2016-08-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Min fetning.

Ja det är högst troligt. För om nu maken mördades förra året tror jag knappast hon var kapabel att dränka honom själv.

Det kan inte vara så svårt att leja en fattig och IQ-befriad afghan att mörda någon i Sverige, särskilt inte när man lockar med guld och gröna skogar samtidigt som det finns ett drogmissbruk bakom lär det vara ännu enklare att få en afghan att döda. Det är ju allmänt känt att det drogas extremt mycket på asylboenden i Sverige, i Afghanistan flödar ju droganvändandet och det finns inte en afghan som inte tagit heroin. Klart de saknar både impulskontroll och empatikänsla när de drogat bort sin hjärna och själ, det är ju också känt att heroinet de är beroende av gör en extremt likgiltig till sin omgivning och det enda man lever för är att få tag på mer mer och mer. Vilket leder till att de begår ännu värre saker för att få tag på det.
Heroin är en mycket beroendeframkallande drog men heroinister blir mindre våldsbenägna än missbrukare som använder amfetamin, anabola, extacy, MDPV (Kannibaldrogen), GHB.....och alkohol!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
I det här fallet så är det väldigt enkelt, en polis får dödförklara enbart då säkra dödstecken föreligger. Det är skrivet i sten.
/--/.

Nja den stenskriften har du nog sett på film; där konstapeln trycker ett finger mot halsen på nån och efter en halv sekund tvärsäkert kan konstatera dödens inträde.
I verkligheten är det läkare som dödförklarar.

Edit: kanske missförstod hur du menade/vi har nog samma uppfattning
Senast redigerad av Rubar 2016-08-18 kl. 11:42.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, jag kollade lite snabbt igår och han tycks ha varit 15-16 år i en herrans massa år ute i Europa...
Se där!

Även om andra debattörer inte håller med mig så vill jag mena att hans eventuella Afghanska körkort är högintressant!
Citera
2016-08-18, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Ja det är uppehåll. Är det ens klart med ny säsong?
Känns som GW och hans hälsotillstånd avgör den frågan.

hahaha kanske det
annars kanske brottsplats sverige börjar snart
Citera
2016-08-18, 11:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
"Hjälp, jag har hål i kroppen"

http://www.gp.se/nyheter/sverige/lar...ppen-1.3707512

Även här:
(FB) Kvinnans larmsamtal: "Jag har hål i kroppen!"

Citera
2016-08-18, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men vad säger att försäkringsbolaget åberopat mord? Ingenting. De har avslagit av andra skäl som redogörs i deras utredning. Vad det är vet vi inte. Men det räckte för dem. De vidarebefodrade t.om. utredningen till polisen som fortfarande inte gjorde något.
Försäkringsbolaget har gjort allting rätt vad jag kan se.

Ingalunda vet vi vad försäkringsbolaget delgett JM inte heller vet vi hur JM ställt sig till delgivningen
men vad vi däremot kan se kristallklart i och med den senaste veckans skriverier är att IF talar ut i
media och tydligt påpekar att deras enskilda utredning enligt dem pekar på mord. Mycket möjligt att dom angriper "förfalskningen" av namn istället för att bedriva mordtesen. Förfalskning tar högst troligt bolaget längre.

Självklart har försäkringsbolagen ett antal riktlinjer att följa när egna utredningar bedrivs en av dessa riktlinjer är att försäkringstagaren, JM i detta fall, har rätt att ta del av IF,s material och bemöta detta vilket hon tydligen gjort men känslan att hon lagt sig platt får åtminstonde inte jag eftersom IF fortsatte bedriva sin utredning och tar hjälp av polis/ÅK och hoppas dessa skall se över försäkringsbolagets utredning.

Tvistemål mot försäkringsbolag är inget unikt, definitivt inte. Men i detta fall kom det liksom annat emellan. Ett mord och ett mordförsök och en påtänkt Thailandsresa för damen. Inte undra på att bolaget tagit bladet från mun och frispråkigt talar öppet i media om sin enskilda utredning. Man ser helt enkelt sin chans att bedriva sin agenda. Satan vad försäkringsbolagen är bittra överlag på polis som bolagen anser lägger ner förundersökningar i parti och minut så försäkringsbolagen lipar att dom då måste ha sina egna utredningsenheter. Dessa kostar givetvis pengar, likaså enskilda åtal för bolagen och med dessa kostnader tvingas bolagen höja premierna för att täcka kostnaderna o s v.

