Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-05, 19:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Absolut är det så. Man skulle vara rädd med honom i kretsen att han skulle avslöja vadsomhelst om en. Impulsiv är ju bara förnamnet.

Undrar jag med. Om det blev ett elddop. Han har har ju inget mobilt bredband så lär väl dröja innan vi vet.
Inte för att jag riktigt fattar det här med att det inte räcker med mobilens uppkoppling så finns det gratis wi-fi i nästan hela innerstaden, tack vare Almedalsveckan.
2017-07-05, 19:59
Medlem
Citat:
Absolut är det så. Man skulle vara rädd med honom i kretsen att han skulle avslöja vadsomhelst om en. Impulsiv är ju bara förnamnet.

Undrar jag med. Om det blev ett elddop. Han har har ju inget mobilt bredband så lär väl dröja innan vi vet.

Finns bildbevis på snap. Dålig uppslutning, ser ut som vilken småort som helst under hans tour. Jag tror att han är besviken, såg så ut på snapsen. Problemet med detta är att Gotland är Lennarts bas och att det därmed endast finns ett begränsat antal med 12-åringar. Följarmötena är nog ett minne blott.
2017-07-05, 20:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Finns bildbevis på snap. Dålig uppslutning, ser ut som vilken småort som helst under hans tour. Jag tror att han är besviken, såg så ut på snapsen. Problemet med detta är att Gotland är Lennarts bas och att det därmed endast finns ett begränsat antal med 12-åringar. Följarmötena är nog ett minne blott.
Jo, och de gotländska barnen hade som roligast i mars-maj och har säkert tröttnat nu. Det är ju en turistort också så många infödda är på landet och turisterna har tagit över. Ingen 12-åring på semester med sin familj kan ju dra till Lennart, hur mycket den än vill...
2017-07-05, 20:27
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:

Tror att det här är slutet för Lennart och hans äventyr... Nu är han tillbaka och han har en helt annan sinnesstämning än när han cyklade runt i solskenet utan nåt problem överhuvudtaget.

Nu har verkligheten, vilken han har lite svårt att skilja från sina fantasier, trots allt hunnit ikapp honom. Nu blir det inga fler cykelresor och fanmeetings runt om på vackra torg i Sverige. Han helt hela tiden sett framför sig en almedalsvecka med en enorm uppslutning av små tonårstroll som Lennart tror vill vara med honom och sjösätta hans revolution som ska rättfärdiga hans dragning mot minderåriga tonåringar.

Men nu verkar det inte bli så...

Istället så är han:

Kallad till tingsrätten

Har en hög med räkningar från inkasso

Ingenstans att göra av husvagnen och därför inte heller någonstans att bo

Verkar inte vara helt klart med lägenhetsförsäljningen

Vännerna vill inte veta av honom och inte ens hjälpa honom med att ta emot hans post

Ingen uppslutning av fans till Almedalsveckan

Det känns som att Lennarts märkliga värld kommer att rasa ihop mer och mer... Hade han inte hållt på som han har gjort med sitt onlineblottande för minderåriga så kanske han hade fått mina sympatier....
2017-07-05, 21:00
Medlem
0x539s avatar
Var har Lenne ens tänkt sova ikväll? Blir det att unna sig ett hotell igen tro?

(Om det funnits ett ledigt hotellrum i hela Visby dvs)
2017-07-05, 21:06
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:

Han kanske är missnöjd men jag tror nog det var bra att det blev så. Bättre att det får dö ut än att en lynchmobb med föräldrar kommer efter honom med högafflarna!

Nu får han väl sova i en buske eller något. Det kommer nog kännas ensamt bland alla människor som inte bryr sig ett dugg om hans existens.
2017-07-05, 21:25
Medlem
Hegamons avatar
https://www.youtube.com/watch?v=UmhutMYmq9Y

LB menar hans elräkning gått till Inkasso. Det är enligt mig för han sade inte upp sitt elabonnemang, han måste själv säga upp sitt elabonnemang annars tickar det bara vidare. LB verkar felaktigt tro att polskan ska betala hans elräkning, men icke hon får själv skaffa sig ett eget elabonnemang. "Det är roligt nästan jämnt" - känt LB-citat och jag lägger till "det är inte lätt"... haha.

Sen har LB uppenbart struntat i posten och det gick förmodligen bra än så länge, men det är ytterst nära han får ett ärende hos Kronofogden. DÅ behöver han iofs bara betala räkningen och avgiften till Kronofogden i tid för att inte hamna i Kronofogdens register.

