Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-16, 14:53
Bannlyst
Ja hos Sveriges Radio nekades journalisten Egor Putilov att skriva om invandringen. Han har p sin hemsida tagit upp denna censur han utsattes fr av sin chef Luise Steinberger. Han har ven spelat in ett samtal med sin chef som man kan lyssna p. Tillggas br att Egor ej tagit politisk stllning i sitt arbete utan han har faktamssigt beskrivit vad som sker och p redaktionen var han den med bst inblick i det hela d han arbetat fr migrationsverket med.

Nu bevisas allts fullt ut att PK media ej r en fri press de pstr sig vara

https://putilov.org/2016/06/16/hur-o...ublic-service/

Citat:
Den 10e december 2015 blev jag kallad till min chef p SR Luise Steinberger.
Vi fick ett mejl som uppmrksammar oss p dina debattartiklar i flyktingfrgan. Vr chef Ingemar har bestmt att du inte kan rapportera ngot om flyktingkrisen hos oss.
Hon syftade p flera debattartiklar som jag hade skrivit som fd asylhandlggare p Migrationsverket innan jag anstlldes p SR och som publicerades av SvD, Aftonbladet och Dagens Samhlle. Artiklarna tog inte stllning fr eller emot migrationen utan hade fokus p tekniska brister vid handlggning av asylrenden.
Om du vill fortstta arbeta hr kan du inte skriva ngot mer om det eh ta stllning i frgan till exempel p sociala medier heller. Det handlar om att man inte fr ta stllning i kontroversiella frgor.
Jag frskte kontra:
-Men jag tar ju inte stllning i mina artiklar.
Hon tittade blankt p mig:
Jag lste dina artiklar och jag tycker de r jttebra men du kritiserar nd systemet.
4 dagar efter det hr samtalet fick jag besked om att jag stngs av frn tjnsten och inte lngre r aktuell fr anstllningen p SR.
Att kritisera systemet r som journalist mao ej tilltet

https://www.facebook.com/egor.putilov.9
Senast redigerad av KungCharles2 2016-06-16 kl. 14:55.
Citera
2016-06-16, 15:05
Medlem
Journalisterna, vars egentliga uppgift det r just att kritiskt granska makten och myndigheterna (fr att vrna om demokratin), ska numera allts till varje pris uppmanas att inte granska makten och myndigheterna? Och absolut inte ens redogra fr deras verksamhet, om det inte r i smickrande ordalag frsts?

Gr de inte det ovan s frlorar de sina jobb och blir paria i media och kanske frstr sina yrkesliv?

Sjukt samhlle!

Jag knner sympati fr Egor Putilov.
Citera
2016-06-16, 15:10
Medlem
Det hr r allvarligt, s hr lngt fr det inte g. Detta borde spridas internationellt! Ngon..? Jag r dlig p sprk. Lt inte detta rinna ut i sanden, det r ett angrepp p oss, p det fria ordet!
Citera
2016-06-16, 15:14
Ja svensk media i ett ntskal censurera allt kritiskt/granskande mot vad pk samhllet tycker

edit, intressant att kvinnan hller med om att vnster sikter r ok att publicera men ej hger
Senast redigerad av Captinhero 2016-06-16 kl. 15:18.
Citera
2016-06-16, 15:18
Bannlyst
ja detta br spridas till Polen som anklagats av den svenska fria pressen fr att bedriva censur sen p engelska och grna tyska. DET R EN PRAKTSKANDAL
Citera
2016-06-16, 15:19
Moderator
Siegfrids avatar
Ja det r mycket nu hos Ekot, presskonferenser som mste censureras, samtigt som det r helt OK att vnstersikter gr rakt igenom filtret.
Citera
2016-06-16, 16:10
Medlem
Provokatrs avatar
Detta r mycket anmrkningsvrt och omskakande en skandal av mycket stora mtt som frtjnar stor spridning.

Vi pratar om skattefinansierad propaganda, dessa kretiner har inte mandat att bedriva sin egen hittepjournalistik och allt annat n uppsgning och omorganisation borde vara uteslutet. Dom har grovt missbrukat sitt uppdrag och vra skattemedel.

Det r ett klart brott mot Paragraf 14 i sndningstillstndet och det br finnas mycket goda grunder att prva detta rttsligt:

"Sndningsrtten ska utvas opartiskt och sakligt samt med beaktande av att en vidstrckt yttrandefrihet och informationsfrihet ska rda i ljudradio och tv."

LNK

Nu har vi tre namn som vi p Flashback fr nagelfara i steg ett fr det lr ingen annan journo gra: Luise Steinberger, Ingemar Lfgren & Cilla Benk

Jag citerar Egor: "Tnk p det nsta gng ni lyssnar p Ekot."

/Provokatr

"PS" Ngon som har skills att 'skruva upp' ljudnivn p Egors ljudupptagning?
Citera
2016-06-16, 17:59
Medlem
Apelsiners avatar
Begreppet "regimmedia" kanske inte kommer vara exklusivt fr Rysslandsrapporteringen framver. Trevligt att f agendan svart p vitt, flashbacks verklighetsbeskrivning bekrftas n en gng.
Citera
2016-06-16, 18:36
Medlem
Perignons avatar
Beklmmande, men inte alls frvnande d vi pratar om samma organisation som bermde sin medarbetares mnniskosmuggling.
Citera
2016-06-16, 19:57
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
....tagit upp denna censur.....

Public Service censurerar? Ja eller hur?

Sveriges Radio finansieras av Svenska Folket och har ett uppdrag av Riksdagen att vara opartiska.

Precis som om Sveriges Radio skulle censurera som om den vore ett Propagandaorgan fr Regimen. Haha! Rolig trd. Av med Foliehatten. Konspirationsteorier p ntet har vi redan tillrckligt av.

Nonsens!
Citera
2016-06-16, 21:10
Medlem
Kurdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
"PS" Ngon som har skills att 'skruva upp' ljudnivn p Egors ljudupptagning?

http://www.filedropper.com/egorputilov
Citera
2016-06-16, 21:50
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
Ja hos Sveriges Radio nekades journalisten Egor Putilov att skriva om invandringen. Han har p sin hemsida tagit upp denna censur han utsattes fr av sin chef Luise Steinberger. Han har ven spelat in ett samtal med sin chef som man kan lyssna p. Tillggas br att Egor ej tagit politisk stllning i sitt arbete utan han har faktamssigt beskrivit vad som sker och p redaktionen var han den med bst inblick i det hela d han arbetat fr migrationsverket med.

Nu bevisas allts fullt ut att PK media ej r en fri press de pstr sig vara

https://putilov.org/2016/06/16/hur-o...ublic-service/

Att kritisera systemet r som journalist mao ej tilltet

https://www.facebook.com/egor.putilov.9

Detta r vl nd inget nytt dock...
Knt sedan lnge...

Det r dock frjvligt... och hoppas detta kommer ut till fullo... men ingen journalist vgar vl ta i det som vanligt...

Vet inte hur man skall faktiskt lsa det.... Riksdags partier fr utse medarbetare p public service? hur skulle det bli? det hade blivit krig varenda dag...

Han r lite av en walraffare faktiskt...

Vad tycker ni r lsningen p problemet? dvs att public service ngot vi r TVUNGNA att betala till om vi har en radio apparat, en TV apparat (och var fan p vippen en dator/surf platta)...

Hur lser man det? hur blir public service representativt?
Senast redigerad av 4yoonly 2016-06-16 kl. 22:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in