Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 12:41
  #1
Medlem
fizzles avatar
Kan tänka mig att det nya Worms W.M.D har gått obemärkt förbi för många, har inte sett ett knyst någonstans förrän polaren upptäckte det i Steam Featured Items igår.

Första upplevelsen är lättnaden att slippa ett fult 3D-spel som flera tidigare i serien, här tar dom istället efter dom tidigare i 2D, men fortfarande modernare grafik. Jag får i vissa fall tankarna till ett superpolerat flashspel, speciellt med vattnet, kanske bara är jag.
Leaderboards på träningsuppgrad, rankning och onlinespel.

Nytt är att du kan customize vapen in-game & fordon finns med i spelet! Helikopter, tank, mechsuit, sniper m.m.

Ser ej möjligt ut att rita sina kartor som WorldParty hade, det tycker jag är synd! Kan hända det dyker upp, men sett i Steamboards att en Dev inte har gett något tydligt svar på den frågan så jao..

En del har problem med crashar och lite buggar, får hoppas dom ordnar upp detta fort.

Finns redan flera gameplay's att se för närmsta uppfattning utan att själv köpa - https://www.youtube.com/results?search_query=worms+wmd
Betyget uppnår 79 i skrivande stund på metacritic http://www.metacritic.com/game/pc/wo...MCD-06-10aaa1f men som GameWatcher skriver, har man Armageddon eller WP kommer W.M.D inte känna sig värst behövt.
__________________
Senast redigerad av fizzle 2016-08-24 kl. 12:43.
Citera
2016-08-24, 14:06
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Fan, det där ser ju skitkul att lira med polare.

Blir att övertala de vanliga lirarna att detta måste införskaffas

Sitta på voice, dricka bira och lira detta måste ju vara perfekt för en spelafton
Citera
2016-08-24, 14:08
  #3
Bannlyst
Får köpa det.

Citat:
men som GameWatcher skriver, har man Armageddon eller WP kommer W.M.D inte känna sig värst behövt.

Ja men sitter du på en windows millenium dator eller? Varken A eller WP fungerar med Windows 8+...
Citera
2016-08-24, 14:15
  #4
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fan, det där ser ju skitkul att lira med polare.

Blir att övertala de vanliga lirarna att detta måste införskaffas

Sitta på voice, dricka bira och lira detta måste ju vara perfekt för en spelafton


Detta kan jag hänga med på! Inte haft något riktigt spelsug på något förutom MC på senare tid. Så kan nog bli ett inköp efter räkningarna!
Citera
2016-08-24, 17:50
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Köpte det, körde lite single player och hoppade sen in i en multiplayer match. Fan det var skoj det var.

Visst, inget man sitter och grindar en hel dag, men som att hoppa in och ta en match, fyfan det var skoj.

Crafting systemet är helt ok, alltid kul när man lyckas crafta något riktigt nice som en Bunker buster eller liknande.

Det känns snabbt, iom att du kan crafta i motståndarens runda, så är det inte bara att sitta och vänta medans andra gör saker utan snarare känner du dig stressad att hinna göra allt du behöver.

Kan nog bli ännu roligare när resten av gänget köpt det för några episka rundor och trashtalk

Hade helt missat det här spelet så glad att fizzle skapade en tråd om det
Citera
2016-08-24, 21:08
  #6
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruisingdown
Får köpa det.



Ja men sitter du på en windows millenium dator eller? Varken A eller WP fungerar med Windows 8+...

Hört talas om steam?
Citera
2016-08-28, 01:44
  #7
Medlem
hugTracersbutts avatar
Senaste bra worms var väl armageddon (tror jag körde Worms Revolution till ps3 också, som var helt ok), så detta ser riktigt bra ut. Tack för tipset, hade också missat det.
Citera
2016-08-28, 13:00
  #8
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Hört talas om steam?

Bara för att ett spel finns på Steam betyder det inte att det fungerar på moderna operativsystem.
Citera
2016-08-28, 21:07
  #9
Medlem
Köpte det här spelet idag för att se hur det var! Jag har inte hunnit spela det så mycket än men det jag har spelat så verkar det lovande måste jag säga, riktigt kul
Citera
2016-08-29, 08:42
  #10
Medlem
-Vasslepulvers avatar
Köpte det till ps4, grymt roligt spel!
Citera
2016-08-30, 07:16
  #11
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Bara för att ett spel finns på Steam betyder det inte att det fungerar på moderna operativsystem.

Båda spelen han nämnde fungerar på nyare windows från steam.
Citera
2016-08-30, 09:27
  #12
Medlem
frantiks avatar
Går det att köra multiplayer i soffan? Eller är det endast online som gäller?

Herregud vad roligt det här var när man var liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in