Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-02, 18:35
  #1
Medlem
Fishurs avatar
http://icarus.nexon.net/en

Såg detta för några veckor sedan när jag satt och letade efter nått roligt Mmo spel. Verkar som att öppna betan ska börja den 6:juli dvs om bara några dagar. Men du kan redan nu köpa spelet och då kan du börja lira med en gång.

Jag köpte det igår och har spelat hela dagen och måste nog säga att det är riktigt kul och verkar ha potential alltså. Snyggt, bra character creation och härlig combat bland annat. Det enda jag skulle vilja klaga på är att det inte finns så många klasser (åtminstone inte för tillfället). Tror det finns 5st bara.

Dock så verkar det vara väldigt likt de flesta andra Mmo som finns ute, så vill du ha nåt super komplicerat (ish) som tex Black Desert så kanske det inte är nåt för dig. Men det som verkar skilja det från mängden är att du kan tämja en jävla massa mounts, pets och sånt. Även mount combat ska va en rätt stor del av spelet om jag förstått det rätt.

Tycker lätt det är värt några hundra lappar, speciellt eftersom det tydligen ska bli F2P med

Säg till om nån köper det och börjar köra, alltid kul att spela med folk som kan samma språk
Citera
2016-07-02, 19:02
  #2
Medlem
Sereenas avatar
Hmm, signup verkar vara pajj.
Citera
2016-07-02, 19:10
  #3
Medlem
Fishurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hmm, signup verkar vara pajj.

Nä är det sant? Fan va skit, får hoppa de löser det snart då
Citera
2016-08-07, 16:07
  #4
Medlem
Vakna tråd vakna! Skönt mmorpg som bara blir bättre och bättre!

Lirar på Velzeroth (server)

IGN: Fraspio, Fraspia

Släng iväg ett pm!
Citera
2016-08-13, 12:54
  #5
Medlem
Sereenas avatar
Efter att ha testat ett tag så börjar jag bli en aning frustrerad, det är ju helt jävla omöjligt att hetta grupper för att köra heroic varianterna...
Citera
2016-08-14, 10:49
  #6
Medlem
Förstår helt vad du menar.

Spelet får mig väldigt ofta att tänka på hur WoW Vanilla var.. Det tog tid att skaffa grupp för en dungeon, du gjorde det inte på 1min och blev autoplacerad i en färdig grupp.

Antingen gillar man det , eller så hatar man det. Är man van vid WoW och andra mmorpgs snabba, barnsligt enkla spelstil som inte kräver något från dig som spelare så är ROI inget för den personen

Adda mig gärna på Velzeroth. Fraps, Fraspio, Fraspia är mina nicks.
Citera
2016-08-14, 10:56
  #7
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesdoug
Förstår helt vad du menar.

Spelet får mig väldigt ofta att tänka på hur WoW Vanilla var.. Det tog tid att skaffa grupp för en dungeon, du gjorde det inte på 1min och blev autoplacerad i en färdig grupp.

Antingen gillar man det , eller så hatar man det. Är man van vid WoW och andra mmorpgs snabba, barnsligt enkla spelstil som inte kräver något från dig som spelare så är ROI inget för den personen

Adda mig gärna på Velzeroth. Fraps, Fraspio, Fraspia är mina nicks.

Har inget emot att få jobba lite för en grupp, men 3 dagar för att få köra klart en quest var lite mycket
Jag var på gränsen att kunna köra det solo när en nisse som jagade nån loot drog med mig och rensade på typ 5 min

Gillar iaf gratis loot eventet do kör just nu, den där Golden Laiku var riktigt praktisk, snabb rackare
Citera
2016-08-16, 14:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Har inget emot att få jobba lite för en grupp, men 3 dagar för att få köra klart en quest var lite mycket

3dgr för ett quest...? Låter som extrem otur. Vilket quest/område?

Dragit upp 2x35 o aldrig haft sån otur haha!

Heter du Sereena ingame?
Citera
2016-08-16, 16:58
  #9
Medlem
Såg ganska intressant ut så jag valde att ladda ned det direkt. Vad är det för end-game när man är maxlevel och fullgearad?
Citera
2016-08-16, 17:10
  #10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesdoug
3dgr för ett quest...? Låter som extrem otur. Vilket quest/område?

Dragit upp 2x35 o aldrig haft sån otur haha!

Heter du Sereena ingame?

För att köra heroic Carleon, fick den först när det var daily.

Nix, är endast här på FB jag använder Sereena så att folk inte ska kunna koppla ihop mig med mina spelnick
Citera
2016-08-16, 19:08
  #11
Medlem
Sereenas avatar
Nåt som seriöst behövs är bättre sätt att fylla på liv mellan fighter...

Maten och bandagen som finns är patetiska och man får använda flera stycken för att få upp livet vettigt
__________________
Senast redigerad av Sereena 2016-08-16 kl. 19:15.
Citera
2016-08-16, 20:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nåt som seriöst behövs är bättre sätt att fylla på liv mellan fighter...

Maten och bandagen som finns är patetiska och man får använda flera stycken för att få upp livet vettigt

Då har du missat en poäng!

Precis som Vanilla WoW (once again!) så är bandage och mat sjukt dyra, och tar för evigt att använda. Pots är däremot riktigt effektivt men också dyrt.

Det man gör, är att göra det själv via proffs. Allt du gör med egna proffs är bättre än det du kan köpa i shops och gör livet mycket enklare för dig!

Tips - Smidigast är potions. Men också dyrast såklart. Däremot finns ett sjukt bra farmställe för att farma Sage Grass vilket är Hunters Cave i Hakanas Highlands. Det är en solo story instance som du entrar, plockar de typ 3 spotsen som finns sen springer du ut och in igen o gör så om o om igen. Ja plocka runt 50 sagegrass på 20min där.

Som sagt, adda mig ingame så kan jag gärna hjälpa dig med ett o annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in