Citat:
[...]
Det är bara att inse. Ekeroth är en enorm belastning för SD och bär säkerligen ansvar för att SD inte har fler procent i väljarstöd. Pratar man med folk som varför de ogillar SD är nästan alltid Ekeroth och hans skandaler en faktor.
SD måste sparka ut Ekeroth både från riksdagen i kommande val och överlag från partiers organisation. Hans belastning för partiet väger tyngre än något politiskt arbete någonsin kan göra. Vi väljare som värnar om partiet, rörelsen och Sveriges framtid måste kräva agerande från partiet. Det kan inte fortsätta såhär. Ekeroth skadar partiet, och därmed också landets välbefinnande.
Kräv hans avgång. Kräv att partiet sparkar ut honom. Belastningen är för tung.
SD-väljare mot Ekeroth.
Det är bara att inse. Ekeroth är en enorm belastning för SD och bär säkerligen ansvar för att SD inte har fler procent i väljarstöd. Pratar man med folk som varför de ogillar SD är nästan alltid Ekeroth och hans skandaler en faktor.
SD måste sparka ut Ekeroth både från riksdagen i kommande val och överlag från partiers organisation. Hans belastning för partiet väger tyngre än något politiskt arbete någonsin kan göra. Vi väljare som värnar om partiet, rörelsen och Sveriges framtid måste kräva agerande från partiet. Det kan inte fortsätta såhär. Ekeroth skadar partiet, och därmed också landets välbefinnande.
Kräv hans avgång. Kräv att partiet sparkar ut honom. Belastningen är för tung.
SD-väljare mot Ekeroth.
Jag röstar inte på SD, men det beror inte på Ekeroth utan partiets politik, deras anhängares [i alla fall här på FB] tydliga rasism och en mängd andra saker. SD har några bra punkter, det måste jag medge, men det finns för mycket dåligt för att jag skulle överväga att rösta på dem. Jag har hört folk i min närhet säga att de skulle kunna överväga att rösta på SD om de tog avstånd från sina anhängare som smutsar ner FB, Facebook och andra sidor med sin rasistiska smörja, men eftersom de inte gör det måste de dra slutsatsen att rasism är vad SD också står för.
Om SD-anhängarna tog avstånd från alla stolligheter som Ekeroth och gräsrötter runtom i landet sade och gjorde skulle SD kunna få fler röstare, det är jag övertygad om. Men istället för att göra det slätar ni över och ofta till och med hejar på stollarna. Inte rätt väg...
Jag tror alltså inte att Ekeroth ensam är ansvarig för att SD inte har fler röster. Problemet ligger djupare än så.
Citat:
Ursprungligen postat av Abengoa
Dumheter! Kent Ekeroth är ett av de starkaste korten i SD och är den som varit som mest aktiv både i utformandet av politiken och kritiken av de andra partiernas handlingar. Kent Ekeroth är en enorm tillgång för SD, både ideologiskt och i handlingskraft och är troligen en stor anledning till att SD är så stora idag.
Att Ekeroth hamnar i "skandaler" har enbart att göra med att de andra partierna och deras medlöpare i media förstår hur farlig Ekeroth är för dem och försöker därför med alla medel smutskasta Ekeroth. Du har uppenbarligen köpt propagandan med hull och hår, det är beklagligt men det handlar bara om ett smutsigt informationskrig.
Att Ekeroth hamnar i "skandaler" har enbart att göra med att de andra partierna och deras medlöpare i media förstår hur farlig Ekeroth är för dem och försöker därför med alla medel smutskasta Ekeroth. Du har uppenbarligen köpt propagandan med hull och hår, det är beklagligt men det handlar bara om ett smutsigt informationskrig.
Aha, det var alltså representanter från "de andra partierna" som placerade aluminiumrör i Ekeroths händer och tvingade honom filma hela spektaklet samt skrika "hora" åt folk? Det var media som uppmuntrade honom att slå en annan kroggäst på trynet? Där ser man. Vilka ena de är, de där "andra partierna" och media...
Senast redigerad av Charmaine 2017-06-22 kl. 19:50.
Senast redigerad av Charmaine 2017-06-22 kl. 19:50.