Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 14:19
  #1
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spel som kommer till ps4. Dark souls kopia från team ninja. Kan tipsa om att betan finns att ladda ned på ps store just nu. Har själv lirat lite och gillar det bättre än senaste jag spelade betan. Då kom jag knappt förbi första fienden men det var innan jag spelat och bemästrat souls/bloodborne spelen. Tyckte det kändes intressant det jag lirat hittills. Gillar dem olika stances bidrar till mer taktisk combat. Får se om spelet når upp till dark souls höjder när det släpps senare i år (?)

Länkar lite eget gameplay från min korta tid till betan om man vill se spelet in action.

https://www.youtube.com/watch?v=pTqL1Aw7pVI

https://www.youtube.com/watch?v=4X3KitVKrbU

https://www.youtube.com/watch?v=jAj1-ugjAD8
Citera
2017-02-03, 12:49
  #2
Medlem
Lurigfaxs avatar
Snart här! Ser lovande ut
Citera
2017-02-03, 13:06
  #3
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja hade nästan glömt bort detta. Men såg att det fått väldigt fina recensioner. Ligger på runt 85 på metacritic. Inte förvånande dock efter att jag spelat betan. Gillade striderna. Spännande med dem olika "stance" som ändrar om man är mer defensiv eller offensiv eller i mitten. Spelet kändes väldigt välgjort och rikt på detaljer. Långt mycket mer än bara en dark souls klon helt klart. Blir definitivt ett köp.
Citera
2017-02-03, 20:22
  #4
Medlem
D.Winchesters avatar
Har också haft ögonen på det här spelet sedan Alphan förra året, det lämnade mig med ett gott intryck. Gillar miljön i spelet, forna Japan med demoner och allt som kommer till. Spelet i sig var snabbt och kontrollerna responsiva precis som det ska vara i ett sådant här spel. Gillar även att man får valet att köra 30fps med lite snyggare grafik eller 60fps med lite lägre upplösning. Får mig nästan att önska att jag hade ett PS4 Pro som tydligen kommer till rätta med det här spelet.
Citera
2017-02-04, 00:40
  #5
Medlem
Fotzens avatar
Det här blir definitivt ett köp, spelade betan och tyckte det var underhållande.
Citera
2017-02-04, 00:41
  #6
Medlem
henkesss avatar
Ser stelt och tråkigt ut.
Citera
2017-02-04, 17:28
  #7
Medlem
Jag bokade spelet nu.
Citera
2017-02-04, 17:40
  #8
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ser stelt och tråkigt ut.
Allt annat än. Men tyckte likadant när jag såg souls spelen. Först när jag spelat det som jag förstod hur bra det var. Nu är ju tyvärr alla beta och demon slut så finns ju ingen möjlighet att prova spelet.
Citera
2017-02-04, 22:19
  #9
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ser stelt och tråkigt ut.

Det är allt annat än stel combat
Citera
2017-02-05, 03:59
  #10
Medlem
Steinarrs avatar
På tok för asiatiskt för min smak. Inget köp.

Hatar Samurajer och allt det där. Varför kan ingen göra ett vikingaspel med samma spelstil med flygande kroppsdelar överallt?
Citera
2017-02-07, 07:41
  #11
Medlem
Nihennas avatar
87 average på Metacritic. 9.8 på IGN. Verkar ju minst sagt lovande

Frågan är om man ska köpa det innan eller efter Switch och Zelda. Genren är ju min en av mina favoritgenrer vanligtvis (spelat några tusen timmar totalt på Dark Souls, Bloodborne och Lords of the Fallen) men just att det är lite som en dungeon crawler där man måste repetera uppdrag och farma gear oroar mig lite subjektivt. Det är säkert fortfarande ett förjäkla bra spel även med det inslaget men för mig, personligen, har jag så himla svårt för spel där man känner sig småtvingad att repetera uppdrag för att få det där vapnet som vägrar droppa. Jag är typen som spelar ett uppdrag en gång, så får det vara bra så sen.

Förhoppningsvis MÅSTE man inte hålla på att farma gear om man nu inte ska hålla på med Twilight Missions utan om man bara nöjer sig med att klara av spelet.
Citera
2017-02-07, 22:11
  #12
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
87 average på Metacritic. 9.8 på IGN. Verkar ju minst sagt lovande

Frågan är om man ska köpa det innan eller efter Switch och Zelda. Genren är ju min en av mina favoritgenrer vanligtvis (spelat några tusen timmar totalt på Dark Souls, Bloodborne och Lords of the Fallen) men just att det är lite som en dungeon crawler där man måste repetera uppdrag och farma gear oroar mig lite subjektivt. Det är säkert fortfarande ett förjäkla bra spel även med det inslaget men för mig, personligen, har jag så himla svårt för spel där man känner sig småtvingad att repetera uppdrag för att få det där vapnet som vägrar droppa. Jag är typen som spelar ett uppdrag en gång, så får det vara bra så sen.

Förhoppningsvis MÅSTE man inte hålla på att farma gear om man nu inte ska hålla på med Twilight Missions utan om man bara nöjer sig med att klara av spelet.

Vet inte hur det funkar men tyckte faktiskt demot var jävligt mycket svårare än alla soulspelen. Klarade demot men det kostade ju ett antal Death.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in