Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Men vad säger att försäkringsbolaget åberopat mord? Ingenting. De har avslagit av andra skäl som redogörs i deras utredning. Vad det är vet vi inte. Men det räckte för dem. De vidarebefodrade t.om. utredningen till polisen som fortfarande inte gjorde något.
Försäkringsbolaget har gjort allting rätt vad jag kan se.
Ingalunda vet vi vad försäkringsbolaget delgett JM inte heller vet vi hur JM ställt sig till delgivningen
men vad vi däremot kan se kristallklart i och med den senaste veckans skriverier är att IF talar ut i
media och tydligt påpekar att deras enskilda utredning enligt dem pekar på mord. Mycket möjligt att dom angriper "förfalskningen" av namn istället för att bedriva mordtesen. Förfalskning tar högst troligt bolaget längre.
Självklart har försäkringsbolagen ett antal riktlinjer att följa när egna utredningar bedrivs en av dessa riktlinjer är att försäkringstagaren, JM i detta fall, har rätt att ta del av IF,s material och bemöta detta vilket hon tydligen gjort men känslan att hon lagt sig platt får åtminstonde inte jag eftersom IF fortsatte bedriva sin utredning och tar hjälp av polis/ÅK och hoppas dessa skall se över försäkringsbolagets utredning.
Tvistemål mot försäkringsbolag är inget unikt, definitivt inte. Men i detta fall kom det liksom annat emellan. Ett mord och ett mordförsök och en påtänkt Thailandsresa för damen. Inte undra på att bolaget tagit bladet från mun och frispråkigt talar öppet i media om sin enskilda utredning. Man ser helt enkelt sin chans att bedriva sin agenda. Satan vad försäkringsbolagen är bittra överlag på polis som bolagen anser lägger ner förundersökningar i parti och minut så försäkringsbolagen lipar att dom då måste ha sina egna utredningsenheter. Dessa kostar givetvis pengar, likaså enskilda åtal för bolagen och med dessa kostnader tvingas bolagen höja premierna för att täcka kostnaderna o s v.
Vad jag tycker är onödigt är att IF söker sig till rampljuset i detta stadium. Polis tar itu med detta, den rättigheten har dom utan att fråga någon om lov om att drunkningsolyckan skall ses över på
nytt och det vet IF. Så någon medial tvist försäkringsbolag och polis emellan är inte nödvändig
här och nu kan jag tycka men alla tycker vi olika. . .