Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-05, 01:38
  #1
Avstängd
swekredits avatar
Hej

Jag har beställt prylar till min företags och förväntas få en företagspaket hemskickat inom några dagar.
Dilemman är att jag kan inte personligen hämta paketet på min lokala ombud eller företagscenter, och undrar därför om min anställd kan göra det åt mig.

Med andra ord kan min anställda personal gå helt sonika till posten och hämta ut företagspaketet genom att enbart visa sitt leg.

OBS!

Jag kommer inte ha tillfällen att lämna mitt leg till min anställda personal, samt har jag läst om fullmakter men tyvärr har jag inte lämnat in en sådan vilket skulle göras en veck tidigare innan paketet kommer.

Nu undrar jag hur jag ska lösa detta, ska jag skita i paketet och låta den återvända? kommer det kosta mig?

Jag kommer att vara bort ca 2 månader pga arbetsresa.
Citera
2016-09-05, 07:34
  #2
Medlem
Kör de inte ut företagspaket? Det är väl det man har betalat för?
Citera
2016-09-05, 07:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Kör de inte ut företagspaket? Det är väl det man har betalat för?
Problemet brukar uppstå om ingen finns på plats, Posten bokar inte tid för leverans.
Citera
2016-09-06, 02:51
  #4
Medlem
Det går inte att hämta ut post åt någon annan utan fullmakt. Leg räcker självklart inte. Annars hade vem som helst kunnat sno någons leg och hämta ut paket.

Du kan försöka fixa fullmakten nu, paketet ligger ju kvar i 2 veckor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback