• 1
  • 2
2016-09-04, 09:09
Medlem
Citat:
En byggnad som skulle bli flyktingförläggning i Mariestad utsattes för ett misstänkt brandattentat i natt.

Citat:
Huset hade just renoverats för att användas som flyktingförläggning. Polisen misstänker att det är någon avsiktligt tänt eld på huset.

Byggnaden är nu avspärrad och polisens tekniker ska göra en teknisk undersökning på platsen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6509656

Vad vet folket om nattens brand? Vilka kan tros ligga bakom detta?
Citera
2016-09-04, 09:16
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waders
Vilka kan tros ligga bakom detta?

Det är väl inte helt osannolikt att någon inom radien av 500m står som förövare till nattens brand. Jag menar, vem vill ha en ockupationsbas inpå knuten? Troligtvis ingen, och därmed brann det också.

Skulle heller inte vara första gången någon i det direkta närområdet tar till stickan, om vi säger så...
Citera
2016-09-04, 09:16
Bannlyst
Citat:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6509656

Vad vet folket om nattens brand? Vilka kan tros ligga bakom detta?

Dom själva som bor där såklart
Citera
2016-09-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Dom själva som bor där såklart

Okej, så vem bor där just nu? Just det, INGEN!
Citera
2016-09-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Det är väl inte helt osannolikt att någon inom radien av 500m står som förövare till nattens brand. Jag menar, vem vill ha en ockupationsbas inpå knuten? Troligtvis ingen, och därmed brann det också.

Skulle heller inte vara första gången någon i det direkta närområdet tar till stickan, om vi säger så...

Hmm, nja.. Ytterst tveksam till att någon i närområdet skulle våga sig på en sådan grej i denna lilla staden, men man ska aldrig säga aldrig.
Citera
2016-09-04, 09:21
Bannlyst
Citat:
Okej, så vem bor där just nu? Just det, INGEN!

Jag menade som bor i staden Mariestad
Citera
2016-09-04, 09:56
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Hmm, nja.. Ytterst tveksam till att någon i närområdet skulle våga sig på en sådan grej i denna lilla staden, men man ska aldrig säga aldrig.

Underskatta inte förändrade omständigheters påverkan på människan
Citera
2016-09-04, 10:50
Medlem
Jag är inte på något sätt feg...men inte skulle jag vilja gå ut en natt för att bränna ned planerade asylboenden eller "flyktingförläggningar"... ...Jag skulle inte må bra och den osynlige mannen finns bara i science fiction.

Jag tror mer på spåret ekonomisk brottslighet. Köpa ett gammalt nedslitet hus billigt. Renovera upp det på lån, strunta i att betala byggfirmorna, försöka få ut SNABBT på försäkringen och sedan försvinna till Thailand eller Fillipinerna...

Så kan det ligga till. Jag tror man kan lura alla om man är listig och snabb i vändningarna. Men det kostar kanske att ha 3 bihustrur i Thailand eller Filipo... ...
Citera
2016-09-04, 11:31
Medlem
Säkert elfel. Klåpare till östelektriker har ju varit orsak till rätt många asylboendebräbder de senaste åren. Allt enligt de utredningar som gjorts.
Citera
2016-09-04, 11:49
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Helvete vad många rikspuckon det var i den här tråden då. Diskutera invandringspolitik kan ni göra i någon annan tråd, här handlar det om nattens händelse och vem eller vilka som kan tänkas ligga bakom den.
Låtsasmoderator kan du väl leka i en annan tråd.

Citat:
Antingen små moppepojkar eller några tyngre snubbar på riktig hoj.
En motorcykel är väl en riktig hoj?
Citera
2016-09-04, 13:30
Medlem
Ser framför mig hur den här tråden växer till 1000 inlägg där man anklagar svenskar för att bränna ner flyktingboenden.

Sen piper det från brandutredningen att branden orsakades av ett elfel.
Citera
2016-09-04, 14:23
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Det finns ett helt delforum där man kan diskutera invandring, nämligen Integration och invandring.

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in