Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-07-02, 00:26
Medlem
salxars avatar
Före detta ledare/skaparen av English Defence League är nu på väg att bli åtalad i Storbritannien för att ha skyltat med en flagga i Frankrike. Innehållet på flaggan? Fuck ISIS, med en engelsk flagga. Jag övervägde först att lägga det här i yttrandefrihet eller liknande, men jag tycker helt klart att detta är en fråga om politik. Storbritannien har kommit en aning längre i det mångkulturella experimentet än Sverige, vilket syns tydligt när man läser nyheter som de här.

http://www.ibtimes.co.uk/tommy-robin...ngland-1568153

Citat:
On his return to the UK, Bedfordshire Police appeared committed to pursuing the banning order and served him with the application.
Citat:
His lawyer, Alison Gurden, told IBTimes UK she was then served with further police statements relating to the banning order on Saturday. She claimed Bedfordshire Police and the UK Football Policing Unit had complained Robinson had "incited racial hatred" while in France due to the anti-Isis material he had been pictured alongside.

Som att galenskaperna inte slutade där kom även polisen hem till honom och lämnade av hans kallelse till rättegången. Utklädda i uniform, detta trots att Tommy Robinson, enligt han själv iaf, inte begått något brott i Frankrike. Hittills har ingen form av "hets" visats förutom att han var i just Frankrike och höll på en flagga där det stod Fuck ISIS på.
https://twitter.com/TRobinsonNewEra/...52646709051392

Detta öppnar givetvis för en stor mängd frågor
Hur i helvete får de ISIS-hat till att bli hets mot folkgrupp? Är detta en ny lag som införts i Storbritannien eller har jag missat något?
Är detta något vi har att se fram emot i Sverige också?
Hur kommer detta påverka Brexit, som enligt bl.a. Trump har gått igenom på grund av Storbritanniens invandringspolitik?
Hur står det sig med de mer invandringskritiska partierna i Storbritannien? Uppenbarligen inte så väl som man kan hoppas, då detta ens är möjligt.

Lite mer backstory till Robinsons kamp mot islamiseringen finns att läsa här
http://westindanger.com/help-tommy-robinson.html
Han åkte i fängelse för att ha ljugit om ett lån (?) och sattes då i ett fängelse med våldsamma brottslingar, där muslimska akademikerbarnen självklart misshandlade honom. Även detta är en uppenbart politisk handling, likt Peter Sundes tid i fängelse med våldsamma brottslingar trots att "brottet" han begått egentligen inte har ett skit med våld att göra.

Personligen tycker jag att Detta är fantastiska nyheter på ett sätt, då det verkligen tar fram islamkritik ur mörkret. Det som tidigare vart en närmast konspirationsartad "teori" om att muslimer behandlas med silkeshandskar medan judar/kristna/normala människor behandlas på ett helt annat sätt. Tror någon människa verkligen att detta skulle hänt om de hade skrivit "Fuck Israel" på flaggan? Självklart inte. Även här i Sverige har vi sett helt bisarra åtal, bland annat åtalet mot en person som förknippat islam med våld och då dömts för HMF. Nu friades han förvisso i hovrätten, men att han faktiskt dömdes i tingsrätten är ju bara det en tragedi.

Är det inte dags att Europeiska länder inför något i stil med amerikanska first amendment, som faktiskt ger en yttrandefrihet på riktigt istället för "tycker du som oss är det ok, annars åtalas du"?
Senast redigerad av salxar 2016-07-02 kl. 00:35.
Citera
2016-07-02, 00:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Detta är bara en hämnd från etablissemanget.

Etablissemanget måste få bort alla EU-fientliga krafter till vilket pris som helst.

Sedan så är det bara hyckleri när etablissemanget jämställer IS med muslimer samtidigt när säger att IS har inget med Islam att göra.
Citera
2016-07-02, 00:40
Medlem
nedboys avatar
Har du inte följt den Engelska polisens förföljelse av Britain First och dess partimedlemmar? Riktigt skrämmande att se faktiskt.

Än värre kommer det nog att bli i England framöver då de sen en tid tillbaka har en muslimsk borgmästare i London. Polisen gör ingenting när muslimer patrullerar i London som sharia-poliser och förbjuder icke-muslimer att vara på vissa offentliga platser mitt i London.

Jag tror att det vi ser i England nu är lite som en försmak till det som kommer att komma till Sverige?
Citera
2016-07-02, 00:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Har du inte följt den Engelska polisens förföljelse av Britain First och dess partimedlemmar? Riktigt skrämmande att se faktiskt.

Än värre kommer det nog att bli i England framöver då de sen en tid tillbaka har en muslimsk borgmästare i London. Polisen gör ingenting när muslimer patrullerar i London som sharia-poliser och förbjuder icke-muslimer att vara på vissa offentliga platser mitt i London.

Jag tror att det vi ser i England nu är lite som en försmak till det som kommer att komma till Sverige?

Kan faktiskt instämma. Detta är vad vi ser när Islam får makt inom politiken och näringslivet.

