Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-05, 01:29
  #1
Medlem
Flashbabe!s avatar
Fick varningsmail från Facebook. Där stod "Inloggningsvarning från Instagram"
Jag vet att det är samma företag idag och min Instagram är dessutom länkat t min Facebook, men varför finns ej samma alternativ i Instagram? Alla IG har ju inte Facebook el länkar till densamma?
När jag klickade vidare så var det en Safari-logga framför "Instagram", nån som loggat in via den Webläsaren då eller? Inte i en app?
Platsen inloggningen skedde ifrån var väldigt intressant då det var en liten skitort typ ingen känner till, som min förra arbetsplats har anknytning till. Om tillfällighet är det i så fall galet, om inte så är det jävligt skrämmande av vissa skäl.
Sökte på "kolla IP-adress" och då fick jag upp olika resultat, hur kommer det sig?
Fick även en varning om att nån försöker kapa/hacka något, utföra bedrägeri eller liknande igår när jag använde Chrome-appen, aldrig hänt nåt liknande nånsin. Vad fan händer? Kan jag göra mer än att byta lösenord som jag såklart gjorde direkt till både IG och FB?
Använder ej dator, allt detta var på mobilen/iPhone och virus etc. trodde jag inte existerade på mobiler?
Tacksam för lite svar och kanske tips!
Citera
2016-09-05, 01:34
  #2
Medlem
Docklands avatar
Byt lösen och revoke access på sidorna/tjänsterna.
Citera
2016-09-05, 01:40
  #3
Medlem
Flashbabe!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Byt lösen och revoke access på sidorna/tjänsterna.


Tack för svar!
Som jag skrev bytte jag såklart lösen på båda direkt.
Hmm, vad revoke access betyder är jag ärligt talat osäker på men jag har ju ställt in betrodda enheter och aktiverat inloggningsvarningar på Facebook (redan innan iofs, därav att jag märkte det).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback