Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-25, 22:11
  #1
Medlem
pyramusthisbes avatar
Misstänkte nyligen att jag fått min netflix hackad och fick misstankarna bekräftade när mitt netflix helt plötsligt var inställt på USA, och senaste inloggningen kom från Washington...

Chrome har blockerat Netflix flera gånger och varnat för hackare som stjäl lösenord osv, men inte tagit det på allvar.

Jag har bytt lösenord och använt ''log out all devices'', borde det va lugnt nu? Känns ju som jag borde göra nånting med min webbläsare också eftersom dom måste ha reggat lösenordet på ngt sätt..

Jag har även IP-adressen på fittan som varit inne, är det av någon användning?
Citera
2016-07-25, 22:14
  #2
Medlem
Hidden333s avatar
Han som kom åt ditt lösen är förhoppningsvis inte lika tekniskt handikappad som du är och använder VPN. Formatera om datorn och försök komma åt ditt konto igen. Byt sedan lösenord överallt, om det är möjligt så byt konto helt.
Citera
2016-07-25, 22:27
  #3
Medlem
pyramusthisbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hidden333
Han som kom åt ditt lösen är förhoppningsvis inte lika tekniskt handikappad som du är och använder VPN. Formatera om datorn och försök komma åt ditt konto igen. Byt sedan lösenord överallt, om det är möjligt så byt konto helt.

Jo de har du nog rätt i, slog mig aldrig att han säkert använde det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback