Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-10, 15:30
Medlem
Anonymares avatar
En kvinna misstänks ha blivit våldtagen på en parkeringsplats i Skövde under natten mot lördagen.

En man i 20-årsåldern greps på plats och anhölls senare misstänkt för överfallet.
– Larmet kom från ett vittne som såg en våldtäkt, säger Tomas Vänerfors, stationsbefäl i östra Skaraborg, till P4 Skaraborg.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23497555.ab

http://www.expressen.se/gt/kvinna-va...rkeringsplats/
Senast redigerad av Anonymare 2016-09-10 kl. 15:37.
Citera
2016-09-10, 15:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Gött att se det finns lite civilkurage med att då larma och plus på det att nu det tom fanns poliser som kunde åka på larmet och gripa GM på bar gärning.
Citera
2016-09-10, 16:19
Medlem
Zikniks avatar
Hedrande att våga ingripa.
Eftersom media direkt anger "man i 20-årsåldern" tror jag på svensk GM, annars hade det nu hetat "oklar ålder".
Citera
2016-09-10, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Eftersom media direkt anger "man i 20-årsåldern" tror jag på svensk GM, annars hade det nu hetat "oklar ålder".

Det kan mycket väl vara en svensk för en gångs skull eftersom GM verkar varit ensam.

Inte heller uteslutet att det det är en babbe som kom för 4-5 år sedan och påstod att han var 15-16. Idag 20 på pappret och närmare 30 i verkligheten.
Citera
2016-09-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge81
Det kan mycket väl vara en svensk för en gångs skull eftersom GM verkar varit ensam.

Inte heller uteslutet att det det är en babbe som kom för 4-5 år sedan och påstod att han var 15-16. Idag 20 på pappret och närmare 30 i verkligheten.

Eller bara en standardmuslim.

Invandrare ifrån MENA står ju fortfarande för majoriteten av överfallsvåldtäkter.
Citera
2016-09-10, 17:08
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Vittnet borde ha bra koll på vad det var för "sorts" GM, det är en tidsfråga innan det avslöjas och får vi inget veta så vet vi ändå.
Citera
2016-09-10, 17:10
Medlem
Polisen anger nog sen ålder man uppskattar honom till vid första anblicken.

Det funkar liksom inte att efterlysa "En Afghan i 17 års åldern" oavsett om dom ser ut att vara 16 eller 45 år...

Alla Afghaner som har kommit hit senaste åren har ju uppgivit 17 eller yngre, och har dom inte klart sett ut att vara över 40 så har migrationsverket godtagit det.
Citera
2016-09-10, 17:27
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Då,det gäller överfallsvåldtäkter utomhus så är det ju nästan till 100% blattar som är GM. Så jag sätter mina slantar på en babbe.
Citera
2016-09-10, 17:44
Bannlyst
Så araben hann penetrera henne?
Citera
2016-09-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Gött att se det finns lite civilkurage med att då larma och plus på det att nu det tom fanns poliser som kunde åka på larmet och gripa GM på bar gärning.
Fast lite konstigt att se en pågående våldtäkt och att inte avbryta den.
Ringer polisen och slår sig ner och tittar på, hur länge då?
Citera
2016-09-10, 21:08
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Fast lite konstigt att se en pågående våldtäkt och att inte avbryta den.
Ringer polisen och slår sig ner och tittar på, hur länge då?

Det är inte alla som vågar. Vi minns ju vad som hände på Ikea etc. Det är fullt naturligt att man inte vågar sig lägga i, beroende på vilket klientel det handlar om.
Citera
2016-09-10, 21:18
Medlem
Men visst kan man avbryta en våldtäkt genom att kasta några mindre stenar på mannen med utländska rötter och sedan springa undan. Och sedan komma tillbaka och kasta lite grus, låt vara det kan träffa kvinnan också. Och sedan naturligtvis som Svensk måste jag vara beredd att springa undan fort och ha säkerhetsavstånd. Inte är jag feg men det är inte JAG som skall behöva bli misshandlad bara för att det lurade folket röstat 87%-igt...

Fattar Ni hur jag tänker?....Bra!... ... Jag tror till och med polisen skulle ha gillat mitt agerande och civilkurage.... .....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in