Blev inspirerad från tråden 'Åk inte hit' och i synnerhet användaren Snitsigares inlägg om Ronneby.
Började själv tänka efter, jag själv kommer förvisso från en liten skithåla i södra Sverige, men jag har utan tvekan besökt ställen som varit ännu värre.
Jag vill till exempel påstå att ett av de mest deprimerande orterna jag någonsin varit i var Hyltebruk. En gammal bruksort där det idag enligt Wikipedia finns ett väldans stort pappersbruk, och en befolkningsmängd på 3716 personer (2010).
Vad som slog mig var hur otroligt illa det luktade, hur många pensionärer som gick på ortens gator, och hur många människor såg eländiga ut.
Så, Flashback, vilken är enligt er Sveriges Värsta Skithåla?
Du menar FÖRUTOM Malmö?
Jag skulle vilja säga Göteborg. Invasionen är påtaglig där och den gamla charmen med staden är som förbytt. Det sitter en iPhone6-beväpnad afrikan i varenda gathörn.
Storstadsmässigt skulle jag säga Stockholm. Europas mest överskattade stad. Dryga arroganta invånare som tror dom är värsta grejen och bor i värsta staden, när det helt och hållet är ett komplett skithål. Annars skulle jag tippa på Boden. Där är det rent deprimerande av att vistas. Blattar och apor överallt, fy fan. Dom som vart där vet vad jag talar om.
Mycket fokus på Skåne här märker jag, med all rätt. Men mycket värre skithålor finns det i Värmland. På flera bruksorter har där tristessen, arbetslösheten, ångesten, supandet och det gråa blivit vardag. Den där dagen då du bara vill hänga dig kan inte längre sammanfattas som en dålig dag, utan en vanlig dag. En grå djävla pissdag i mängden. Välkomna till Värmland.
Grums utan tveken en av de värsta kommunerna. Bubblare: Hallstavik, vinglade runt spicade ungdomar överallt sist jag var där. Hölö utanför södertälje var en riktigt skithåla med, hade ett ex där. Sen har jag alltid ogillat Höör.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!