Citat:
Ursprungligen postat av
Energivatten
Förkylningsvirus är nog mitt minsta problem. Det är en bakteriehärd utan dess like, men kom inte och gnäll sen.
Men snälla lilla du, läste du ens vad jag skrev? Vad är inte mer sjukdomsframkallande än att plocka mat ifrån soptunnan (som jag f.ö. blivit sjuk av en gång och då var maten av människa förgiftad), om inte pickadeli-disken? Pajas, det skulle bli skriverier om det var "så" ohygieniskt.
Edit: däremot är placebo en mycket stark kraft som kan orsaka både kräkningar och humörsvängningar....
Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Många av mina kollegor handlar sånt till lunch, jag brukar inte göra det själv dock. Så länge det är bra fart på affärerna så att grejerna byts ut ofta, och salladsbaren inte står i ett hörn för sig själv där ingen ser vad folk gör med den, så är det nog lugnt. Inte hört någon som blivit matförgiftad av det och jag har kollegor som äter det flera gånger i veckan. Jag tycker dock att det verkar ganska dyrt. Om man ska äta sallad så krävs ändå en del för att man ska bli mätt (även om det förstås finns ett par olika sorters protein med), och när vikten stiger blir det ganska dyrt. De få gånger jag äter sallad till lunch brukar jag köpa en färdig.
Min mentor körde samma på jobbet, ifrån ICA, men då var det inte bara sallad utan lite gottigott också. Men du har rätt om priset, fast det är väl snabbmat att ta med sig.