Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-01, 12:19
Bannlyst
Någon som testat någon av de PicaDeli salladsbarer som finns överallt nuförtiden på t.ex. Ica och Hemköp?Är maten alltid färsk? något att rekommendera?
Citera
2016-07-01, 12:22
Medlem
Energivattens avatar
Jag vet bara att jag aldrig hade provat, ens om jag fick betalt för det.

Citera
2016-07-01, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Energivatten

Är det verkligen så illa? Det verkar vara väldigt populärt nuförtiden.
Citera
2016-07-01, 15:19
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:

Mm, håll dig till diin specialkost så slipper du sjukan din klown. Tror att (en vanlig, exponerad för vardagliga smittor) kroppen.kan bryta ned förkylningsbakterier ifrån de där snabbplocken.

TS: enda jag vet är att du inte får ha en 100%-räksallad i där, löjligt tycker jag. Samma sak med självplock-müsli som de körde med ett tag, klart jag väljer paranötter framför honungsrostad havregryn

Varorna är antingen dagsfärska eller skurna och ifrån kylrum på +0-3°C då hälsomyndigheten troligtvis är ganska stränga på dem. Brukar plocka i soptunnor vid butiker med pickadeli-tjafset och har aldrig lagt märke till en större sats skurna/hackade grönsaker. Trots cirka 200 besök på sju år.
Senast redigerad av GoUoD 2016-07-01 kl. 15:22.
Citera
2016-07-01, 16:01
Medlem
Energivattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Mm, håll dig till diin specialkost så slipper du sjukan din klown. Tror att (en vanlig, exponerad för vardagliga smittor) kroppen.kan bryta ned förkylningsbakterier ifrån de där snabbplocken.
.

Förkylningsvirus är nog mitt minsta problem. Det är en bakteriehärd utan dess like, men kom inte och gnäll sen.
Citera
2016-07-01, 16:10
Moderator
rotadents avatar
Många av mina kollegor handlar sånt till lunch, jag brukar inte göra det själv dock. Så länge det är bra fart på affärerna så att grejerna byts ut ofta, och salladsbaren inte står i ett hörn för sig själv där ingen ser vad folk gör med den, så är det nog lugnt. Inte hört någon som blivit matförgiftad av det och jag har kollegor som äter det flera gånger i veckan. Jag tycker dock att det verkar ganska dyrt. Om man ska äta sallad så krävs ändå en del för att man ska bli mätt (även om det förstås finns ett par olika sorters protein med), och när vikten stiger blir det ganska dyrt. De få gånger jag äter sallad till lunch brukar jag köpa en färdig.
Citera
2016-07-01, 18:23
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Förkylningsvirus är nog mitt minsta problem. Det är en bakteriehärd utan dess like, men kom inte och gnäll sen.
Men snälla lilla du, läste du ens vad jag skrev? Vad är inte mer sjukdomsframkallande än att plocka mat ifrån soptunnan (som jag f.ö. blivit sjuk av en gång och då var maten av människa förgiftad), om inte pickadeli-disken? Pajas, det skulle bli skriverier om det var "så" ohygieniskt.
Edit: däremot är placebo en mycket stark kraft som kan orsaka både kräkningar och humörsvängningar....
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Många av mina kollegor handlar sånt till lunch, jag brukar inte göra det själv dock. Så länge det är bra fart på affärerna så att grejerna byts ut ofta, och salladsbaren inte står i ett hörn för sig själv där ingen ser vad folk gör med den, så är det nog lugnt. Inte hört någon som blivit matförgiftad av det och jag har kollegor som äter det flera gånger i veckan. Jag tycker dock att det verkar ganska dyrt. Om man ska äta sallad så krävs ändå en del för att man ska bli mätt (även om det förstås finns ett par olika sorters protein med), och när vikten stiger blir det ganska dyrt. De få gånger jag äter sallad till lunch brukar jag köpa en färdig.
Min mentor körde samma på jobbet, ifrån ICA, men då var det inte bara sallad utan lite gottigott också. Men du har rätt om priset, fast det är väl snabbmat att ta med sig.
Senast redigerad av GoUoD 2016-07-01 kl. 18:33.
Citera
2016-07-01, 19:19
Medlem
CygneRouges avatar
Jag brukar ta därifrån när det skall vara matsäck.

Ja, det är dyrare än att köpa grönsakerna och proteinet för sig själv. Men det är tillgängligheten man betalar för.

Jag har hittills inte känt av någon magsjuka.

Jag brukar köra skinka som huvudsakligt protein; räkorna har en tendens att se ledsna ut och kycklingen lite skumt skuren.
Citera
2024-01-19, 17:19
Medlem
Åt den igår, fick feber och kräkningar. Andra gånger jag ätit där har jag fått diareer.
Citera
2024-01-19, 17:26
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Lit ot, men finns det någon bra salladskedja som man kan hitta lite varstans?
Ibland blir man ju sugen på en bra sallad va, men det är riktigt svårt att hitta nånting som inte är smaklöst. Ofta är de förberedda långt innan beställningen och smakar ingenting
Citera
2024-01-19, 17:28
Medlem
3Godisars avatar
Jag tycker det är gott. Dock både jättedyrt och ganska ofräsht. Iaf där jag brukar köpa är det inte så hygieniskt, de torkar inte av ordentligt, förekommer hår i maten osv. Urrrk
Citera
2024-01-19, 21:19
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Restauranger, barer och nattklubbar --> Färdigmat och halvfabrikat
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto