Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-07-01, 17:01
Medlem
En trailer släppt
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/128993
Längtar sjukt hårt.

Vad tror ni? Funkar den i långfilmsformat?

Får vi träffa åke?

Mod får gärna fixa rubrik :/
Senast redigerad av Kent-Herbert 2016-07-01 kl. 17:05.
Citera
2016-07-01, 17:16
Medlem
Dofternas avatar
Känns som den typ av film som måste ses på bio, gärna Imax, med riktigt bra ljud.
Har höga förväntningar.
Citera
2016-07-01, 18:46
Medlem
Chugis avatar
Filmen kommer säkert generera bra publiksiffror men innehållsmässigt? Nej. Det var fantastiskt roligt i början när de körde några sketcher per avsnitt i Svensk humor och det som gjorde det unikt var det tragiska WT-livet. Den nuddar vid den mörka humorn som Torsk på Tallinn gjorde till perfektion.

Men som vanligt får Facebookfolket tag på klipp och börjar nöta varenda scen i dess minsta beståndsdelar med lustiga rubriker som: "Känslan när man XXX" och delar på sin vägg. Det är ungefär där och då jag tappar intresset. Kom ju dessutom en låt anpassad för folk med defekt koncentrationsförmåga innehållandes ljudklipp från TV-serien som klättrade högt på Spotifys topplista. Skaparen blev till och med intervjuad i TV4s nyhetsmorgon. Jag blir så äcklad och tyvärr så passar Robert och Johan att hoppa på för lite extra deg. Hade de haft lite finess hade de låtit bli att göra en film.

Mitt sätt att uppmuntra till nyskapande filmer kommer bli att inte se den här.
Senast redigerad av Chugi 2016-07-01 kl. 18:50.
Citera
2016-07-01, 18:51
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Åke ligger ju ute i diket så honom lär vi inte få träffa annat än i gamla videofilmer.
Citera
2016-07-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Åke ligger ju ute i diket så honom lär vi inte få träffa annat än i gamla videofilmer.

Man vet aldrig. En twist kan komma.. Har ju inte direkt dna
Bevis på att det är han
Citera
2016-09-19, 20:18
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Man vet aldrig. En twist kan komma.. Har ju inte direkt dna
Bevis på att det är han

Låg inte hans plånbok i jeansen som tillhörde skelettet?

Kommer inte ihåg exakt. Kul serie i alla fall.
Citera
2016-09-19, 23:49
Medlem
Det skulle bli betydligt mer intressant om de i stället gjorde en helsvart film om dessa två trasiga människor där humorn är skippad och ett tvärseriöst manus så skulle filmen kunna generera alla guldbaggar som finns för året, Robert Gustavsson har potential att göra annat än humor, det bevisade han i Killingängets brunfilm.

Personligen har jag redan upptäckt att Fred Asp karaktären i Killingänget är så extremt dubbelbottnad att det är lika mycket tragedi som det är humor, och han spelar det med ett seriöst anslag på samma sätt som tillexempel Ernst-Hugo Järdegård tog sig an sina roller.

Robert Gustavsson använder helt enkelt samma metoder som en Dramaten skådis när han sätter sig in i sina humoristiska karaktärer och detta är något fullständigt unikt för en komiker, det har ingen annan gjort någon gång.
Han är helt enkelt humorns Ingemar Bergman på sitt sätt.
Citera
2016-10-25, 13:42
Medlem
Felstavarens avatar
GP höjde precis mina förväntningar på den här filmen rejält:

http://www.gp.se/n%C3%B6je/film/skic...bias-1.3899470

Det här måste vara årets mest kränkta filmrecension. Köpte genast två plusstolar till en föreställning nu på söndag.
Citera
2016-10-25, 17:46
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren

Det här måste vara årets mest kränkta filmrecension. Köpte genast två plusstolar till en föreställning nu på söndag.
Ja nu höjdes förväntningarna rejält. Morran och Tobias - En kränkt från ovan!
Citera
2016-10-25, 23:15
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren

Otydlig recension ändå, tycker jag. Flera gånger påpekas att det är fel på den men sexismen exemplifieras inte alls. Nej jag ger nog recensionen 1 fyr av 5 möjliga. Filmen har jag för övrigt ingen lust att se ändå, har inte sett en minut av tv-serien, men jag blev mest förvånad över otydligheten i recensionen.
Citera
2016-10-25, 23:22
Medlem
Dofternas avatar
Cicci Renström Suurna på bajskanalen TV4 var däremot lite halvlyrisk, pratade om ett mörker och hade tom gråtit under filmen.
Citera
2016-10-26, 00:10
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Cicci Renström Suurna på bajskanalen TV4 var däremot lite halvlyrisk, pratade om ett mörker och hade tom gråtit under filmen.

Även Aftonhorans mångåriga filmrecensent Jan-Olov Andersson gillar filmen. Här är förresten två andra recensioner (sågningar) av filmen som har en feministisk underton. Den ena verkar vara skriven av en sportreporter för övrigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in