Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Ja man kan bara skratta åt etablissemanget. Deras övertro på opinionsmätningar i frågor som dessa. Att de inte läst på om Bradley-effekten... Därför tror jag även att DOnald Trump kommer att vinna presidentvalet i USA oavsett vad opinionsundersökningar visar.
Grattis Storbrittaninen iaf och fler länder kommer följa.
Jag har gjort just det, skrattat gott åt etablissemanget här på morgonkvisten. De var så säkra på att de skulle vinna. Opinionsundersökningarna sa ju det. Ha ha.
Citat:
Ursprungligen postat av
soliditet
Flashback är ju konspirationsteoriernas högborg
Man säger att makten nu kommer flyttas till folket.. Det tvivlar jag starkt på. Det är så mycket fiffel och båg och pengar inblandat att dom som idag har makt kommer att se till så att dom får det även i fortsättningen. Men förhoppningsvis har det lett till att dom styrande fått sig en tankeställare åtminstone. Jag undrar hur det blir nu för alla som vill studera och bo i UK, det kommer väl bli betydligt svårare.
Massor med svenskar arbetar i Norge. Blir naturligtvis inte som om England inte existerar som en del verkar tro.
Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Om man kallar en folkomröstning att öppna Pandoras ask är man inte demokrat!
Politiker måste förstå att de är tillsatta och avlönade att göra vad vi, folket, vill, inget annat. Man spyr på dessa EU-politiker som som tror sig veta bäst och ser sig som världens elit trots att de ofta saknar utbildning. De vill bara ha makt och höga löner. Bort med dem!
Det uttalandet visar hur långt de styrande politikerna är från vanligt folk.
De ska som sagt vara våra representanter, tillsatta av oss och ska tjäna oss. Inte verka i sina egna syften, inte tjäna andra makter, det är inte deras och deras partiers åsikter som de ska verka för utan för deras
väljares.