Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-05, 22:22
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Lennart ska i september infinna sig på Skaraborgs tingsrätt där han kommer att stå åtalad för sexuellt ofredande. Det finns bevisning i form av förhör med både målsägande och tilltalad (Herr Bladh), men även bevisning bestående av skärmdumpar på foton och konversationer.

Lennart kommer att få det myyyyycket svårt att slingra sig ur detta och kommer med största sannolikhet att torska dit på detta.

Det lagrum enligt vilket Lennart står åtalad: 6 kap 10 § i brottsbalken

Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, sexuellt berör ett barn under femton år eller förmår barnet att företa eller medverka i någon handling med sexuell innebörd, döms för sexuellt ofredande till böter eller fängelse i högst två år.

Detsamma gäller den som blottar sig för någon annan på ett sätt som är ägnat att väcka obehag eller annars genom ord eller handlande ofredar en person på ett sätt som är ägnat att kränka personens sexuella integritet. Lag (2005:90).

Såg Lennart senaste video, det går snabbt utför nu tror ja. Märkte i början av videon att killen till höger om Lennart typ börjar träna på kommando när han blir filmad. Vart sover han om nätterna nu?Såg att husvagnen hade dem slängt in allt hans bröte i och ställt vid nåt garage.
2017-07-05, 22:55
Medlem
Logik by Lennart: Åka till Almedalen för att störta systemet och etablera MI, hänger istället hela kvällen i ett partytält mitt i systemets vagga och dricker bärs.
2017-07-05, 23:10
Medlem
OstkakanHermanssons avatar
Är det någon här som kommer vara i Almedalen och kan rapportera lite om hur det går för vår käre samhällskritiker?
2017-07-05, 23:14
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Min uppfattning var att lägenheten var såld och betald för. Min uppfattning är att polskan står som ägare på lägenheten. Inget visar på att polskan inte har tecknat ett eget elabonnemang. Jag är heller inte medveten om att lägenheten hyrs ut i andra hand.
Din uppfattning är fel. Polskan blev inte godkänd som köpare eftersom hon saknar svenskt personnummer. Lennart har fått pengar för den, men i realiteten hyr han ut den i andra hand. Det står tidigare i tråden och pratar själv om det i tidigare Youtube-klipp. Lennart står som ägare på lägenheten.
2017-07-05, 23:31
Medlem
0x539s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Din uppfattning är fel. Polskan blev inte godkänd som köpare eftersom hon saknar svenskt personnummer. Lennart har fått pengar för den, men i realiteten hyr han ut den i andra hand. Det står tidigare i tråden och pratar själv om det i tidigare Youtube-klipp. Lennart står som ägare på lägenheten.

Han har väl I praktiken scammat polskan? Är detta ett av rättsfallen mot honom? Lägenheten ÄR ju inte såld eftersom den står i hans namn, men han har fått pengarna (och snart förbrukat dem).
2017-07-05, 23:41
Medlem
PrincessMalices avatar
Trots att det är så cringe kan jag inte sluta kolla denna tråd varje dag för att se vad Lennart hittat på... det är som att man alltid kollar ner i bajamajan fast man vet att det inte är nåt trevligt man får se...
2017-07-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessMalice
Trots att det är så cringe kan jag inte sluta kolla denna tråd varje dag för att se vad Lennart hittat på... det är som att man alltid kollar ner i bajamajan fast man vet att det inte är nåt trevligt man får se...

Samma här. Lennart kommer bara med svammel. Men intressant, det är det!
2017-07-06, 00:13
Medlem
Bra att saker och ting börjar hända och att det visar sig bli konsekvenser av felaktigt handlande (även om Lennart antagligen behöver drabbas flertalet ggr till för att EVENTUELLT inse).

Gällande kallelse från Tingsrätten så funderade jag på en sak som tidigare nämnts i denna tråd och dessutom bekräftats av hans far om jag ej missminner mig.
Denna 14-åriga pojke angav ju sig för att vara en tjej när han tog kontakt med Lennart.....Varför?
Va det inte just för att hetsa Lennart till att skicka ngt....exempelvis en bild.
Om han angav någon ålder på denna s.k "tjej" vet jag dock ej om det har framkommit?
2017-07-06, 00:18
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Han har väl I praktiken scammat polskan? Är detta ett av rättsfallen mot honom? Lägenheten ÄR ju inte såld eftersom den står i hans namn, men han har fått pengarna (och snart förbrukat dem).
I realiteten har han gjort det. Fast i hans huvud ser det nog inte ut så. Han har själv uppgett att de endast väntar på polskans svenska personnummer och sen är allt klart.

Vet inte om polskan ansökt hos skattemyndigheten om att få folkbokföra sig i Sverige och få ett personnummer. Det är dock vissa krav som måste uppfyllas för att få det godkänt.
2017-07-06, 01:07
Medlem
Cabenstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsJ
Bra att saker och ting börjar hända och att det visar sig bli konsekvenser av felaktigt handlande (även om Lennart antagligen behöver drabbas flertalet ggr till för att EVENTUELLT inse).

Gällande kallelse från Tingsrätten så funderade jag på en sak som tidigare nämnts i denna tråd och dessutom bekräftats av hans far om jag ej missminner mig.
Denna 14-åriga pojke angav ju sig för att vara en tjej när han tog kontakt med Lennart.....Varför?
Va det inte just för att hetsa Lennart till att skicka ngt....exempelvis en bild.
Om han angav någon ålder på denna s.k "tjej" vet jag dock ej om det har framkommit?

Han angav sig för att vara en minderårig tjej. Orsaken kommer att komma upp i rättegången, inget jag vill gå in på i detalj här.
2017-07-06, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
I realiteten har han gjort det. Fast i hans huvud ser det nog inte ut så. Han har själv uppgett att de endast väntar på polskans svenska personnummer och sen är allt klart.

Vet inte om polskan ansökt hos skattemyndigheten om att få folkbokföra sig i Sverige och få ett personnummer. Det är dock vissa krav som måste uppfyllas för att få det godkänt.
Jag fattar inte Lennarts bostadsaffär riktigt.
Har hans bostadsförening godkänt polskan?
Har hans bostadsförening godkänt andrahandsuthyrningen?

"Uppfyller sökanden inte kraven i stadgarna är detta en grund för att neka inträda i föreningen....... Den sökanden ska dock kunna fullgöra sina förpliktelser gentemot föreningen, med andra ord kunna betala avgiften."
http://lawline.se/answers/9648
Senast redigerad av alipo 2017-07-06 kl. 02:26.
2017-07-06, 02:36
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Jag fattar inte Lennarts bostadsaffär riktigt.
Har hans bostadsförening godkänt polskan?
Har hans bostadsförening godkänt andrahandsuthyrningen?

"Uppfyller sökanden inte kraven i stadgarna är detta en grund för att neka inträda i föreningen....... Den sökanden ska dock kunna fullgöra sina förpliktelser gentemot föreningen, med andra ord kunna betala avgiften."
http://lawline.se/answers/9648
Så vitt vi vet (all info kommer ju från Lennart så hur det verkligen ligger till vet vi inte)
Bostadsrättsförening godkände ej polskan som köpare av lägenheten pga hon saknade svenskt personnummer. De har dock godkänt att Lennart hyr ut den i andra hand till henne och de har skrivit ett hyresavtal.

Men alltså, det här har avhandlats flertalet gånger i tråden, om folk bemödade sig att läsa den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in