2016-08-02, 14:54
Medlem
xolidizods avatar
Det r mycket diskussioner om aktier som ska stiga som raketer hr p forumet och mnga stabila aktier verkar inte vara lika intressanta. En aktie jag har fljt ett bra tag och gt ungefr ett r r Nordic Camping & Resort, jag funderar lite p vad andra tror om den. Fretaget driver precis som namnet campinganlggningar, idag endast i Sverige (14st).

Den handlas till P/E - 16 med frra rets rapport. En svag krona och terrorattacker har duggat ttt i europa, dessutom s r intresset fr att campa rekordstort vilket gr att aktien har intresserat mig n mer. Man har ven ingtt avtal med migrationsverket vilket kat uthyrningen och intkterna under lgssong. rets frsta kvartal som ocks r en av de smsta fr campingar visade en liten vinst till skillnad mot frra ret och frhandsbokningarna infr sommaren var p en hg niv.

Fretaget har en tillvxt som framfrallt bestr i att kpa fler campingar och utvecklas, idag finns det ver 1000 campingplatser s kad tillvxt knns trolig och potentialen finns. Fretaget gr vinst som terinvesteras i bolaget och knslan r att folk har bortsett frn denna aktie.

Ngon som hller med mig eller tvrt emot har andra tankar om fretaget?

https://www.avanza.se/aktier/om-akti...mping---resort
Citera
2017-01-30, 21:13
Medlem
Kpte Aktier frn Camp fr 5k frn avanza, har inte varit inloggad p lnge och ser att vrdepappret r inaktiverat och gr ej att handla med, har jag varit fr seg att slja och mina 6k nu r borta?
Citera
2017-01-31, 12:20
Medlem
Dom blev uppkpta av ett annat fretag som bjd 30kr per aktie. Sista handelsdag var 9 januari.
Citera
2017-01-31, 15:58
Medlem
Okej, s om jag inte hann gra ngot s r pengarna borta?
Citera
2017-01-31, 22:14
Moderator
HelgeBuks avatar
Om du hade aktier och de blev uppkpta borde dina aktier bli tvngsinlsta om jag fattat saken rtt. Har du inte ftt 30 kr gnger antalet aktier du hade?
Citera
2017-02-01, 06:58
Medlem
Ingen fara, pengarna finns deponerade hos Lnsstyrelsen i 10 r. http://www.lansstyrelsen.se/Stockhol...ta-aktier.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in