2005-11-30, 22:01
Medlem
iommis avatar
Någon som har har något intressant att lära mig ang att jobba inom EU? Bokstavligt talat - jobb på någon av EU:s institutioner alltså.
Vilka får jobb? Hur är rekryteringsprocessen? Vad är "oddsen" att man får jobb?
Hade tänkt mig att söka något jobb inom data/IT, har en filkand och 7 års arbetslivserfarenhet. Hittade en del intressant på amv:s eu sida, dock en del döda länkar också.

Är det sådär prydligt korrekt, råbyråkratiskt och måste man raka av sig polisongerna?
Citera
2005-11-30, 22:10
Medlem
Ful i kantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iommi
Hade tänkt mig att söka något jobb inom data/IT, har en filkand och 7 års arbetslivserfarenhet.
Fixa en polmag.
Citera
2005-11-30, 22:44
Medlem
iommis avatar
ja du, som vi alla vet så säger en examen skit och ingenting. jag vet personer som är kompletta idioter som har doktorerat, och en professor som är helt inkompetent (vi kan inte avskeda han, för han är för nära pension - annars hade vi gjort det)
jag tror nog att omdöme, referenser och arbetslivserfarenhet är det bästa att gå på, samt hur man är som person givetvis.
så ditt korta och koncisa råd "fixa en polmag" får du gärna underbygga med argument, speciellt som de tjänster jag kollat på kräver endast fil kand.
Citera
2005-11-30, 23:07
Medlem
Ful i kantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iommi
så ditt korta och koncisa råd "fixa en polmag" får du gärna underbygga med argument, speciellt som de tjänster jag kollat på kräver endast fil kand.
Inte vet jag, folk tipsade mig om polmag i en annan tråd.
Citera
2005-12-01, 10:03
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Möjligen kan du hitta något här, eller åtminstone en kontakt till EK. Enligt vad jag har hört är det dock "lättare" att få tjänster eller praktik genom EP här: http://www.europarl.se/sverigekontoret/praktik.htm vilket kan tänkas leda till andra tjänster.

Topp-tipset är annars tjänster genom representationen men då är det en förutsättning att du har en politisk plattform.
Citera
2005-12-01, 16:44
Medlem
iommis avatar
ok, tack.
Citera
2005-12-01, 16:46
Medlem
-jOE!s avatar
Jag har sökt några tjänster på Europol, men har aldrig kommit till intervju. Kolla denna sidan, det dyker upp IT-jänster ganska ofta!

http://www.europol.eu.int/index.asp?...ncies&language=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in