Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-23, 15:30
  #1
Medlem
Idag testade jag på Buspiron första gången idag har sedan innan ett relativt grovt blandmissbruk av lite av allt men varit ren i 2-3 månader, är på behandlingshem nu. testade att äta 10mg och sedan snorta en krossad 10mg, blev grovt förvånad av effekten av att snorta denna tablett, blev lätt i huvudet, lite euforisk och yrsel, men annars välmående, blev lite svettig och fick snabbare hjärtslag, kan säga att nästa tab blir snortad igen!
Citera
2016-08-26, 17:29
  #2
Medlem
forfoxsakes avatar
Har gått på dessa några månader. Också lärt mig snorta dem, de funkar ändå men det ger en kick och ett rus. Känner flera andra rävar som håller med medan sidor som bluelight verkar avfärda detta.

Det är inget rus att jänföra med någonting klassat eller de RC jag prövat. Kan inte tänka mig att dessa klassas. Populärt på behandlingar, häkten och kåkar dock.

Testat höga doser och det verkar inte funka att gå över 40 mg för bättre effekt.
Har 3 x 20 mg och de hjälper mig mer som medicin utöver kicken. Hög dos enligt Fass och läkarna. Rusmässigt är de inte i närheten men hjälper mot min ångest som 0,5-1 mg alprazolam imo. Har även varit utan i 1 månad och ingen AT eller så. Bra medicin för oss som inte vill eller får bli bensotorskar i och med ångest. Spöar även ssri och neuroleptika.

Det lilla ruset är en mysig grädde på moset. Värt att testa snorta ifall ni får dem men absolut inte i klass med true knark.
Citera
2018-12-09, 23:31
  #3
Medlem
Spud-boys avatar
Jag är en till som stött på Buspar och kommit till att uppskatta detta preparat.. Faktiskt ganska mycket-uppskatta - för det FÖRSTA, så är det INTE beroendeframkallande..

Ruset är kort, och jag tror Buspar är ett preperat som funkar med seretoniet på nått sätt - kanske höjer det, kanske.. Och rätta mig om jag har fel, men är det inte lite det som MDMA funkar på?..

Jag sitter på psyket sedan flera år, sluten vård, och har under perioder mer eller mindre gått på detta - snacka om att det varit ett grädde på moset (ett ganska förjävligt "mos" snackar vi då - men Busparet har VERKLIGEN gett NÅTT av ett substitut till vad man söker i t.ex cannabis).. Här på psyket är vart jag kom i kontakt med Buspar oh blev hjärtligt förtjust i det..

Jag har varit med om 3ggr, under alla mina Buspar "rus", hur jag har tagit det på kvällen, blivit go och mjuk för ett tag, sedan somnat(man kan absolut sova bättre av det), sedan vaknat och MÅTT SÅ JÄVLA PRIMA! Som natt och dag.. så det har potential att vara ett rus-preparat OCH har medicinskt potential om man vill bli bättrwe, iaf för mig..

Jag frågade doktorn om jag kunde få nått piller utskrivet, för några veckor sän faktiskt - men fick NEJ!

Ruset är liiiite liknande att vara stenad, fast inte alls lika ihållande och starkt - lite sämre/svagare...inte lika euforiskt..

Ruset kan liknas lite med känslan av att vara riktigt skitnödig.. Och det är bra..
Citera
2018-12-09, 23:43
  #4
Medlem
Rikspsykoss avatar
Placebo isåfall, riktigt skräp, funkar inte ett skit på mig, värdelöst
Citera
2018-12-10, 02:56
  #5
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Placebo isåfall, riktigt skräp, funkar inte ett skit på mig, värdelöst

Jo, det är skräp, om man t.ex gemnför med att röka cannabis så kommer det ju inte äns i närheten..

Buspar är typiskt ett sånt, ett milt preparat, som säkert inte funkar alls på vissa.. Jag kan knappast påstå att det kan anses som habil-kvalite i rusmässighet.. Det sträcker sig nog mest till att vara lägligt hispan-tjack - men kan man sonika bara ta en pipa brajj/gräs så finns det inget värde i att istället ta en buspar..

Knappt nån eufori att tala om - mer bara bli lite avdomnad och lätt i huvve..

Det finns nackdelar med det oxå.. Jag har upplevt tråkigheter..
Citera
2018-12-10, 15:48
  #6
Medlem
who-s avatar
Ändå som händer är att man blir vrålhungrig och en pytteliten effekt knappt så de känns på ångesten. Alltså när man snortar skiten menar jag..
Citera
2019-01-14, 16:55
  #7
Medlem
Fick Buspiron utskrivet mot min kraftiga ångest. Hjälper inte mkt. Finns inget ångestdämpande med detta. Beställt riktiga grejor nätet, istället för Buspiron.
Citera
2019-01-24, 20:59
  #8
Medlem
FortuneTellers avatar
Jag har varit i kontakt med denna medicin ett flertal gånger. Effekten är att man blir lite yrslig med mindre ångest. Har man lite ångest när man tar det kan man i bästa fall bli glad en halvtimme. Så var det för mig iallafall. Hungrig vid liknelse av munchies, som infinner sig 3 minuter efter man har snortat.

Kan tillägga att jag testat att ta detta preparat IV också, inte att rekommendera. Total blackout i 10 minuter. Fick förklarat att jag hade ställt mig upp, gått in i ett rum, lagt mig i sängen och stirrat i 10 minuter. Jag kommer ihåg 0 minuter av denna händelse. Inte bra!
Citera
2019-01-26, 16:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FortuneTeller
Jag har varit i kontakt med denna medicin ett flertal gånger. Effekten är att man blir lite yrslig med mindre ångest. Har man lite ångest när man tar det kan man i bästa fall bli glad en halvtimme. Så var det för mig iallafall. Hungrig vid liknelse av munchies, som infinner sig 3 minuter efter man har snortat.

Kan tillägga att jag testat att ta detta preparat IV också, inte att rekommendera. Total blackout i 10 minuter. Fick förklarat att jag hade ställt mig upp, gått in i ett rum, lagt mig i sängen och stirrat i 10 minuter. Jag kommer ihåg 0 minuter av denna händelse. Inte bra!

Även jag har i sprutnarkomanins värdelösa skede gett mig på att IVa dessa rackare. Osäker på vilken dos du tog, men för mig räckte 10mg. till att bli så efterbliven att jag inte kunde gå ordentligt. Hela jag lutade kraftigt och ena benet släpade jag efter mig. Inte alls roligt. Inte att rekommendera.
Citera
2019-01-28, 14:58
  #10
Medlem
FortuneTellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The123
Även jag har i sprutnarkomanins värdelösa skede gett mig på att IVa dessa rackare. Osäker på vilken dos du tog, men för mig räckte 10mg. till att bli så efterbliven att jag inte kunde gå ordentligt. Hela jag lutade kraftigt och ena benet släpade jag efter mig. Inte alls roligt. Inte att rekommendera.

10mg här också, effekten verkar har varit olika på oss då, men uppenbart inte bra alls. Haha.
Citera
2019-01-28, 22:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FortuneTeller
10mg här också, effekten verkar har varit olika på oss då, men uppenbart inte bra alls. Haha.

Ganska underligt. Vet flera som nämner att de blev 'tiltade'.
Citera
2019-04-28, 16:35
  #12
Medlem
IplayTheGrandTubas avatar
Det är en god känsla, och positivt är att det ej är vanebildande, lätt att få utskrivet och billigt att rusa på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback