Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92
Flen

Jobb försvinner på löpande band, negrer och blattar utgör snart garanterat 1/3 av de 6-7000 invånarna och det lokala migrationsverket med tillhörande förvar sabbar den lokala skolan rejält.

En riktig jävla negerhåla.

Detta. Men jag skulle vilja utöka det till hela KFV-regionen och lite därtill..

Flyr man öster ut från islamistnästet Örebro så kommer man först till Vingåker, och väl i byn känner man verkligen byhålementaliteten. Det enda man får ur sig är en lång och djup suck... Inga känslor. Ingenting. Två matbutiker som slåss om kunderna, och ett systembolag vilket är nödvändigt för att överleva ångesten här. Utan Factory Outlet och det kommunala utjämningssystemet skulle byn dö ut och raderas från den Svenska kartan.

Fortsätter man så kommer man till Katrineholm, den gamla hederliga järnvägsknuten där industrin en gång blommade och beboddes av hårt arbetande människor och som hade ett alldeles enastående bandylag. Numera andas staden bara ångest, arbetslöshet, och misär. Stanna till och ta en fika på det anrika Sultans konditori, här kan du sysselsätta dig med att titta på människor av den negroida rasen som dricker te och suger på sockerbitar dagarna i ända...

Fort som fan efter kaffet fortsätter man och landar till slut i Flen efter 3 mil. Här möts man av självmordstankar och mörker. Mörkermänniskor och missbrukare är i majoritet här. Arkitektoniskt en av Sveriges fulaste "städer". Du har nu två val, ta livet av dig eller fly!

Fort som fan gasar du därifrån och styr kosan norrut i ren panik, och tar sikte på Eskilstuna. Vips har du hamnat i någon form av gränsland mellan Afrika och Mellanöstern, ser du en vit människa som faktiskt pratar Svenska i centrum så ler du och hälsar i tysthet. Personen nickar instämmande mot dig, ni båda är väl medvetna om att ni tillhör det utdöende folket i staden och snart är i minoritet...

Grattis Mälardalen, en gång var ni Sveriges mittpunkt med Kungar och handeln runt Mälaren. Idag? Not so much...
Senast redigerad av Orientexpressen 2016-08-03 kl. 19:13.
Citera
2016-08-03, 19:10
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tre skånska grann-hålor ligger på min topplista; Klippan, Tyringe och Perstorp. Räcker med att man åker igenom dem för att tappa livslusten, många av kåkarna (klassiska fula och slitna eternitfasader osv) skulle behöva renoveras - men det syns klart och tydligt att ägarna liksom gett upp - det är ingen idé, det blir liksom inte bättre ändå.
Teckomatorp, Klippan, Hässleholm. Man blir helt deprimerad.
Citera
2016-08-03, 19:11
Medlem
Machiavellys avatar
Malmö tyckte jag var en skum stad. Den tunga skånskan på svenska ungdomstjejer får dom att låta som blattar.
Citera
2016-08-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92
Flen

Jobb försvinner på löpande band, negrer och blattar utgör snart garanterat 1/3 av de 6-7000 invånarna och det lokala migrationsverket med tillhörande förvar sabbar den lokala skolan rejält..

Kan hålla med om detta. Flen har genomgått en påtaglig försunkning de senaste åren. Står man på järnvägsstationen och tittar in mot "centrum" får man rent av lite Detroitvibbar. Alltid något invandrargäng som drar runt eller bara står och hänger. Good luck, Flen, you'll need it.
Citera
2016-08-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag har läst att invandringen berikar?

Du har fel igen min vän.
Citera
2016-08-03, 19:19
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Ser att många har röstat på Hultsfred, och det håller jag verkligen med om, vilken jävla håla.
Inte nog med att Mona Sahlins dotter äger hotellet så finns det inga svenskar kvar i den byn, det är svartskallar precis överallt.

Jag tycker synd om folk som måste bo där.
Citera
2016-08-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Detta. Men jag skulle vilja utöka det till hela KFV-regionen och lite därtill..

Flyr man öster ut från islamistnästet Örebro så kommer man först till Vingåker, och väl i byn känner man verkligen byhålementaliteten. Det enda man får ur sig är en lång och djup suck... Inga känslor. Ingenting. Två matbutiker som slåss om kunderna, och ett systembolag vilket är nödvändigt för att överleva ångesten här. Utan Factory Outlet och det kommunala utjämningssystemet skulle byn dö ut och raderas från den Svenska kartan.

Fortsätter man så kommer man till Katrineholm, den gamla hederliga järnvägsknuten där industrin en gång blommade och beboddes av hårt arbetande människor och som hade ett alldeles enastående bandylag. Numera andas staden bara ångest, arbetslöshet, och misär. Stanna till och ta en fika på det anrika Sultans konditori, här kan du sysselsätta dig med att titta på människor av den negroida rasen som dricker te och suger på sockerbitar dagarna i ända...

Fort som fan efter kaffet fortsätter man och landar till slut i Flen efter 3 mil. Här möts man av självmordstankar och mörker. Mörkermänniskor och missbrukare är i majoritet här. Arkitektoniskt en av Sveriges fulaste "städer". Du har nu två val, ta livet av dig eller fly!

Fort som fan gasar du därifrån och styr kosan norrut i ren panik, och tar sikte på Eskilstuna. Vips har du hamnat i någon form av gränsland mellan Afrika och Mellanöstern, ser du en vit människa som faktiskt pratar Svenska i centrum så ler du och hälsar i tysthet. Personen nickar instämmande mot dig, ni båda är väl medvetna om att ni tillhör det utdöende folket i staden och snart är i minoritet...

Grattis Mälardalen, en gång var ni Sveriges mittpunkt med Kungar och handeln runt Mälaren. Idag? Not so much...

Stora delar av landet förfaller. Norrlands inland, stora delar av Värmland och västra Götaland. Stora delar av Dalarna och Västmanland. Stora delar av Småland och nordöstra Skåne. Och då har jag inte nämnt problematiken i de tre storstädernas problemområden, då detta är off topic.
Men. Jo. Om man måste välja någonting så blir det detta ovan omskrivna träsk. Fullständigt horribelt. Inte en strimma av hopp någonstans. Till och med Örebro tycker jag känns som en håla i sig, trots att det är en av Sveriges största städer/kommuner. Flen och Katrineholm hade i princip gett upp redan för fem-sex år sedan. Eskilstuna tror jag kan bli den första större kommunen i landet som de facto sjunker helt.
Citera
2016-08-03, 19:23
Medlem
Der.Rattenfangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
Grums utan tveken en av de värsta kommunerna. Bubblare: Hallstavik, vinglade runt spicade ungdomar överallt sist jag var där. Hölö utanför södertälje var en riktigt skithåla med, hade ett ex där. Sen har jag alltid ogillat Höör.
Höör är väll fint? OK, Centrum, om man får kalla det så, med sina lägenhetsbyggnader är väll så där. Men annars består Höör mest av villor som i och med de låga tomtpriserna oftast är stora och fina då ägarna får mer pengar att lägga på huset. Sen är ju naturen runt omkring Höör helt fantastisk och så jävla långt är det ju inte till de större städerna Lund och Malmö. 20-30 min med bil bara.
Citera
2016-08-03, 19:29
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mersersmitter
Jörn i Västerbotten. 400 invånare och 550 flyktingar. Mer deprimerande samhälle finns inte

Har förvisso endast åkt tåg igenom, men det är en av de mest deprimerande orterna jag har åkt igenom. Man måste seriöst vara mentalt efterbliven för att frivilligt bo där om man har medel för att flytta.
Citera
2016-08-03, 19:33
Medlem
Ostkupas avatar
Heby..
Citera
2016-08-03, 19:33
Medlem
Har Ni missat Gusum?
1. Megastor flyktingförläggning
2. Centrum består av en riven fabrik. Tomten är så förgiftad att det inte får byggas något på den. De orkar inte sanera heller 😳.
3. En butik och utanför den står det på 25 språk att man inte får stjäla.
4. Ingen ATG 😫
Citera
2016-08-03, 19:39
Medlem
Som skåning kan jag nämna ett par skånska höjdarställen.

Vinslöv: Bangolf är centralt enligt dokumentärer.

Perstorp: Hela hålan består av kusiner.

Bjuv: Massa Heifare och allmänt blåsta.

Hässleholm: Grått och tråkigt med pundare i överflöd.

Osby: Ligger mitt i ingenstans med konstig befolkning.

Vollsjö: Riktig WT-håla (brukar inte använda WT men i detta fall är det befogat)

Detta är bara i Skåne då jag har tenderat att åka söderut snarare än norrut hela mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in