2016-08-17, 08:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Att mörda sin make är en sak, men att ta kol på sina föräldrar spelar i en annan liga. Hon måste känt sig djup kränkt genom livet, sannolikt har hon uppfattat att den duktiga syrran fått all uppmärksamhet, kanske med all rätt? Eller, som några varit inne på, så kanske inte båda är hennes biologiska föräldrar och då löses förstås banden upp något.
Citera
2016-08-17, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hon ville troligtvis döda mamma och pappa för att få umgås med 18 åriga killar och leva lyxliv,,kul

Ber om ursäkt om frågan redan ställts, vilket jag antar. Finns det bilder på GM ?
Citera
2016-08-17, 08:15
Medlem
Glendas avatar
Det behöver ju inte vara överlagt mord, de kan ju åkt hem till föräldrarna och nåt spårade ur (det verkar ju som att mycket spårat ur redan för den här kvinnan)

Sen undrar jag varför poliserna tyckte det var så konstigt att anmälan om den försvunna maken inte kom in förrän efter 12 timmar.
Om de bråkade och han drog så är väl inte det första man gör att anmäla honom försvunnen.
Hon gick väl och la sig och vaknade på morgonen och upptäckte att han fortfarande inte kommit tillbaka och då anmälde hon.
Visst en bagatell i sammanhanget och jag blir inte förvånad om hon haft något med hans död att göra,
men just det där med tiden stör mej lite.
Citera
2016-08-17, 08:17
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburgo
Ber om ursäkt om frågan redan ställts, vilket jag antar. Finns det bilder på GM ?
Ja.
http://m.imgur.com/a/DRktU
Citera
2016-08-17, 08:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Han skulle ut på sjön och fiska. Blir man inte lite orolig då om han inte kommer hem inom rimlig tid? Jag tycker att 12 timmar är länge att vänta med att bli orolig när någon är på sjön.
Jag tycker också det, men inte om man vill vara säker på att personen är död, död-död liksom. Tänk om det är så skruvat att hon förmått honom till självmord...
Citera
2016-08-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Drar paralleller med Knutbymordet:

http://www.expressen.se/nyheter/dott...-pa-sin-pappa/

De är endast skäligen misstänkta.
"Den 41-åriga kvinnan och hennes misstänkta medbrottsling sitter nu anhållna skäligen misstänkta för mord och mordförsök efter dådet i sommarstugan. Det är den lägre misstankegraden, men betyder att åklagare tror det finns möjlighet att få dem häktade."
Citera
2016-08-17, 08:35
Medlem
Glendas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Han skulle ut på sjön och fiska. Blir man inte lite orolig då om han inte kommer hem inom rimlig tid? Jag tycker att 12 timmar är länge att vänta med att bli orolig när någon är på sjön.

Jo självklart men man gör kanske inte en anmälan på en gång även om man är orolig, om han var arg när han åkte kanske han behövde vara borta en stund.
Hon antog väl att han skulle komma tillbaka när han lugnat sig eller nåt.
Citera
2016-08-17, 08:36
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
När nu mamman överlevde så kan hon ju direkt peka ut vem som är mördaren.Behövs inte mycktet av vidare utredning.
Om mördaren/mördarna var maskerade eller om de för MÄ var okända då ?
Citera
2016-08-17, 08:39
Medlem
simba_rocks avatar
Tror detta kommer att sluta med att hon åker dit för anstiftan eller något liknande och får sitta av några år, men sen kan hon kvittera ut arvet (Om mamman dör vill säga). Tror naturligtvis inte att hon var med vid mordet och har säkert ett bra alibi !!
Citera
2016-08-17, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror inte att jag är ensam om att vara skeptisk till historien om de sexuellt utnyttjade flyktingpojkarna som båda påstod sig vara underåriga. För det första fanns det bara bevis på att en av dem (kanske den som i denna tråd kallas för 18 åringen) hade haft sex med JM.

Du är nog hyfsat ensam om att tro att någon av de sexuellt utnyttjade killarna skulle hjälpa tanten att ha Ihjäl hennes föräldrar. Hon har ju sett till att få dem misshandlade för tusan.
Citera
2016-08-17, 09:01
Medlem
Nu har jag läst så många sidor. Och inget är klart varken här eller för polisen om vi tänker så här.
Filmen där JM har sex med två invandrarkillar det är väl inte så att hon är överst och har killarna fastkedjade när hon har sex med dom? Hon har sex och låter det filmas och hon är i underläge hela filmen. Är det bara jag som tror att detta skulle användas i utpressningsläge? Kanske var det hennes dröm bara, då det verkar gått i släkten att ligga med invandrare? Killarna som lämnade filmen till e kuriren blev senare misshandlade av antagligen av nån vettig invandrare som tyckte JM var en hyvens brud. Kanske var det en hotbild över hela hennes släkt? Efter mannens död så kanske hon fortfarande pressades ut och till slut dödas hennes far och nästan mor och hon väljer att försvinna då hon står på tur. För vi alla har ju hört hey jag ska knulla din morsa så kan ingen kolla upp dom här två utländska killarna som fick fett på sylen av en MILF delux
Citera
2016-08-17, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Tror detta kommer att sluta med att hon åker dit för anstiftan eller något liknande och får sitta av några år, men sen kan hon kvittera ut arvet (Om mamman dör vill säga). Tror naturligtvis inte att hon var med vid mordet och har säkert ett bra alibi !!

Hon ärver inte om hon har medverkat till att färäldrarna bragts om livet genom brottslig gärning. Jmf Ärvdabalk kap 15 §§1, 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in