Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-24, 18:25
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Varför måste han stå och smeka sig så fort han har bar överkropp..?
Tycker väl att det ser sexigt ut.

Hur firade Lennart midsommar? Kraschade han någons party? Surrade om mantisar tills korna kom hem.

Edit; börjar tröttna på vissas intresse över Lennarts matintag, vafan låt gubben äta vad han vill. Så långt som han cyklat så ramlar ju kilona av honom. Känner lite att hans diet inte är hans största problem för tillfället.
Senast redigerad av gato12 2017-06-24 kl. 18:30.
2017-06-24, 18:36
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabenstone
Det är jag som anmält honom för att han skickade en del kukbilder till honom. Började med att min son och hans klasskompisar hittade Lennarts youtube kanal. Var tydligen ett klipp där han hade angivit sitt mobilnummer om man ville donera pengar.
Då ringer han och fejkar att vara en ung tjej på 13 år för att se om Lennart verkligen skulle skicka bilder. Vilket han givetvis gjorde. På en gång. Efter det ville Lennart ha mer. Jag kan eventuellt tänka mig lägga ut anmälan vi gjorde. Vill fundera lite på det först.

Min son är i övrigt inte osäker på sin sexualitet det minsta.

Jättebra gjort av dig och din son! Polisen behöver helt klart få upp ögonen för Lennart och hans beteende, hoppas att det leder till något som får Lennart att sluta upp att runka för barn.
2017-06-24, 18:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Åt sallad ensam i skogen - (plötsligt) kritisk till traditioner, som sill och potatis

https://www.youtube.com/watch?v=w4jH3Nz9E64
Stackarn...

Och inte fick han napp på puddingarna från torget i Motala. De ville förmodligen bara synas i bild. Och dick-teasa Lennart lite.

Edit; han är ju ruskigt ensam Lennart egentligen. Trots alla "fans". Allt han verkar vilja är att någon att älska. Tyvärr bör denne någon vara typ sexton år och en riktig toppensnäcka...kanske dags att sänka kraven lite snart.
Polskan som bebor hans lägenhet duger väl...?
Senast redigerad av gato12 2017-06-24 kl. 18:40.
2017-06-24, 18:50
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabenstone
Det är jag som anmält honom för att han skickade en del kukbilder till honom. Började med att min son och hans klasskompisar hittade Lennarts youtube kanal. Var tydligen ett klipp där han hade angivit sitt mobilnummer om man ville donera pengar.
Då ringer han och fejkar att vara en ung tjej på 13 år för att se om Lennart verkligen skulle skicka bilder. Vilket han givetvis gjorde. På en gång. Efter det ville Lennart ha mer. Jag kan eventuellt tänka mig lägga ut anmälan vi gjorde. Vill fundera lite på det först.

Min son är i övrigt inte osäker på sin sexualitet det minsta.

Jag tycker det var bra du skickade in anmälan. För jag uppfattar också det som att LB struntar i om folk är 13 år, det verkar ingå i hans fantasier att småtjejer (13-åringar) tittar på hans nakenhet. Jag ser det som han blottar sig för barn och ungdomar och det är inte okej för att det är online. Prova samma på en buss eller tunnelbana så kommer polisen, jag tror något liknande kan hända iofs, när LB verkar tänja på gränserna.

Det finns något som heter övergreppsprocessen/spiralen. Det är när en person först fantiserar, sedan agerar exempelvis genom sexuell grooming, alltså kontaktar och bearbeta sina "offer". Trillar något offer dit och möter upp med en GM då, tänker GM att det skadar inte, etc etc. SÅ jag börjar misstänka att snart trillar något offer dit och då går det enkelt att utföra ett övergrepp. Förklaringen kommer sedan bli att offret ville, inte skadades av handlingen etc. Men om LB utförde ett övergrepp är jag skeptiskt till att LB skulle förstått att han utfört just ett övergrepp, troligen skulle han inte begripa sig på det.