Var inte du pro-Islam/mångkultur för något år sedan?
Citera
2016-07-02, 01:47
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:

Har kikat på lite youtube klipps med Robinson, hade svårt att avgöra vem han är som person...
Kollade på hans framförande i (Cambridge university på någon typ "freedom of speech" dag eller något) och det var helt sjukt... Man lider verkligen med honom... man blir riktigt rörd... och han är ingen broiler politiker eller egentligen en publik person... han gör det dock riktigt bra... antar att det är det du menar?

Önskar alla journalister hade sett den som hatat honom så mycket... dessutom medialt... som tydligen är helt ok...

Det verkar som journalisters hat alltid trumfar en annan persons åsikt...
Citera
2016-07-02, 01:55
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Har kikat på lite youtube klipps med Robinson, hade svårt att avgöra vem han är som person...
Kollade på hans framförande i (Cambridge university på någon typ "freedom of speech" dag eller något) och det var helt sjukt... Man lider verkligen med honom... man blir riktigt rörd... och han är ingen broiler politiker eller egentligen en publik person... han gör det dock riktigt bra... antar att det är det du menar?

Önskar alla journalister hade sett den som hatat honom så mycket... dessutom medialt... som tydligen är helt ok...

Det verkar som journalisters hat alltid trumfar en annan persons åsikt...

Han vågar stå upp för sin åsikt även när hans motståndare attackerar honom från alla håll. Vare sig det är i en tv-studio eller på gatan, ord eller bollträ. Mina åsikter kanske inte är med honom i allt men han behövs nog likaväl i fighten mot islam i England? Där har det gått långt och islam börjar ta ett grepp om England.

Läskigt som fan när man studerar isalm i England och London närmare. Riktigt läskigt!
Citera
2016-07-02, 02:11
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Han vågar stå upp för sin åsikt även när hans motståndare attackerar honom från alla håll. Vare sig det är i en tv-studio eller på gatan, ord eller bollträ. Mina åsikter kanske inte är med honom i allt men han behövs nog likaväl i fighten mot islam i England? Där har det gått långt och islam börjar ta ett grepp om England.

Läskigt som fan när man studerar isalm i England och London närmare. Riktigt läskigt!

Letade upp det på Youtube igen... https://www.youtube.com/watch?v=_YQ94jFg_4A

Självklart är inte alla hans åsikter något jag delar... vem gör det... den enda åsikten jag delar till fullo är min egen... men hur som helst...
Det som hände (alltså har hänt) i Luton... händer ju givetvis i London nu...
Citera
2016-07-02, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Letade upp det på Youtube igen... https://www.youtube.com/watch?v=_YQ94jFg_4A

Självklart är inte alla hans åsikter något jag delar... vem gör det... den enda åsikten jag delar till fullo är min egen... men hur som helst...
Det som hände (alltså har hänt) i Luton... händer ju givetvis i London nu...
De borde tillsätta en kommission som utreder följande: Givet samhällsutvecklingen - skall multikulturalism och religionsfrihet överhuvudtaget få råda i UK. Harmoniserar dessa med det urbritten vill med UK?
Citera
2016-07-02, 07:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Man mår illa.
Han har verkligen staten och en stor av del av den radikala muslimska gruppen, som känns som allra i galnast i just England, och främst av Luton Town i mot sig på de mest sjuka sätt.
Han är nog den som mest spännande att följa på Twitter, han kämpar ju för sitt liv onekligen.

Här är länk till hans tweet där polisen går in i hans hem.
https://twitter.com/TRobinsonNewEra/...52646709051392

Denna tweeten från 26 Juni är anmärkningvärd.
https://twitter.com/TRobinsonNewEra/...rc=twsrc%5Etfw
Citera
2016-07-02, 07:46
Yttrandefrihet böjar att bli mer och mer en myt. En falsk dröm som långsam vi vaknar upp till en hemsk verklighet där alla verkar vara kränkta och kräver begränsbingar. Tycker idis ska man våga stå upp mot, våga håna och kritisera. Ju mer desto bättre. Det är idioti att man bestraffar det, då godkänner man deras terrorism.
Citera
2016-07-02, 09:29
Moderator
Unitys avatar
Detta är varken Integration och invandring eller Politik - Inrikes. Halva tråden raderad. Håll topic.

/Mod
Citera
2016-07-02, 10:13
Medlem
Under mina besök i främst London har jag sett hur "klimatet" har förändrats under åren.
Medborgarna har blivit alltmer misstänksamma, spända och har ofta ett "sammanbitet" utseende.

Landet har blivit värsta jävla Orwell-samhället med kameror och mikrofoner som registrerar vartenda steg Joe och Lucy tar. En hel stab på hundratals övervakare sitter och glor på skärmar hela dagarna och observerar hur invånarna beter sig. Skyltar och meddelande från storebror i högtalare i tunnelbanan uppmanar de resande att genast anmäla "suspicious behavior" från deras medresenärer. De är lika övervakade som fångar på en rastgård.

Och rädslan över att vara "rasistisk" är vida större än vad en random svensk i Stockholm upplever.
Att det var i just UK som det uppdagades att ett gäng muslimer under lång tid gjorde sexslavar av brittiska flickor ner till 13-årsåldern utan att varken polis eller allmänhet anmälde utan istället teg och lät slaveriet fortgå är ingen slump.

Arma jävla britter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in