Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-04, 02:27
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Påväg till Sälen tycker jag mig alltid åka igenom en riktigt deprimerad och till synes riktigt nedsliten håla. Ingen aning vad den heter men den hålan bör vara en kandidat.
Lesjöfors Stället har nämnts 20 gånger här i tråden så du har helt rätt i dina iakttagelser.
Citera
2016-08-04, 02:56
Medlem
ZlatanJosefssons avatar
Hela Sverige är ju en enda stor skithåla idag.

Men Göteborg är en riktig dynghög får jag hålla med om. Smutsigt och berikat. Negrer och araber så långt ögat når.
Senast redigerad av ZlatanJosefsson 2016-08-04 kl. 02:58.
Citera
2016-08-04, 03:21
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Tierp är en riktig skithåla. Jag vet inte vad det är, men folk har en uppsyn som lyser förtidspensionär i 40-års åldern, förståndshandikappad, lyxfällandeltagare och allmänt pack.
Citera
2016-08-04, 04:02
Medlem
Hisinge Island alla kategorier. Ett genomvidrigt ställe befolkat av kamelknullare som skjuter skallen av vem som helst som närmar sig. Har aldrig varit där och det är jag glad över. För övrigt anser jag nog hela GBG är ett av världens värsta rövhål.

Har varit i Gbg och det är rent otäckt, ruggigt och skulle aldrig sätta min fot på Hisigna Island, Säger alltså en person från Sthlm. Tack coh lov verkar vidrigheterna koncentrera sig till gbg och malmö.

GBg verkar till 90 procent bestå av kamelknullare, många Niqabare som man sällan ser i Stockholm -hu hu hu man blir skräckslagen Och bara fantasin säger hur det är på Hisinge Island! Mardrömslikt är bara förnamnet.
Senast redigerad av junne13 2016-08-04 kl. 04:10.
Citera
2016-08-04, 04:24
Medlem
Nilsbofinks avatar
Beror ju på vad man ska räkna som skithål som sagt men de ställe jag besökt i Sverige som verkligen får det att vända sig i magen på mig är Borås.

Stället som har allt så att säga... i stadsdelarna med flest kulturberikare bombas ambulans och brandkår med sten när de kör in med blåljusen på.
Även i dessa stadsdelar du kan hitta allt från valfritt knark till kraftigt rabatterade Canada goose jackor. Det du däremot inte kan som infödd svensk är att vistas där... närsom ungefär om du inte är i sällskap med kulturberikare..
I själva centrum sitter inflyttade stekarwannabes som vart på 3 ställen i världen
1. Hålan med 2000 invånare och ica nära de växte upp i
2. Borås
3. Badort utomlands (mest troligt nån grekisk eller spansk ö)
Så de förstår verkligen inte varför folk kan ha åsikten att Borås inte är världens centrum medan dom försöker snacka upp sitt 7-16 industrikneg att låta ascoolt medan dom krampaktigt bjuder damer på cider i hopp om att få till de.
Lite bortanför centrum står alla nuvarande och föredetta fordonselever och skryter om sitt 2,5" avgassystem och öppna luftfilter och drar enhjulburnouts med sin 740/940 på McDonalds parkeringen innan dom drar till Statoil på andra sidan stan i caravan och dunkar Eddie Meduzas greatest hits på diskanterna.

I övriga delar sitter den finska 3e generationens invandrare och tjatar om att dom är finländare samt wt populationen som drar runt i mjukisbrallor och foppatofflor och bara väntar på att socpengarna ska trilla in så dom kan köpa en limpa cigg och tyskimportad öl.
Självklart finns även svenssons där och du vet att du pratar med en Boråssvensson när du träffar en person som bor i Borås nere i Varberg på sommaren

I övrigt har stan en sjukt tråkig arkitektur, många miljonprogram som dock inte fick hela miljonen utan de blev 3våningshus. Dialekten är satans bonnig. Dom drog motorvägen genom stan så folk skulle se hur "fint" Borås är vilket istället ledde till en lång 70km/har sträcka, inte en jävel kan köra bil och det regnar tamejfan jämt där.

Andra ställen som ger mig kväljningar är bland annat Kil, Sandviken, hela jävla östkusten och Skåne

Edit: även fast tråden egentligen är sjukt deprimerande så kunde jag inte sluta läsa
Senast redigerad av Nilsbofink 2016-08-04 kl. 05:06.
Citera
2016-08-04, 06:06
Medlem
Grums,finns en dokumentär om stället, alla känner någon som tagit livet av sig pga att det är ett sån värdelös skithål
Citera
2016-08-04, 06:14
Medlem
HoraceTysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18137
Jag vill nominera Dala Järna. Fy fan säger jag bara.

Håller med, riktigt deprimerande håla fylld av raggare. När jag var där kändes det som att vara utomlands. Det är som ett helt annat Sverige.
Citera
2016-08-04, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Är det dit man åker för att fiska och den lokala OK macken utgör både klubbhus för traktens jägare aka samtliga invånare samt fiskeredskapbutik?

Stämmer relativt väl. Den berömda Hälleforskavajen bärs till vardag å fest å torde vara klädkod för att ens komma in på nämnda mack.
Citera
2016-08-04, 07:34
Medlem
melonfarmer90s avatar
Lesjöfors ohotad 1a plats. En solig dag i Lesjöfors känns ändå som en mulen dag i en förort till Moskva en novemberdag 1989.

Lite närmare söderut - Vilshult, tar 30 sekunder att åka igenom det, dem enda man ser på de sletna gatorna är afghaner. De andra sitter inomhus och väntar på bättre tider som aldrig kommer.
Tyringe och Perstorp har nämnts innan och det kan jag nog hålla med om.

Edit: Måste lägga till ett par guldkorn:
Oxelösund = en extremt tråkig stad (hur fan det nu kan klassas som det?) med en medelålder på säkert 80 år.
Lönsboda: Där känner alla verkligen alla, och alla är troligtvis kusiner med alla. Den absolut grövsta skånska dialekten hittar man i Lönsboda, och därmed även i Sverige.
Senast redigerad av melonfarmer90 2016-08-04 kl. 07:42.
Citera
2016-08-04, 07:56
Medlem
Tord.As avatar
Enl wiki:
I Lesjöfors finns Esperanto-Gården, som är en konferens- och kursgård som drivs av esperantister i de nordiska länderna

I rest mycket case.
Citera
2016-08-04, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenzoLameass
Lidhult, tätt följt av Strömsnäsbruk, Kallinge och Åseda.

Instämmer helt här.
Citera
2016-08-04, 08:20
Medlem
Matfors värt ett omnämnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in