En sak jag finner märklig är LB säger han inte kräver något tillbaka, mera än att personen han försöker skapa kontakt med ska säga ordagrant vad hon vill se i kameran, så levererar LB dickpicks och även video. Jag ser det som att han är medveten om vad han får och inte får göra för att inte begå sexuella brott. Men det är snårigt veta vad som är ett sexualbrott som sker online och även IRL. Jag ska försöka läsa in mig på saken bättre.

Edit: Till sexuellt ofredande räknas även blottning och liknande handlingar som är ägnat att väcka anstöt. Så jag tolkar att LB vill undvika "väcka anstöt" genom att få tonåringarna först säga vad dom vill se.
Senast redigerad av Hegamon 2017-06-24 kl. 19:12.
2017-06-24, 19:44
Medlem
Glöm inte ↑ "Gromning - skydda dig

Gromning innebär att någon tar kontakt med barn under 15 år för att längre fram begå övergrepp. Vid gromning sker oftast den första kontakten på ett chattforum eller en sida för kontaktannonser. Att ta kontakt med barn i sexuellt syfte är olagligt."
https://polisen.se/Utsatt-for-brott/...rott/Grooming/
2017-06-24, 20:00
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Lyssna i videon från 0.15
Ungefär så säger han följande: Jag har fått pengar av min mamma så att jag kan betala alla mina räkningar som jag ligger efter med och jag behöver inte sälja min lägenhet.

Tre månader efter säljer han sin lägenhet - slutsats?

Har han fått några nya pengar av mamman efter detta?

Edit: Någon i tråden som vet när Lennart tog lånet som han betalade 1900 kr/månad?

När Lennart inte fick pengar från socialen (pga pengarna från mamman) så beslöt han sig för att strunta i hjälp från dom. Han krånglade runt för att förstå Alfa, men fick pengar till slut. Månaden efter fick han sin första varning från Alfa eftersom han inte var aktivt arbetssökande. Vid en andra varning börjar ersättningen att minska. Det betyder att han fortfarande får ersättning från Alfa, men att det blir allt mindre eftersom han ger fan i att leta jobb. Jag har skrivit det här förr i tråden, men upprepar:

Citat:
När man är arbetslös är det viktigt att vara aktivt arbetssökande för att kunna få ersättning från a-kassan.
Sedan den 1 september 2013 ska alla som är arbetssökande lämna in skriftliga så kallade aktivitetsrapporter till Arbetsförmedlingen varje månad. Om man som arbetssökande missköter sitt arbetssökande eller sin kontakt med Arbetsförmedlingen kan det resultera i åtgärder som drabbar rätten till ersättning.
Åtgärderna trappas upp för varje tillfälle:
1:a gången
Varning
2:a gången
Avstängning från rätten till ersättning i 1 dag
3:e gången
Avstängning från rätten till ersättning i 5 dagar
4:e gången
Avstängning från rätten till ersättning i 10 dagar
5:e gången
Rätten till ersättning är förlorad tills ett nytt arbetsvillkor är uppfyllt

http://www.alfakassan.se/Ersattning/Grundvillkor

Lennart var inte "tvungen" att sälja lägenheten. Han gjorde det därför att han är impulsiv och dålig på att ta reda på vilka regler som finns för olika sorters ersättningar samt vägrar att följa dom. Lennart tyckte att det var för jävligt att soc inte tänkte betala hans skulder och ville därför sälja sin lägenhet för att lösa dom. Han valde att inte betala bort allt och jag tror att han har ca 30000 kvar som skuld. Om han inte hade betalt sina skulder skulle han kanske ha tvingats till en försäljning av Kronofogden så småningom. Han gjorde inga försök att prata med långivaren för att komma till rätta med skulden. Han betalade inte av allt till långivaren, vilket han hade kunnat med de pengar han fick av polskan. Istället valde han att äta paleopizza för pengarna. Han söker fortfarande inte jobb utan tycker att det istället är självklart att folk skänker pengar till honom, vilket inte är i särskilt stor mängd. Han har tom gnällt över att han fått för lite pengar så att han inte kunnat betala alla sina räkningar.

