Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-31, 19:01
  #1
Medlem
plusforwards avatar
https://www.kickstarter.com/projects...-the-gd-studio

Livestream nu på Twitch.tv https://www.twitch.tv/thegdstudio

James "2GD" Harding som tidigare tävlat i Quake 4 samt under flera olika spelturneringar medverkat som livekommentator har varit med och utvecklat ett nytt arena FPS.

Till skillnad från Overwatch plockar man upp vapen som man hittar runt på mappen så det är mer likt UT2004/Quake.
__________________
Senast redigerad av plusforward 2016-07-31 kl. 19:15.
Citera
2016-08-09, 01:52
  #2
Medlem
Jag ser fram emot detta enormt mycket. Känns som att det kan bli något när 2GD ligger bakom utvecklingen, ingen sponsor eller delägare som bestämmer hur spelet ska bli heller
Citera
2016-08-09, 21:09
  #3
Medlem
Vore kul om FPS-spel som påminner om Quake/Unreal får ett uppsving. Overwatch var inte riktigt min grej, vet inte om det här kommer bli det heller - beror helt på hur bra movements o.s.v. fungerar. Kör lite Quake Live lite då och då, det spelet är så gott som "perfekt" men vore kul med lite uppgraderad grafik och kanske ett och annat nytt vapen samt aningen bättre movements, QL är inte helt perfekt på den fronten. Även om man egentligen inte spelar för grafikens skull så vore det roligt att se något nytt.
Ger inte mycket för den där serietidningsgrafiken eller vad folk kallar det som de använder i det här spelet och en del andra.
Citera
2016-08-09, 21:13
  #4
Medlem
plusforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Vore kul om FPS-spel som påminner om Quake/Unreal får ett uppsving. Overwatch var inte riktigt min grej, vet inte om det här kommer bli det heller - beror helt på hur bra movements o.s.v. fungerar. Kör lite Quake Live lite då och då, det spelet är så gott som "perfekt" men vore kul med lite uppgraderad grafik och kanske ett och annat nytt vapen samt aningen bättre movements, QL är inte helt perfekt på den fronten. Även om man egentligen inte spelar för grafikens skull så vore det roligt att se något nytt.
Ger inte mycket för den där serietidningsgrafiken eller vad folk kallar det som de använder i det här spelet och en del andra.

Det är ju precis det spelet är. Har du spelat Quake 3 CPMA så är detta spelet vääldigt likt det. Gratisspelet Warsow är steget närmare med "dash" som gör att man snabbt kan byta riktning utan att förlora hastighet
Citera
2016-08-09, 21:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Det är ju precis det spelet är. Har du spelat Quake 3 CPMA så är detta spelet vääldigt likt det. Gratisspelet Warsow är steget närmare med "dash" som gör att man snabbt kan byta riktning utan att förlora hastighet

Ja, självklart men menade ett uppsving, alltså att det börjar komma ut en hel del bra FPS-spel som påminner om de jag nämnde. För har ju varit rätt dött på den fronten, i alla fall vad det gäller bra spel. Att det inte har kommit något som slår QL, som är nästan exakt vad Q3 var som kom ut 1999 säger ju en hel del. Säkert kommit något som vissa anser är bättre, men QL är dock vad folk föredrar att spela, Overwatch är populärare men tycker inte man kan jämföra det med riktiga arena-spel. Kommer helt klart ge det här spelet en chans. Blir det gratis eller?

Tror jag spelat det. Har det här flera olika spellägen som DM/CTF o.s.v? Hade varit kul att se mer ingame-material men verkar bara finnas en video.
__________________
Senast redigerad av ausradieren 2016-08-09 kl. 22:01.
Citera
2020-09-15, 12:00
  #6
Medlem
Spelet är släppt nu och är riktigt roligt, rekommenderar skarpt till dom som gillar Quake och andra snabba AFPS spel.
Uppdateras nästan varje dag och blir bara bättre och bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in