Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-17, 22:10
Medlem
trickydicks avatar
http://www.expressen.se/kultur/forfa...iskt-fb-konto/

En känd användare här hängs ut av Expressen och riskerar därigenom både karriär och socialt umgänge

Rena DDR-fasoner tycker jag.
Varför stängs inte Expo ner och juden Lehman och bögen Poohl får skaka galler? Så hade det fungerat i ett friskt och demokratiskt samhälle.

Vad är Expressens syften? Att kväsa oliktänkande?
Diskutera:
Citera
2016-06-17, 22:14
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Katastrof, det tiotal personer som fortfarande läser Expressen ska alltså göras intresserade av att läsa alla Ezzelinos inlägg. Strategiskt tänkande är som vanligt nära noll på Expressen. Undrar om dom postar några bilder på årets sommar-redaktion, förra året var det kritvitt i medarbetarskaran.
Citera
2016-06-17, 22:20
Medlem
BewilderedHulders avatar
Kväsa oliktänkande .. ELLER vänliga nog att upplysa om likasinnade för de oupplyst-ovetande?
Förvirrad som vanligt!
Citera
2016-06-17, 22:21
Medlem
Ryktena om Ezzelinos identitet har varit i omlopp i flera år.
Det var bara en tidsfråga innan något skulle publiceras.
Citera
2016-06-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

En känd användare här hängs ut av Expressen och riskerar därigenom både karriär och socialt umgänge

Rena DDR-fasoner tycker jag.
Varför stängs inte Expo ner och juden Lehman och bögen Poohl får skaka galler? Så hade det fungerat i ett friskt och demokratiskt samhälle.

Vad är Expressens syften? Att kväsa oliktänkande?
Diskutera:
Jag kan inte se att Expressen nämner någon vid namn, däremot gör Expo det. Det är förvisso enkelt att leta upp namnet på Expo, men Expressen hjälper inte till på annat sätt än att nämna vad Expo har gjort. I sak anser jag att den som sig i leken ger får leken tåla. Eller menar du att antisemiter ska få vara anonyma och deras kritiker, som i Expo och Expressen, ska vara offentliga?
Citera
2016-06-17, 22:25
Medlem
NickSonnys avatar
Detta får mig att läsa alla hans inlägg och reflektera över dem. Har die Juden verkligen tänkt igenom denna uthängning?
Citera
2016-06-17, 22:26
Medlem
Namnvalet tror jag däremot kommer från Dantes Inferno, inte Ezzelino da Roma.
Citera
2016-06-18, 16:54
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Detta får mig att läsa alla hans inlägg och reflektera över dem. Har die Juden verkligen tänkt igenom denna uthängning?

Man får hoppas på att bokförsäljningen tar fart. Dock så lär hans andra uppdag bli färre.

Notera att Expo har väldigt tunt på fötterna. Vore trevligt med en kommentar av E him self.
Citera
2016-06-18, 17:36
Medlem
SvenskOppositions avatar
Att Expo m.fl. är del av den organiserade judisk makt-rörelsen är knappast en hemlighet. Den här gången gör de dock sig själva en björntjänst.

Den uthängde Flashbackprofilen var en av dem som fick mig att försiktigt börja öppna ögonen. Till skillnad mot för bara fem år sedan är det fantastiskt många fler idag som står redo att börja sätta ord på de företeelser man börjar att ana bakom den löjeväckande kuliss som Makten byggt upp.
Citera
2016-06-18, 17:56
Medlem
Vad jag förstår har det gått rykten om den här personen och FB under flera år i media, så Expo och Expressen är i varje fall inte först på bollen.
Citera
2016-06-18, 18:17
Medlem
systemkollapss avatar
Det är skrämmande att en stor tidning återigen hänger ut oliktänkande. I en demokratisk stat som står på yttrandefrihetens grunder är uthängningar förkastligt. Självklart har man rätt att yttra både extrema åsikter på vänsterkanten, rasism och nazism. Det är det som gör en demokrati. I en demokrati är inte alla åsikter trevliga. Så länge man inte begår kriminella handlingar som att attackera en man för att han är av judisk börd. Jag har för övrigt inte känt till användaren innan denna tråd. Ska kolla igenom inläggen. Expo är riktigt obehagliga tillsammans med Bonniers Expressen.
Citera
2016-06-18, 20:25
Medlem
saagverks avatar
Hoppsan! Detta var nog lite utöver det vanliga vill jag tycka.

Att det däremot skulle kunna dölja sig ett etablerat författarnamn bakom den vassa pennan här på fb kanske inte förvånar lika mycket som avslöjandet i sig.

Vad skall man sedan säga om den ironi som uppstår när skribenterna på expo citerar Ezzelino där han påtalar etablissemangets avsaknad att behöva föra verkliga faktabaserade diskussioner, men själva avstår från att ens försöka bemöta till exempel hans påståenden om judisk dominans med just fakta som skulle kunna peka på motsatsen?

Man avfärdar honom istället som en "hatare". Så smidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in