Edit: Som jag ser det är det här med Alfa ännu en chans för Lennart att kunna leva någorlunda ok ekonomiskt i åtminstone tre månader till. Den tiden borde han ha utnyttjat till att söka jobb istället för att slänga ut sina pengar på dyra pizzor, nytt tält varannan vecka och ett mobilabonnemang med mycket surf. Han kanske känner att han har mycket pengar, men hans resurser är begränsade. Lennart har flera gånger visat att han inte har förmåga att planera ekonomiskt för sin framtid. Så fort han får en chans så slänger han iväg pengar på helt fel saker. Var det förresten inte mammans pengar han köpte en dildo (som han försökte skicka till en kvinna i Ghana), blädderblock och megafon för?
Senast redigerad av Kanilj 2017-06-24 kl. 20:27.
2017-06-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanilj
När Lennart inte fick pengar från socialen (pga pengarna från mamman) så beslöt han sig för att strunta i hjälp från dom. Han krånglade runt för att förstå Alfa, men fick pengar till slut. Månaden efter fick han sin första varning från Alfa eftersom han inte var aktivt arbetssökande. Vid en andra varning börjar ersättningen att minska. Det betyder att han fortfarande får ersättning från Alfa, men att det blir allt mindre eftersom han ger fan i att leta jobb. Jag har skrivit det här förr i tråden, men upprepar:

Lennart var inte "tvungen" att sälja lägenheten. Han gjorde det därför att han är impulsiv och dålig på att ta reda på vilka regler som finns för olika sorters ersättningar samt vägrar att följa dom. Lennart tyckte att det var för jävligt att soc inte tänkte betala hans skulder och ville därför sälja sin lägenhet för att lösa dom. Han valde att inte betala bort allt och jag tror att han har ca 30000 kvar som skuld. Om han inte hade betalt sina skulder skulle han kanske ha tvingats till en försäljning av Kronofogden så småningom. Han gjorde inga försök att prata med långivaren för att komma till rätta med skulden. Han betalade inte av allt till långivaren, vilket han hade kunnat med de pengar han fick av polskan. Istället valde han att äta paleopizza för pengarna. Han söker fortfarande inte jobb utan tycker att det istället är självklart att folk skänker pengar till honom, vilket inte är i särskilt stor mängd. Han har tom gnällt över att han fått för lite pengar så att han inte kunnat betala alla sina räkningar.

Edit: Som jag ser det är det hör med Alfa ännu en chans för Lennart att kunna leva någorlunda ok ekonomiskt i åtminstone tre månader till. Den tiden borde han ha utnyttjat till att söka jobb istället för att slänga ut sina pengar på dyra pizzor, nytt tält varannan vecka och ett mobilabonnemang med mycket surf. Han kanske känner att han har mycket pengar, men hans resurser är begränsade. Lennart har flera gånger visat att han inte har förmåga att planera ekonomiskt för sin framtid. Så fort han får en chans så slänger han iväg pengar på helt fel saker. Var det förresten inte mammans pengar han köpte en dildo (som han försökte skicka till en kvinna i Ghana), blädderblock och megafon för?
Frågan är ändock vilka skulder, utgifter hade han när han beslöt att sälja lägenheten och vilka inkomster hade han?

Min tro är att mannen ifråga aldrig har kunnat hålla i pengar och ekonomiskt planera. Lennart talar länge och väl att ha ett vetenskapligt förhållande till saker och ting men fungerar på det personliga planet som en "apa" dvs impulsdriven.

