0.06 i inlägget? För så vitt jag vet så är 0.06 aktuellt när man kritiserar moderatorsåtgärder men hur fan och vart hittar man det i detta inlägg?
Citera
2016-06-06, 13:19
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Flashback har många sköna mods men ibland undrar man om vissa är lite väl maktgalna.

Jag fick en avstängning för 0.06. Detta var inlägget jag postade:

Vart någonstans hittar man 0.06 i inlägget? För så vitt jag vet så är 0.06 aktuellt när man kritiserar moderatorsåtgärder men hur fan och vart hittar man det i detta inlägg?
Du stängdes inte av för brott mot regel 0.06. Du fick en varning för brott mot regel 0.06 och stängdes sedan av för brott mot regel 2.01 Ohörsamhet, för du hade samlat på dig flertalet varningar på kort tid och genom det visat att du inte hörsammat de varningar du redan fått.

Har du fler frågor om din avstängning så kan vi ta det här. För frågor kring din specifika varning så har vi instruktioner för hur du klagar på dem.
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2016-06-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Du stängdes inte av för brott mot regel 0.06. Du fick en varning för brott mot regel 0.06 och stängdes sedan av för brott mot regel 2.01 Ohörsamhet, för du hade samlat på dig flertalet varningar på kort tid och genom det visat att du inte hörsammat de varningar du redan fått.

Har du fler frågor om din avstängning så kan vi ta det här. För frågor kring din specifika varning så har vi instruktioner för hur du klagar på dem.
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

My bad. Var lite oklar. Självklart så stängdes jag inte av för 0.06 men det aktuella inlägget fick jag en varning för (vilket ledde till avstängningen) och min fråga står kvar:

Vart någonstans i det inlägget bryter det mot 0.06? Jag har messat moderatorn men fick bara till svar:

"Du har brutit mot 0.06."

Kan mods upplysa mig på vilket sätt inlägget bryter mot 0.06?
Citera
2016-06-06, 23:42
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
My bad. Var lite oklar. Självklart så stängdes jag inte av för 0.06 men det aktuella inlägget fick jag en varning för (vilket ledde till avstängningen) och min fråga står kvar:

Vart någonstans i det inlägget bryter det mot 0.06? Jag har messat moderatorn men fick bara till svar:

"Du har brutit mot 0.06."

Kan mods upplysa mig på vilket sätt inlägget bryter mot 0.06?
0.06 säger:
Citat:
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.
Det inlägg du besvarade var undertecknat "mod" och därmed att anse som ett moderatormeddelande. Det gör att du skulle undvikit att besvara/kritisera innehållet annat än via PM.

Däremot så är det min personliga åsikt att moderatormeddelandet var otydligt. I sin utformning kan det lätt uppfattas som ett inlägg i debatten då det citerade och argumenterade emot ett annat inlägg och ur den synvinkeln kan jag tycka att din varning var tveksam då argument avseende ämnet i sig (inte modereringen) bör få bemötas.

Ett gott råd är dock att undvika besvara inlägg som undertecknas av "moderator" på annat sätt än via PM.
Citera
2016-06-07, 11:20
Moderator
Tinuviels avatar
Din varning har diskuterats internt och det samlade beslutet är att den anses felaktig. Du besvarade visserligen ett moderatormeddelande vilket som regel leder till varning för 0.06 men moderatormeddelandet var utformat på ett sätt som gjorde att det kunde uppfattas som ett inlägg i diskussionen.

Varningen har dragits tillbaka och vi ber om ursäkt.
Citera
2016-06-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Din varning har diskuterats internt och det samlade beslutet är att den anses felaktig. Du besvarade visserligen ett moderatormeddelande vilket som regel leder till varning för 0.06 men moderatormeddelandet var utformat på ett sätt som gjorde att det kunde uppfattas som ett inlägg i diskussionen.

Varningen har dragits tillbaka och vi ber om ursäkt.

Ursäkten godtas och livet går vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in