Det r mycket diskussioner om aktier som ska stiga som raketer hr p forumet och mnga stabila aktier verkar inte vara lika intressanta. En aktie jag har fljt ett bra tag och gt ungefr ett r r Nordic Camping & Resort, jag funderar lite p vad andra tror om den. Fretaget driver precis som namnet campinganlggningar, idag endast i Sverige (14st).
Den handlas till P/E - 16 med frra rets rapport. En svag krona och terrorattacker har duggat ttt i europa, dessutom s r intresset fr att campa rekordstort vilket gr att aktien har intresserat mig n mer. Man har ven ingtt avtal med migrationsverket vilket kat uthyrningen och intkterna under lgssong. rets frsta kvartal som ocks r en av de smsta fr campingar visade en liten vinst till skillnad mot frra ret och frhandsbokningarna infr sommaren var p en hg niv.
Fretaget har en tillvxt som framfrallt bestr i att kpa fler campingar och utvecklas, idag finns det ver 1000 campingplatser s kad tillvxt knns trolig och potentialen finns. Fretaget gr vinst som terinvesteras i bolaget och knslan r att folk har bortsett frn denna aktie.
Ngon som hller med mig eller tvrt emot har andra tankar om fretaget?
https://www.avanza.se/aktier/om-akti...mping---resort