Min tro är även att han på ett tidigt stadium skulle behövt hjälp att sköta sin ekonomi. Jag har haft vänner som honom: tjänat bra men alltid utan pengar och där någon har gått i personlig konkurs trots goda inkomster.

Det hela ligger enligt min mening på personlighetsplanet och är inte något, i strikt mening, som individen väljer.

Så hur såg hans ekonomi ut i siffror när han sålde lägenheten?
Och varför tror du han sålde lägenheten?

Lånat som han betalade 1900 kr/månad, var försvann den ursprungliga lånesumman någonstans?
Senast redigerad av alipo 2017-06-24 kl. 20:44.
2017-06-24, 20:38
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Det var en dum fråga....! Jo, det är förbjudet att göra affärer med psykiskt sjuka!!! Ring en advokat och fråga så kan han ge dig lagrum m.m.
Sveriges Rikes Lag reglerar förhållandet mellan människor på ett sätt så att inte äldre, dementa, begåvningshandikappade och PSYKISKT SJUKA ska utnyttjas för annans vinning.
Polskan som lurat Lennart på hans bostad ligger illa till! Psykiatrin på Gotland ligger också taskigt till om någon anmäler ansvarig läkare till Socialstyrelsen.
Lennart Bladh är sjuk, han tror sig vara styrd av utomjordingar, det kallas schizofreni, vården på Gotland bär minst 80% av skulden till detta!

Reagerar på detta då jag är psykiskt sjuk och har sjukpension men har fullt förtroende av samhället att klara av mina affärer och ekonomi. Har köpt vårt hus på landet, bilar, trädgårdstraktor, vedkap, bilsläp mm. mm och ingen har ifrågasatt detta. Har lån på olika banker mm. (Å om du undrar så lider jag av SAD, depretion, panikångest, fobi.)
Det är tillockmed svårt att åtala säljare som lurar de som har godemän så denna lag är tandlös som du hänvisar till.
2017-06-24, 20:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Lånat som han betalade 1900 kr/månad, var försvann den ursprungliga lånesumman någonstans?
Som jag fattat det är det ett lån från Santanders, som han tog för att träffa någon slags affärsuppgörelse med kvinnan Acki bakom FMS-metoden. Han ville bli en spelare i den, för ett fåtal, lukrativa branschen "kompletterande aktörer i skolvärlden". Jag tror att de 1900:- motsvarar ränta, utan amortering.
2017-06-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Som jag fattat det är det ett lån från Santanders, som han tog för att träffa någon slags affärsuppgörelse med kvinnan Acki bakom FMS-metoden. Han ville bli en spelare i den, för ett fåtal, lukrativa branschen "kompletterande aktörer i skolvärlden". Jag tror att de 1900:- motsvarar ränta, utan amortering.
Instressant. Hittade detta:
"TISDAGEN DEN 13 OKTOBER FMS-Metoden på Klinteskolan" (2008)
Lennart Bladh, idrottslärare på Klinteskolan.

Lennart Bladh om FMS-Metoden (5:45 min)
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=2374848

Har du någon aning var pengarna försvann och hur affärsplanen såg ut?
2017-06-24, 20:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Instressant. Hittade detta:
"TISDAGEN DEN 13 OKTOBER FMS-Metoden på Klinteskolan" (2008)
Lennart Bladh, idrottslärare på Klinteskolan.

Lennart Bladh om FMS-Metoden (5:45 min)
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=2374848

Har du någon aning var pengarna försvann och hur affärsplanen såg ut?
Ingen aning, men jag tror att frugan var med på något hörn. Det finns en ytterligare video där han träffar någon som var tilltänkt att bygga en digital plattform och själva appen. Om jag minns rätt så var den här idén som mest levande åren 2008-2010.
2017-06-24, 20:58
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Frågan är ändock vilka skulder, utgifter hade han när han beslöt att sälja lägenheten och vilka inkomster hade han?