Vad jag tycker är onödigt är att IF söker sig till rampljuset i detta stadium. Polis tar itu med detta, den rättigheten har dom utan att fråga någon om lov om att drunkningsolyckan skall ses över på
nytt och det vet IF. Så någon medial tvist försäkringsbolag och polis emellan är inte nödvändig
här och nu kan jag tycka men alla tycker vi olika. . .
Citera
2016-08-18, 11:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
oj, oj, en 17 årig "pojke" flyttar hem till föreståndaren (41-åriga kvinnan) då hemmet fick stängas, det kan bara hända i feministstyrda Sverige o dess kommuner...

... tänk tanken det skulle varit det omvända " en 17 årig flyktingflicka flyttar hem till Sixten 41,.... ", det hade tagit hus i he,vete, eller hur? sverige är sjukt!

Ja det där är sjuka Sverige i ett nötskal, gissar att många av de där feministkvinnorna i den åldern som arbetar med "flyktingpojkarna" i själva verket har dolda sexuella motiv, ungefär som att manliga pedofiler gärna söker sig till förskolor och liknande. Det här fallet har verkligen fått en vändning som heter duga, nya Knutby-fallet årgång 2016.
Citera
2016-08-18, 11:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Även här:
(FB) Kvinnans larmsamtal: "Jag har hål i kroppen!"

Tack, mycket mer informativ artikel!!

Är missbruket känt? "Enligt källor som tidningen talat med hade han missbruksproblem redan när han kom till Sverige.
– Det handlade om tramadol och hasch, "

Hon hade kriminella kontakter: "Han introducerades snart i kriminella kretsar som fanns i kvinnans närhet."

Vad gjorde hon upp? "De brukade följa med när hon gjorde upp saker med folk, säger en annan källa till tidningen."

Källan till konflikten? "– Varje gång hon talade om sina föräldrar sa hon att de inte gillade vad hon höll på med. Att de var emot att hon arbetade med flyktingar och bråkade mycket med henne, säger en källa."
Senast redigerad av allegrageller 2016-08-18 kl. 11:45.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja den stenskriften har du nog sett på film; där konstapeln trycker ett finger mot halsen på nån och efter en halv sekund tvärsäkert kan konstatera dödens inträde.
I verkligheten är det läkare som dödförklarar.

Du vet helt enkelt inte vad du snackar om.

Det finns något som heter "säkra dödstecken" och där räknas normalt likfläckar, likstelhet och förruttnelse.
Ett annat säkert dödstecken är om kroppen har sådana skador att det uppenbarligen orsakat omedelbar död, typ krossad eller avskilt huvud, itu delad kropp, brunnen kropp, etc.

En polis får konstatera dödsfall om Säkra Dödstecken föreligger!
Citera
Medlem
Bild på kvinnan GM?
Citera
2016-08-18, 11:42
Medlem
Kommer lite mer info nu runt anhöriga, att hon dessutom frågat vänner ifrån sin bekantskapskrets om att misshandla en man mot betalning, och vederbörande uppfattade de hela som ett skämt, vilket det tyvärr inte var.
Denna person bröt sedan kontakten med JM, eftersom han ansåg att detta är nog inte så bra.

Hon anses som ego, förmögen, manipulativ, kall person som man dessutom bör akta sig för.

Hon har dessutom hotat sin man flertalet ggr, varit ett stormigt förhållande enligt anhöriga, dessutom hotade JM med att hänga upp honom i ett träd, hemska tanke!!!

Det slutar inte där, hon hade till och med nämt att hon tänkte bränna ner sommarhuset i Arboga med eller utan föräldrarna inuti huset....

Alla dessa varningsklockor och inte en människa har gjort något????
Citera
2016-08-18, 11:42
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
hahaha kanske det
annars kanske brottsplats sverige börjar snart
Tror det är nedlagt. Men Brottscentralen borde väl snart ha nypremiär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in