Citat:
Ursprungligen postat av
sfrge
Nu vet man ju inte vad som ligger bakom detta men faktum är att en del krogvakter är ju ganska väck.
Har själv blivit nekad inträde för att jag var för full trotts att jag druckit bara en öl.
Känns som detta enbart sker i Stockholm. Min flickvän har blivit nekad otaliga gånger för att hon "såg för full ut" trots att hon inte ens har druckit en droppe. Samtidigt så har jag kommit in då jag har varit skitpackad. I en något mindre stad som jag besöker ganska ofta så var jag och min flickvän ute och vi var bägge onyktra men nekades inte inträde, utan fick bara en tillsägelse att sköta oss där inne och inte dricka för mycket.
Att det här sker på Södermalm är verkligen ingen förvåning, att det sker i Stockholm är inte heller någon större förvåning. Vakterna i Stockholm är helt jävla cp-skadade och vet fan inte hur man beter sig som en människa. Det är som om krogägarna vill ha den mest psykopatiskt lagda vakten de kan hitta så att de stökiga gästerna ska gå vidare till nästa ställe. Visst, en kund mindre, men väger man in vad en renovering av en sönderslagen vägg skulle kosta så kanske man ändå går plus.
Har själv råkat i bråk med kaxiga vakter. Och då är jag en ganska lugn person, men jag pratar tillbaka och råkade bara göra det till fel vakt(er). Men att detta sker varenda jävla helg i Stockholm garanterar jag. Men ingen pratar om det.