Citat:
Ursprungligen postat av
Francox
Rckte det inte med hard mode? Finns ju easy, normal och hard. Fastnar du p Hard eller survival under spelets gng s kan du ej ndra svrighetsgrad. Den funktionen finns bara p easy och normal att pendla under spelets gng, en sak att tnka p.
Tycker av det jag lst s verkar dom flesta vldigt njda. Ska sjlv spela det s fort jag fr tummen ur och kpa ps4 pro.
Av det jag sett s tl zombies/mnniskor mer ju svrare svrighetsgrad, ev att dom ven blir aggressivare ocks.
Fr grna terkomma om hur spelet r efter ngra timmar in, om det r ett kul och varierande lir. Jag kommer kra p normal s din spelupplevelse p survival kommer bli att du fr spela mer frsiktigt.
Sdr, nu knner jag mig tillrckligt erfaren att svara p detta
Som jag frstr det r survival typ "hard mode", fast med extra saker ssom mindre ammunition och ingredienser utspritt, ingen fast travel, vissa skills r avstngda, och att man mste klicka fram UI:t med R3. Bda dessa sakerna gillar jag, fr det ger bttre inlevelse, s jag krde p frn start med Survival och jag ngrar det verkligen inte.
Visst r spelet rtt utmanande, men det r verkligen inte omjligt. Ofta beror det p ens egna frberedelser som gr att man eventuellt fastnar p ngot stlle. Till exempel s frsker jag ta ner en horde av freaks, och visst kom jag nra men jag behver nog nd komma tillbaka lite senare efter att jag har samlat lite mer grejer fr att ta mig an dem. Jag har det som krvs, men jag behver fler ingredienser fr att gra fler fllor och molotovs (man fr en uppgraderad molotov senare i spelet som verkligen ter upp en 20-40 freaks t gngen).
Spelet r riktigt kul. Jag lskar verkligen knslan i det och atmosfren. En ensam biker med "walking dead"-knsla, allts en vidppen vrld som mestadels r lugn men dr faror lurar lite hr och dr, r enorm myspysfaktor. Jag nskar att det fanns ett lge dr man kunde stnga av s att det inte fanns ngra fiender s att man bara kunde ka runt, haha. S mysigt r det att ta sig runt i vrlden.
Jag tyckte att spelet var en start 7a fram tills det att jag brjade slss mot Hordes ordentligt. Nu r spelet en svag 8a istllet. Den adrenalinkicken nr man springer runt och man vet att man har en 2-300 freaks hack i hl som skriker och frsker f tag p en
Jag vet inte hur ltt eller svrt spelet r p normal, men jag kan iaf sga att survival frn start passar folk som spelar mycket och r vlbekanta med genren. Fast det beror p hur mycket du vrdestter att ha ett UI uppe hela tiden, att ha fast travel tillgngligt osv. Hard kan ju ocks rcka, men var medveten om att Survival ger spelet en sjukt trevlig inlevelse.
Jag tror att jag brjar nrma mig slutet av spelet. Det knns i alla fall s storymssigt. Inte riktigt dr n, utan jag r mer dr... vad ska man sga utan att spoila? Dr man frbereder fr den sista point of no return, kanske? Det har hittills varit riktigt angenmt, och jag r glad att jag kpte det.