2016-08-08, 14:40
Medlem
Tjenare! Min moppe (Peagueot Snake Furious 07) har helt plötsligt börjat bete sig konstigt. Den kan starta på första försöket osv, men när man kört 1-2 minuter med den så sackar den ihop, saktar ned och slår tillslut av sig själv, och sedan dröjer det någon minut innan den går igång igen. Har någon någon aning om vad felet kan vara och hur man löser det? CDI? Batteriet? Skit i föggen? Inte allt för motorkunnig så skriv så att jag förstår haha. Tack på förhud.

EDIT: Läst att någon vred bensinkranen till ´´reserv´´ kan det vara en lösning?
Senast redigerad av JacobHej123 2016-08-08 kl. 15:38.
Citera
2016-08-08, 17:25
Medlem
Harbards avatar
Det låter som tändspole problem enligt mig. Om det är så att den dör när den blir varm och inte startar förrens den är ljummen.

Kolla tändstiftet också, kan vara något vajsing med det också.

Battri och CDI kan du utesluta dirrekt. Se till så du har soppa.
Citera
2016-08-08, 17:33
Medlem
Ta loss förgasare montera ner montera ihop och sätt tillbaka
Citera
2016-08-08, 18:20
Medlem
Dr3s avatar
Rengör tanken och förgasar systemet.
Citera
2016-08-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Det låter som tändspole problem enligt mig. Om det är så att den dör när den blir varm och inte startar förrens den är ljummen.

Kolla tändstiftet också, kan vara något vajsing med det också.

Battri och CDI kan du utesluta dirrekt. Se till så du har soppa.

Fick nu reda på att en polare vred bränsletanken till Off och sedan tillbaks till On, han kanske ej vred tillbaka den hela vägen och så var kranen ''halvt'' påslagen så att det kom soppa men ej så mycket som var nödvändigt i de högre varven? Ska jag pröva köra den på reserv och se ifall problemet kvarstår eller låter detta helt orimligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in