• 1
  • 2
2016-07-21, 20:50
Medlem
Flor-Idas avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23209666.ab

Drunkningstillbud p Fria Bad i Helsingborg. Tre barn har krts till sjukhus. Barnen r 6, 7 och 10 r gamla. De tv yngsta r allvarligt skadade.

Man vet inte hur barnen hamnat i vattnet. WTF?? Inga vuxna i nrheten allts.
Senast redigerad av Flor-Ida 2016-07-21 kl. 20:55.
Citera
2016-07-21, 21:18
Bannlyst
Etnicitet?
Citera
2016-07-21, 21:23
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Drunkningstillbud p Fria Bad i Helsingborg. Tre barn har krts till sjukhus. Barnen r 6, 7 och 10 r gamla. De tv yngsta r allvarligt skadade.

Vi var p den platsen idag med barn men lmnade innan detta hnde s jag kan inte uttala mig om detta fallet.

Men p exakt samma plats dog en liten kille ifjol, tyvrr r det s som jag antar mnga tror att mnniskor med invandrarbakgrund inte har samma koll som svenska frldrar, plus det faktum att de har s j*vla mnga barn att det r svrt att ha gon p alla.

Denna gngen har jag dock ingen aning om etnicitet.
Citera
2016-07-21, 23:25
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Jag var en bit ifrn dr de hnde och gick dit och tittade nr bde polis ambulans och brandkr kom.. det e 3 invandrare barn tror de va tv pojkar och en flicka,ena pojken fick dom igng hjrtat p igen med hjrtstartare sen for dom ivg med en jvla fart.. hrde att folk pratade om att polisen pratat med ngon som verkade vara anhrig som bara satt p en sten och rkte under hela frloppet..

Vad folk har fr sikter om olika etniciteter andra mnniskor m vara sin sak men detta gller BARN

Vet att detta e flashback s man ska inte ta saker s personligt 😊😊😊

Edit: de var jvligt mycket folk p platsen s detta skulle egentligen inte kunna hnda.
Citera
2016-07-21, 23:40
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
Jag var en bit ifrn dr de hnde och gick dit och tittade nr bde polis ambulans och brandkr kom.. det e 3 invandrare barn tror de va tv pojkar och en flicka,ena pojken fick dom igng hjrtat p igen med hjrtstartare sen for dom ivg med en jvla fart.. hrde att folk pratade om att polisen pratat med ngon som verkade vara anhrig som bara satt p en sten och rkte under hela frloppet..

Vad folk har fr sikter om olika etniciteter andra mnniskor m vara sin sak men detta gller BARN

Edit: de var jvligt mycket folk p platsen s detta skulle egentligen inte kunna hnda.

Biten med "satt p en sten och rkte" lter synnerligen troligt. Frmodligen var det exakt s det gick till nr barnen nstan drunknade ocks. Invandrare har en mycket speciell syn p barntillsyn och detta i kombination att ingen av dem kan simma slutar ofta illa.
Citera
2016-07-22, 08:02
Medlem
Tillhrde barnen samma familj?
Citera
2016-07-22, 08:06
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Vad r det fr typ av bad? Var det mycket folk i rrelse?
Citera
2016-07-22, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Det r en mycket vlbeskt sandstrand i norra Hbg, omrdet r inte inhgnat.
Citera
2016-07-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Har sjlv legat p en strand med mycket folk. Bl.a mnga barnfamiljer med invandrarbakgrund. En del frldrar litar p att andra vuxna ska hlla ett ga och vara delaktig i barnpassningen. Mitt barn r allas ansvar.Sjlv rkade jag nstan somna till dr jag lg p stranden. D jag hrde en desperat och frtvivlad pappa nstan skrika t mej om vart hans son Dani... Hade frsvunnit? Det var mycket folk och vem var just hans Dani? Han tyckte att jag kunde vara vaken nr barn r nra vatten. Lyckligtvis kom hans son till rtta. Men han gav mej ett finger t mej. S ven fast man inte har barn s knns det som man r ansvarig fr deras barn.
Citera
2016-07-22, 13:56
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Populr badstrand som ligger centralt. Brukar vara mycket folk i omrdet nr det r varmt och soligt. http://www.helsingborg.se/startsida/...borg/fria-bad/
Citera
2016-07-22, 14:24
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn

Det klart att det kunde hnda och kommer hnda igen!
Om den som r ansvarig fr barnen sitter p en sten och rker medans andra vuxna r upptagna med sina egna barn eller andra saker om dom r dr utan barn s ska man vl knappast behva vara barnvakt t andra?!

Om man ser att det hnder ngot br man vl rimligen ingripa OM MAN KAN men glm att jag slpper mina egna barn ur sikte fr att ngon annan inte klarar av att hlla koll p sina ungar.

Vet inte hur det var i just detta fall men det r min sikt ht. Stackars barn om det r s jvla illa att dom har frldrar som frlitar sig p att andra bara ska ta ver deras ansvar.

Hoppas att det gr bra fr barnen men den/dom som skulle ha sett till de sm kan dra t helvete!!
Jag hoppas verkligen att det finns en annan orsak till olyckan n ren flathet annars kan det vara lge att omhnderta samtliga innan det r frsent. Om det inte redan r det.
Citera
2016-07-22, 19:06
Medlem
Ree81s avatar
Rent spontant knns det som att invandrarfrldrar bryr sig mindre fr att man alltid kan pumpa ut ett till barn om ngot hnder. Kommer man frn Afrika s r det i praktiken s man tnker nd. Man skaffar barn p barn p barn, eftersom det r s hg risk att ett eller flera kolar av olika anledningar.

Sen nr man kommer till Sverige och har samma instllning d blir folk minsann upprrda.

Lgg er p samma knslomssiga niv som dom vetja. Blir mycket lttare d. Det skulle frvrigt leda till att svenskar inte brydde sig ett skit om att hjlpa invandrare, varp de skulle bli utan bidrag och sluta komma. Problem, fucking, solved.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in