Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-11, 22:58
  #1
Medlem
MisterAdamovs avatar
"Startade första detektivbyrån som 14-åring - nu bekämpar hon världens ondska på Flashback"

Citat:
Du har kritiserat Flashback för att inte moderera tillräckligt med inlägg. Hela idén är väl att inte ha censur?

”Jag tycker att Flashback borde moderera fler olagliga inlägg som rör olaga hot, förtal eller hets mot folkgrupp då dessa inte blir Google-indexerade då. Det gör att privatpersoner slipper hängas ut i offentligheten.”

http://www.va.se/nyheter/2016/09/09/privatdektevtiv/
__________________
Senast redigerad av MisterAdamov 2016-09-11 kl. 23:02.
Citera
2016-09-12, 00:40
  #2
Medlem
Paijters avatar
Den som tror att det går att gömma sig bakom anonyma inlägg känner inte My Vingren. Hennes vanligaste trick är meddelanden med fejkad Facebook-profil. Det innehåller en länk till en artikel hon vill ”diskutera” samt ytterligare en länk med dold kod. Så fort personen klickar på den preparerade länken får hon IP-adressen. Då kan hon enkelt ta reda vem som ligger bakom inläggen samt vart denne bor.

Citera
2016-09-12, 00:59
  #3
Medlem
Salorms avatar
My Vingren känner jag igen. Var det inte hon som höll på med Expo som sa att dom fått ut alla mailadresser ur Flashback? Vad hände sen?
Citera
2016-09-12, 01:06
  #4
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
My Vingren känner jag igen. Var det inte hon som höll på med Expo som sa att dom fått ut alla mailadresser ur Flashback? Vad hände sen?

Hon frilansar som internetdetektiv, spårar peddos och otrogna män osv.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4765
Citera
2016-09-12, 01:07
  #5
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hon frilansar som internetdetektiv, spårar peddos och otrogna män osv.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4765

Ok, ett hedervärt jobb säkert. Men det är garanterat inte därifrån som jag hört hennes namn ifrån utan hon måste ha gjort något annat också innan sin karriär som internetdetektiv?
Citera
2016-09-12, 01:12
  #6
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ok, ett hedervärt jobb säkert. Men det är garanterat inte därifrån som jag hört hennes namn ifrån utan hon måste ha gjort något annat också innan sin karriär som internetdetektiv?

Hon var en del av kriminella Reserchgruppen och sen fick hon praktik hos SR och fick ett frilansuppdrag av SR. SR som inte prioriterar rödgröna journalister och reportrar.

http://www.friatider.se/ekot-rekryte...esearchgruppen

Det finns länkar i artikeln som källor.
__________________
Senast redigerad av systemkollaps 2016-09-12 kl. 01:15.
Citera
2016-09-12, 01:13
  #7
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ok, ett hedervärt jobb säkert. Men det är garanterat inte därifrån som jag hört hennes namn ifrån utan hon måste ha gjort något annat också innan sin karriär som internetdetektiv?

Har jobbat med Research-gruppen och på SR. Förmodligen varit med och letat upp en hel del av de SDare som åkt dit på senare år, säkert en och annan flashbackare också.
Krut i gumman.
Citera
2016-09-12, 06:53
  #8
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Den som tror att det går att gömma sig bakom anonyma inlägg känner inte My Vingren. Hennes vanligaste trick är meddelanden med fejkad Facebook-profil. Det innehåller en länk till en artikel hon vill ”diskutera” samt ytterligare en länk med dold kod. Så fort personen klickar på den preparerade länken får hon IP-adressen. Då kan hon enkelt ta reda vem som ligger bakom inläggen samt vart denne bor.


Mycket intressant, frågan är bara vad hon sedan gör med IP-adressen. Jag funderade på hur hon gör för att gå vidare, en IP-adress i sig innehåller trots allt inte alltför mycket användbar information och det finns knappast någon ISP som lämnar ut abonnentens uppgifter till en "privatdeckare".

Rent praktiskt vore det bra om det fanns möjlighet att blocka sådana länkar.
Citera
2016-09-12, 07:56
  #9
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Krut i gumman? Hon är en lydig liten kommunistsnärta som hatar yttrandefrihet.

Hört intervjun?
Citera
2016-09-12, 09:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hört intervjun?
Nix men jag kan gissa mig till innehållet: PK, PK, vita män är onda de flesta är pedofiler, ultrafeminism är bra likaså mångkultur, klass mot klass, patriarkalt förtryck.
Citera
2016-09-12, 09:12
  #11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Nix men jag kan gissa mig till innehållet: PK, PK, vita män är onda de flesta är pedofiler, ultrafeminism är bra likaså mångkultur, klass mot klass, patriarkalt förtryck.

Nej, hon pratar bara om hur hon jobbar, vilka tekniker osv. Lyssna, rätt intressant.
Citera
2016-09-12, 10:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej, hon pratar bara om hur hon jobbar, vilka tekniker osv. Lyssna, rätt intressant.
Ja och hennes "jobb" är att kartlägga folk som inte delar hennes åsikter(de flesta) och sen
hänga ut vederbörande, i korthet en Stasiinformatör, fy vilken vedervärdig kackerlacka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback