Ibland åker jag E4 norrut förbi strax förbi Timrå finns det ett ställe som heter Bye. Om man åker norrut så har man ett hus till vänster nära E4.an med blå presenning över taket, huset har sett ut att vara ett renoveringsprojekt väldigt länge, (så länge jag åkt den sträckan 3-4 år)
Min flickvän som bott i Norrland hela sitt liv berättade en historia om "Huset som aldrig byggs klart"
Så länge hon minns så har huset stått som ett renoveringsprojekt, det har byggts ut lite i taget förövrigt så har det stått så i över 25 år!
Det lustiga med det hela är att det alltid står en eller två hyffsat fräsha bilar utanför (v50).
Jag undrar hur ägaren till huset tänker. En och annan gång har det slagit mig att det kanske är en sån person med personlighetsstörning som måste "bygga upp och riva ner" Problemet är att huset är inte uppbyggt ännu, så den teorin faller.
Tyvärr har jag ingen bild på huset, men någon Timrå bo här på forumet kan väl fylla upp med lite information.
Sundsvall är en liten stad, och jag arbetar mycket mot lastbils chaufförer, men aldrig hört någon ta upp detta. Jag har även googlat men utan resultat.
Så guys. fyll på med info om detta konstiga hus och stilla min nyfikenhet!