Minus vill jag ge till Campingen? Som slängt in alla LB:s saker i en enda stor röra. Jag tycker det visar på bristande respekt för en medmänniska. Sakerna borde åtminstone läggas in i viss ordning.

Jag fann det också märkligt att han filmade stämningsansökan från Åklagarmyndigheten.

Om Skatteverkets nekande till att LB bildar en ideell förening (Manligt Initiativ) med organisationsnummer: Skatteverket nekar att tilldela Manligt Initiativ (MI) organisationsnummer för att LB har inte inkommit med handlingar som Skatteverket skickat ut och givit en deadline för. LB skulle komplettera sin ansökan med dessa handlingar som visar att Manligt Initiativ är en associationsrättslig förening som är att betraktas som en ideell förening.

Möjligen att jag kan se en framtid där LB plockar ut föreningsstöd. Men då får han ligga i och skaffa medlemmar och så måste han söka föreningsstöd. Och han måste uppfylla en rad villkor för att plocka ut föreningsstödet som ofta är litet, men vissa föreningar lyfter större summor i just föreningsstöd. Jag tror dock att LB kommer följa samma handlingsmönster runt administrativa uppgifter som tidigare och misslyckas även med detta.
Senast redigerad av Hegamon 2017-07-05 kl. 22:02.
2017-07-05, 21:35
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
https://www.youtube.com/watch?v=UmhutMYmq9Y

LB menar hans elräkning gått till Inkasso. Det är enligt mig för han sade inte upp sitt elabonnemang, han måste själv säga upp sitt elabonnemang annars tickar det bara vidare. LB verkar felaktigt tro att polskan ska betala hans elräkning, men icke hon får själv skaffa sig ett eget elabonnemang. "Det är roligt nästan jämnt" - känt LB-citat och jag lägger till "det är inte lätt"...

Sen har LB uppenbart struntat i posten och det gick förmodligen bra än så länge, men det är ytterst nära han får ett ärende hos Kronofogden. DÅ behöver han iofs bara betala räkningen och avgiften till Kronofogden i tid för att inte hamna i Kronofogdens register.

Minus vill jag ge till Campingen? Som slängt in alla LB:s saker i en enda stor röra. Jag tycker det visar på bristande respekt för en medmänniska. Sakerna borde åtminstone läggas in i viss ordning.

Jag fann det också märkligt att han filmade stämningsansökan från Åklagarmyndigheten.
Nej, polskan får betala Lennarts elräkning då han står som ägare och hon hyr i andra hand. Eftersom hon inte har personnummer är det lurigt att få ett elavtal.
2017-07-05, 21:39
Medlem
inneskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Nej, polskan får betala Lennarts elräkning då han står som ägare och hon hyr i andra hand. Eftersom hon inte har personnummer är det lurigt att få ett elavtal.

Om polskan hyr i andrahand så ska detta stå i ett kontrakt mellan dom. Han bör ordnat upp detta ordentligt innan han drog iväg på runkturnén. Lennart har enbart sig själv att skylla.
2017-07-05, 21:42
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey

Min uppfattning var att lägenheten var såld och betald för. Min uppfattning är att polskan står som ägare på lägenheten. Inget visar på att polskan inte har tecknat ett eget elabonnemang. Jag är heller inte medveten om att lägenheten hyrs ut i andra hand.
2017-07-05, 21:46
Citat:

Trist att han blir av med sina grejer hela tiden, även om de används till självdestruktiva saker.
2017-07-05, 22:03
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Lennart ska i september infinna sig på Skaraborgs tingsrätt där han kommer att stå åtalad för sexuellt ofredande. Det finns bevisning i form av förhör med både målsägande och tilltalad (Herr Bladh), men även bevisning bestående av skärmdumpar på foton och konversationer.

Lennart kommer att få det myyyyycket svårt att slingra sig ur detta och kommer med största sannolikhet att torska dit på detta.

Det lagrum enligt vilket Lennart står åtalad: 6 kap 10 § i brottsbalken

Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, sexuellt berör ett barn under femton år eller förmår barnet att företa eller medverka i någon handling med sexuell innebörd, döms för sexuellt ofredande till böter eller fängelse i högst två år.

Detsamma gäller den som blottar sig för någon annan på ett sätt som är ägnat att väcka obehag eller annars genom ord eller handlande ofredar en person på ett sätt som är ägnat att kränka personens sexuella integritet. Lag (2005:90).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in