2016-09-09, 10:57
Medlem
Tjena, var och testade mig i onsdags förra veckan för alla de vanligaste könssjukdomarna klamydia/syfilis/gonorre/HIV ,

tog blodprov+urinprov på centrum för sexuell hälsa, dels eftersom jag haft oskyddat sex nån månad sen med en tjej som efteråt testade sig och sa att hon hade klamydia,
och dels för att jag haft svaga symptom som att det svidit när man kissar ibland och även att knölar i ljumskarna dyker upp och försvinner slumpmässigt,

så jag ringde dit idag och kollade provresultatet och dom sa att allt var negativt på samtliga testade sjukdomar, men samtidigt undrar jag om det verkligen går att lita till 100% på svaret, kan man få negativt resultat om man haft någon könssjukdom väldigt länge, så att det går in i nån sorts vilofas som inte smittar/syns på test, ?

spekulerar här men är typ jätteorolig att jag har nåt som inte syns, eller att resultatet är fel :s

har bokat tid nästa vecka igen med en doktor för att göra om testet + diskutera situationen , blir det negativt då igen antar jag att jag kan ta det lugnt, men ändå, symptomen oroar mig + att den tjejen jag haft oskyddat sex med verkligen inte ljuger om att hon var positiv på klamydia, litar på henne och vi har en bra relation så ja, undrar om någon varit i liknande sits eller sitter på kunskap som kan hjälpa mig ?

stort tack på förhand!

mvh/
Citera
2016-09-09, 13:10
Medlem
Mycket möjligt att du inte blev smittad.

En gång låg jag med 4 tjejer på ganska kort tid. Men jag smittade bara 2 av dessa med klamydia.
Citera
2016-09-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Mycket möjligt att du inte blev smittad.

En gång låg jag med 4 tjejer på ganska kort tid. Men jag smittade bara 2 av dessa med klamydia.

I see, har kollat lite på nätet och det verkar som att om man blir smittad av klamydia och inte gör något åt det kan kroppen bekämpa infektionen av sig själv med tiden, men när det gått så långt finns risken att man blivit steril redan, :S

får se efter nästa test!

tack för svaret iaf, mvh/
Citera
2016-11-14, 12:28
Medlem
Hej
vad jag forstår så ar det lattare att få ett falskt possitivt svar. dvs att man har klamydia, fast man egentligen inte har det.
Det beror på om man inte gjort rent provmaskinen ordentligt efter ett tidigare prov som varit starkt possitivt. då kan nasta prov också få possitivt resultat.
Detta har hant tex oslo universitetssjukhus hade en episod i slutet av forra året. Det var massa folk som troligen fått fel possitivt svar. det måste vara fruktansvart.
men som sagt det galler for felaktigt possitiva svar.
De nya PCR proverna skall vara ganska sakra.
efter 2 prov så torde det vara lugnt.
Har en kompis som också låg med en tjej som skulle haft klamydia, men han fick inte heller klamme.
Citera
2016-11-14, 12:32
Medlem
Hej
kop inte antibiotika på natet. inte sjalvmedicinera!!!
Det ar inte sakert att det botar en eventuell konssjukdom.
det kanske lindrar och du tror du ar botad och sen knullar runt och sprider sjukdomen + att du kan gora sjukdommen antibiotikarsistent om du inte vet vad du forsokt bota.
Gå till en venerolog (ungdomsmott) och kolla upp det ordentligt och få ratt antibiotika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in