Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-01-25, 23:01
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Claes Göran Larsson bröt sig in hos en gammal tant i 90 års åldern år 1993, våldtog o mördade henne. På kåken sades det att han var nekrofil och han rörde en kvinnlig plit i nacken en gång, pratade äckligt o grovt. Detta är då 21 år efter domen. Så han suttit 21 år men e fortfarande lika sjuk i huvvudet. Han sitter nu på våldtäkts avdelning på en anstalt för mest sexbrottslingar. Han satt 4 år på isol på grund av hotbilden mot honom. Finns det mer informaton om fallet nånstanns? Domen på nätet eller den gamla förundersökningen?
Ska tydligen ha slagit ihjäl tanten, o före elr efter mordet knullat henne. Oklart där.
Citera
2014-01-25, 23:07
Medlem
Svenska mord - http://svenskamord.se/index.php?topic=10411.0

Annars verkar det inte finnas speciellt mycket information om detta. Du kan ju beställa hem rättegångsmaterialet. Otroligt äckligt fall förövrigt. Fyfan asså.
Senast redigerad av Knugenafsvea 2014-01-25 kl. 23:11.
Citera
2014-01-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminalvardenKV
Claes Göran Larsson bröt sig in hos en gammal tant i 90 års åldern år 1993, våldtog o mördade henne. På kåken sades det att han var nekrofil och han rörde en kvinnlig plit i nacken en gång, pratade äckligt o grovt. Detta är då 21 år efter domen. Så han suttit 21 år men e fortfarande lika sjuk i huvvudet. Han sitter nu på våldtäkts avdelning på en anstalt för mest sexbrottslingar. Han satt 4 år på isol på grund av hotbilden mot honom. Finns det mer informaton om fallet nånstanns? Domen på nätet eller den gamla förundersökningen?
Ska tydligen ha slagit ihjäl tanten, o före elr efter mordet knullat henne. Oklart där.
Vilket fängelse sitter äcklet på? Vilken onödig människa. Ingen vettig kan väl skriva under på att såna som Claes Göran skulle ha ett människovärde?
Senast redigerad av Grismongis 2014-01-25 kl. 23:45.
Citera
2014-01-26, 13:33
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Han är peddo med o har ju gjort nåt för längesen med nån liten flicka. Usch.
Citera
2014-01-26, 16:02
Medlem
Citat:
Han är peddo med o har ju gjort nåt för längesen med nån liten flicka. Usch.
Finns det någon bild på svinet? Finns han på ratsit?
Citera
2014-01-26, 16:17
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Finns det någon bild på svinet? Finns han på ratsit?

Hela hans värld är ju en fängelseavdelning, tänk på att han suttit sen 93,det e jäääävligt länge, fatta hur skadad en normal människa skulle bli av det. Men larsson som e närmast mentalt handikappad, hans intelekt e på en 5årings nivå, han har noll att leva för. Han tror inte själv han kmr ut. Han e lika farlig nu som då, ingen bättring. Han e lika pervers. Man hoppas ju att domarn elr de som avgör vid eventuelt frisläppande fattar detta.

i en gammal artikel finns han med i nån, trore var aftonbladet, en intervju med blurrat face. En ful jävel iaf. Snackar om att hjälpa ungdomar från kriminalitet o annan skit. Han slog tanten me knytnävarna så hon dog o knullade liket sägs det. Varför har knte detta fallet tagits upp mer, typ veckans brott??
Citera
2014-01-26, 16:44
Medlem
Mordet avhandlas eventuellt i Tobias Barkmans bok, Jakten på en mördare (boken tar upp ett antal mord i Skåne 1989-2004). Vissa av namnen i boken har fingerats men det är ju inte så vanligt med sexualmord på så gamla damer som 90-åringar så det är väl antagligen det som tråden handlar om.

Kapitel 3 handlar om fallet ifråga. GM fick livstid.
Citera
2014-01-27, 00:24
Medlem
Citat:
Hela hans värld är ju en fängelseavdelning, tänk på att han suttit sen 93,det e jäääävligt länge, fatta hur skadad en normal människa skulle bli av det. Men larsson som e närmast mentalt handikappad, hans intelekt e på en 5årings nivå, han har noll att leva för. Han tror inte själv han kmr ut. Han e lika farlig nu som då, ingen bättring. Han e lika pervers. Man hoppas ju att domarn elr de som avgör vid eventuelt frisläppande fattar detta.

i en gammal artikel finns han med i nån, trore var aftonbladet, en intervju med blurrat face. En ful jävel iaf. Snackar om att hjälpa ungdomar från kriminalitet o annan skit. Han slog tanten me knytnävarna så hon dog o knullade liket sägs det. Varför har knte detta fallet tagits upp mer, typ veckans brott??
Yamaha dt och vara runt 30 är ju mongisaktigt om något
Vore fint om man åtminstone hade fysisk adress så man kan skicka lite fysiska brev
Citera
2014-01-27, 12:20
Medlem
OM man är PeddoPervo ger man sig väl inte på TantTorra gammeltanter?

Han är väl snarare att benämna som AllÄtare sexuellt i så fall
Citera
2015-11-27, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Vilket fängelse sitter äcklet på? Vilken onödig människa. Ingen vettig kan väl skriva under på att såna som Claes Göran skulle ha ett människovärde?

Gubben sitter på vä anstalten i Kristianstad har själv träffats honom !

Satt på samma anstalt fast jag satt på ungdomsavdelning på anstalten finns en svets utbildning som nästan alla får gå men det ända problemet är då att man måste vara bland peddon o där träffa jag denna claes Göran väl inne på kåken kallar han sig bara larsson fick höra mkt om han men visste inte vad som var sant att han var nekrofil eller att han våldtog pasionärer o döda dom eller som han själv sa en gång att han kom på sin fru med en annan man i sängen då skulle denne Larsson ha skjutit dom och sedan lämnat över sig till polisen
Citera
2016-09-19, 19:50
Medlem
Marskens avatar
Våldtäktsmordet på Elida Vennerholm 91 i Träne 1993, GM Thomas Mårtensson.

Sommaren 1993 mördades 91-åriga Elida Vennerholm i Träne av en 34-årig sexbrottsling vid namn Thomas Mårtensson. Mordet betecknades som ett lustmord och ledde till tio års fängelse.

Vad vet vi om denna Thomas Mårtensson som satt och tyckte synd om sig själv då han skulle hamna i fängelse?
Citat:
-För det är ju ingen hjälp, sätta en människa i fängelse. -Jag har en hund och en katt och vad skall det bli av dem? Sedan mister jag min ersättning från A-kassan. När jag kommer ut har jag ingenting att leva på, jag mister alltihop.

Thomas var dömd för ett våldtäktsförsök på en kvinna i 70-årsåldern två år tidigare, som 19-åring våldtog han en 7-årig flicka.

Han var även misstänkt samt självklart avförd från sexmordet på Helén Nilsson.

Detta verkar vara en riktigt ruskig typ och det skulle inte alls förvåna mig om han har betydligt mer på sitt svarta samvete.

https://books.google.se/books?id=qZ0...erholm&f=false
Senast redigerad av Marsken 2016-09-19 kl. 19:55.
Citera
2016-09-19, 19:58
Medlem
När är Thomas född då?, så man får en referens.

Edit : 34 år 1993 då.. Ok. runt 1959 då kanske.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in