Min tro är att mannen ifråga aldrig har kunnat hålla i pengar och ekonomiskt planera. Lennart talar länge och väl att ha ett vetenskapligt förhållande till saker och ting men fungerar på de personliga planet som en "apa" dvs impulsdriven.

Min tro är även att han på ett tidigt stadium skulle behövt hjälp att sköta sin ekonomi. Jag har haft vänner som honom: tjänat bra men alltid utan pengar och där någon har har gått i personlig konkurs trots goda inkomster.

Det hela ligger enligt min mening på personlighetsplanet och är inte något i strikt mening som individen väljer.

Så hur såg hans ekonomi ut i siffror när han sålde lägenheten?
Och varför tror du han sålde lägenheten?

Om jag nu inte minns fel så hade han 170000 kronor i skulder. Hans inkomst var den från Alfakassan. Hade han skött sina kort rött så hade han kunnat fortsätta få full ersättning från Alfa och förmodligen bostadsbidrag. (Eftersom donen bodde deltid hos honom hade han räknats som familj. http://www.forsakringskassan.se/mynd.../bostadsbidrag)

Med största sannolikhet hade han fått absolut minimum av soc, dvs så han kunde äta och bo kvar, men det dög inte för Lennart, för han tyckte att det var självklart att de också skulle betala hans privata skulder.

Om man har skulder, som man inte kan betala, så får man försöka snacka med långivaren så att man kan betala en mindre summa istället. Det går i de flesta fall eftersom det då finns större möjlighet för långivaren att få tillbaka den skulden. Han ifrågasätter både soc, Arbetsförmedling och Alfa när de kräver att han ska vara aktivt arbetssökande. Istället hävdade han att han borde få ersättning i alla fall eftersom han har det här viktiga uppdraget att informera oss alla om mantisar, camsex och riddarsatelliten. Ingen av instanserna höll med honom om att det var ett riktigt jobb. I princip kunde Lennart slängt iväg ett antal ansökningar utan hopp om att få jobb, men då ändå fått diverse bidrag. En ganska liten insats för att få hjälp, men det orkade(?) han inte göra.

Jag ska förtydliga det jag skrev i mitt förra inlägg:
Lennart har ingen vidare förmåga att ta hand om sin ekonomi och att planera för framtiden. Han verkar inte heller förstå sitt eget ansvar i att ta reda på hur saker och ting fungerar för att få bidrag och att försöka förstå samt följa reglerna. När han då inte får så mycket pengar som han vill och med ett (för honom) orimligt krav på att behöva söka jobb så tycker han att allt är andras fel. Lennart är impulsiv och har efter hand sålt av saker från sitt hem, tex sin TV. Nu fanns inte mycket kvar att sälja utom lägenheten. Eftersom han då inte har koll på, alternativt skiter i, vilja regler som gäller så vill han få in pengar på annat sätt. Han tigger mamma på pengar (inte första gången i ordningen) utan att ha koll på att det kommer att göra det ännu svårare att få mer pengar än minsta möjliga. När han då upptäcker att mammas pengar räknas som inkomst så sätter hans impulsivitet in en kick till och han får för sig att det är dags att sälja lägenheten. Han har vid tiden för det beslutet inte heller full koll på vad hans nya kostnader kommer att bli i form av att piffa upp husvagnen och campinghyra tex. Eftersom han inte kollar upp dina alternativ så känns försäljningen som en utmärkt idé. Sagt och gjort. I efterhand(han kollar förstås inte upp reglerna innan) får han veta att man inte kan sälja en lägenhet i Riksbyggen till en person utan personnummer. Han har således inte sålt lägenheten än, bara fått pengarna, vilket kan sluta hur fel som helst.
Det här är anledningen till att han "säljer". Ingen hotar honom med pistol. Ingen har sagt till honom att det här är hans enda alternativ. Han väljer det själv eftersom han är impulsiv och dålig på att ha koll på viktiga fakta (företrädesvis innan han rusar iväg och gör något)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in