Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-07, 19:11
  #1
Avstängd
Om man har lösenordet till någons Snapchat och vill kunna se inkommande och utgående snaps utan att den som äger kontot märker, hur gör man då? Är det ens möjligt?
Citera
2016-09-07, 19:20
  #2
Medlem
Du kan ju radera en konversation så att det inte går att se, när något skickades eller togs emot senast.
Är det så du menar?
Citera
2016-09-07, 19:48
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hamiltton
Du kan ju radera en konversation så att det inte går att se, när något skickades eller togs emot senast.
Är det så du menar?

Nja, tänkte mer om någon skickar en snap och man vill se vad som står, men om man bara loggar in och läser den kommer ju personen som äger kontot märka att någon kollar på ens snaps.. Och det vill man ju inte.
Citera
2016-09-09, 01:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Nja, tänkte mer om någon skickar en snap och man vill se vad som står, men om man bara loggar in och läser den kommer ju personen som äger kontot märka att någon kollar på ens snaps.. Och det vill man ju inte.



Vänta tills den skickade snapen är nedladdad, sedan sätt på flygplansläge och visa den. Detta borde funka för då skickar du inte ut datan att du har sett meddelandet. Om det nu skulle vara så att data skickas ut när du aktiverar anslutning till ett nätverk så är ett säkert alternativ att begränsa all dataanvändning till snapchat appen tills du är säkert på att den riktiga användaren har kollat.


Om du nu vill vara riktigt säker och absolut inte visa att du ser meddelandena så måste du följa stegen ovan samt avinstallera appen efter du har sett meddelandet. Med denna metod kan du vara säker på att ingen data om att du har sett snapen har tagits emot.
Citera
2016-09-13, 11:41
  #5
Medlem
Flaskpostenss avatar
Kör en MITM attack, finns även appar som är till för just snapchat har jag för mig också.
Citera
2016-09-16, 17:56
  #6
Avstängd
Låter ganska svårt och avancerat?
Citera
2016-09-17, 23:50
  #7
Medlem
Ifall du menar du vill öppna snapchats från någon till någon annan vars konto du har tillgång till kan jag väl rekommendera casper.io

Gå in på hemsidan och läs lite, men den låter dig bland annat öppna snaps utan att sändaren ser att du gjort så, du kan också ta en skärmdump osv.

Jag tror dock det finns en liten chans att kontot blir temporärt låst, har hänt mig någon gång när jag använde appen.

Lycka till!
Citera
2016-09-20, 01:49
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Ifall du menar du vill öppna snapchats från någon till någon annan vars konto du har tillgång till kan jag väl rekommendera casper.io

Gå in på hemsidan och läs lite, men den låter dig bland annat öppna snaps utan att sändaren ser att du gjort så, du kan också ta en skärmdump osv.

Jag tror dock det finns en liten chans att kontot blir temporärt låst, har hänt mig någon gång när jag använde appen.

Lycka till!

Tack, kan man även se utgående Snaps från personen som äger kontot på något sätt?

Angående Casper är det väl inte säkert att någon som har Snap även har Casper, det är väl en separat app som bara liknar Snapchat eller?
__________________
Senast redigerad av peterj76 2016-09-20 kl. 01:53.
Citera
2016-10-03, 17:00
  #9
Avstängd
Mer tips?
Citera
2016-10-05, 07:28
  #10
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Är det ens möjligt?
Det är generellt inte möjligt, nej. Detta eftersom du enbart kan vara inloggad på en enhet per gång så det innebär att du inte kommer se utgående snaps, enbart inkommande. Dessutom lär det bli misstänktsamt om personen helt plötsligt blir utloggad.
Citera
2016-10-05, 09:08
  #11
Medlem
Det går NOG inte att göra direkt via Snapchat eftersom det, precis som Chloe säger, enbart går att vara inloggad en enhet i taget. Loggar en annan enhet in blir den andra sessionen avslutad och man blir utloggad. Det har varit så i flera år.


Kanske går det att infektera telefonen med en RAT (ursäkta uttrycket, känns väldigt föråldrat...) som skickar screenshots om den känner av att com.snapchat.android startas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback