Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-21, 09:41
  #1
Medlem
Denna tråd kanske borde ligga i (FB) Egna projekt men jag personligen tycker det är viktigare att den ligger här.

Mitt projekt handlar om att skapa en väldigt enkel sida där du kan välja årtal, t.ex. 2015, och då kommer det upp lite info rutor om personer som stått ut ur mängden. Personer som på alla möjliga olika sätt förrått Sverige, smutskastat folket, hyllat Islam, politiker som gjort det ena och privatpersoner som gjort det andra. Journalister ska ju givetvis också med.

Vad tycker ni om det? Det händer ju så mycket saker och det är lätt att man glömmer, hemsidan i fråga ska lätt kunna färska upp ditt minne. T.ex. kan du välja årtal, månad eller söka för att hitta dessa inforutor.

Så frågan är helt enkelt: Vad tror ni om detta? Hemsidan + domännamn kommer kosta 350kr om året så det är inga problem att hålla den igång i flera år och ständigt fylla på med ny info.
Citera
2016-06-21, 10:05
  #2
Medlem
FreshMilks avatar
Låter bra, så glöms inte landsförrädarna bort.
Citera
2016-06-21, 10:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMilk
Låter bra, så glöms inte landsförrädarna bort.
Exakt! Jag har massa i åtanke men jag vill först kolla om detta är något som skulle uppskattas eller om det är helt meningslöst. Det kostar ju som sagt inte så mycket och max en veckas arbete för att ha uppe sidan och sen är det bara att köra igång.

Alla skjutningar och kanske bilbränder hade också vart kul att lägga in så man snabbt och enkelt kan t.ex. få en överblick om hur otroligt många gånger det förekommer.
__________________
Senast redigerad av musikalen 2016-06-21 kl. 10:58.
Citera
2016-06-21, 15:52
  #4
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musikalen
Exakt! Jag har massa i åtanke men jag vill först kolla om detta är något som skulle uppskattas eller om det är helt meningslöst. Det kostar ju som sagt inte så mycket och max en veckas arbete för att ha uppe sidan och sen är det bara att köra igång.

Alla skjutningar och kanske bilbränder hade också vart kul att lägga in så man snabbt och enkelt kan t.ex. få en överblick om hur otroligt många gånger det förekommer.

Det är intressant för även undertecknad har gått i dessa tankar! Man skulle t.ex. kunna lista asylbaroner m.fl. på detta vis och således hålla reda på dessa individer.

Frågan är om det är lagligt att föra register på det viset? Något säger mig att det inte är det.
Citera
2016-06-21, 18:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Det är intressant för även undertecknad har gått i dessa tankar! Man skulle t.ex. kunna lista asylbaroner m.fl. på detta vis och således hålla reda på dessa individer.

Frågan är om det är lagligt att föra register på det viset? Något säger mig att det inte är det.
Jag har också tänkt på det sistnämnda. Jag ska se om jag kan få igång ett program som gör bacups varje natt och sparar bacupen på en annan server, just in case.

Hemsidan kommer dock inte hostas i Sverige, och därmed får jag inte .se utan det blir .com.
Citera
2016-06-21, 19:54
  #6
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musikalen
Jag har också tänkt på det sistnämnda. Jag ska se om jag kan få igång ett program som gör bacups varje natt och sparar bacupen på en annan server, just in case.

Hemsidan kommer dock inte hostas i Sverige, och därmed får jag inte .se utan det blir .com.

Gott så! Gissar att du döljer ägarförhållandena också med någon domäntjänst?

Oavsett om eller hur någon vettvilling kan komma att använda den framtida listan så skall dessa människor leva i obehaget av att vara uthängda. Att bidraga till undergången av Europa och Sverige för ett par sketna kronor skall kosta ett par sömnlösa nätter, minst.
Citera
2016-06-21, 20:51
  #7
Medlem
vonbrixens avatar
Mycket bra projekt! Önskar dig lycka till och kanske vore Ryssland ett bra land att "hosta" sidan i? De lär ju inte ge ut något till väst i första taget..
Citera
2016-06-21, 21:32
  #8
Medlem
Yxmans avatar
Mycket intressant, då jag själv under flera år har funderat på något liknande.

Skulle du gå från teori till praktik, så erbjuder jag mina tjänster som medförfattare. Jag hjälper gärna till att utforma och fylla sidan.
Citera
2016-06-22, 00:29
  #9
Medlem
Vad kul att ni tycker projektet verkar intressant.

Då kan jag göra er lite extra glada och berätta att jag är halvfärdig med sidan. Det är en mycket enkel hemsida där man kan antingen söka på årtal eller med nyckelord. Det finns små info rutor, notiser, och klickar man på dom så kan man läsa mera.

Hela sidan ska vara så enkel som möjligt. Målet är att det ska gå fort att lägga in nya notiser och hitta den information som man söker efter.

Nu kommer ju snart midsommar och då blir det att fira med familj och vänner så innan dess lär nog inte sidan vara klar. Men någon gång nästa vecka så skulle jag nog vilja bjuda in några av er så ni får ge kritik och förslag på hur man kan förbättra den.

Angående Ryssland som hosting, det står antingen mellan dom och ett annat land (det andra landet har jag erfarenhet utav innan). Helst hade jag valt PRQ men det kostar en del.
Citera
2016-06-22, 01:57
  #10
Medlem
Nurjenfs avatar
saken hör till den att alla människor är lite schizofrena. letar man efter vad var och en har gjort och inte gjort, och då i negativ form så kommer man nå sammanstötningar som sällan gynnar det nationella.

man behöver inte sköta alla sina kort rätt, men för att inte låsa in folk så måste man ge utrymmen att gunga på. Annars blir gungan styv och konfronterbar. Vi lever inte i en nationell värld och den är därför i underläge. Du blir inte matad av nationen, utan snarare av det globala kapitalet.

Men givetvis finns många som i individuellt syfte försökt göra och åstadkomma det ena och det andra, men som kanske stannat på den sidan av gungan lite för länge. Och dom flesta som vaggat eller vaggar på den nationella skapar ofta den situationen. Man måste nog vara tydlig med det.

Vad sak har sin plats i sin tid. Nationella moraltanter ,ubermensch och bror duktig. undanbes.
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-06-22 kl. 02:04.
Citera
2016-06-22, 15:15
  #11
Medlem
Dorniers avatar
Ett strålande initiativ av dig musikalen.

Man efterfrågade i "integration och invandring" här på flashback även ett register på alla hotell och campingar som använts som flyktingförläggningar, vore mycket bra om detta kunde finnas i din databas musikalen.
Citera
2016-06-22, 20:07
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
saken hör till den att alla människor är lite schizofrena. letar man efter vad var och en har gjort och inte gjort, och då i negativ form så kommer man nå sammanstötningar som sällan gynnar det nationella.

man behöver inte sköta alla sina kort rätt, men för att inte låsa in folk så måste man ge utrymmen att gunga på. Annars blir gungan styv och konfronterbar. Vi lever inte i en nationell värld och den är därför i underläge. Du blir inte matad av nationen, utan snarare av det globala kapitalet.

Men givetvis finns många som i individuellt syfte försökt göra och åstadkomma det ena och det andra, men som kanske stannat på den sidan av gungan lite för länge. Och dom flesta som vaggat eller vaggar på den nationella skapar ofta den situationen. Man måste nog vara tydlig med det.

Vad sak har sin plats i sin tid. Nationella moraltanter ,ubermensch och bror duktig. undanbes.
Mycket bra skrivet och jag fick mig en tankeställare. Jag hade inte alls några problem med att lagra privatpersoners idioti på sidan men nu efter att ha läst detta så kanske det är bäst att inte alls ge sig på dom. Får tänka lite på det, kanske ska sätta upp några regler på sidan.
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Ett strålande initiativ av dig musikalen.

Man efterfrågade i "integration och invandring" här på flashback även ett register på alla hotell och campingar som använts som flyktingförläggningar, vore mycket bra om detta kunde finnas i din databas musikalen.
Ja för tusan det ska in! Medans jag arbetar på sidan så skulle du jätte gärna få samla på dig länkar till så många hotell/campingar du kan så ska jag lägga in dom under tiden jag arbetar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in