2016-09-25, 17:38
Medlem
sparkakamels avatar
Igår kväll diskuterade jag och några kompisar över några öl om politik och politiker. Främst handlade ämnet just om Mellanöstern, Turkiet. En av mina kompisar postår att Boris har turkiska rötter. Jag googlade på det och det ger fan en del sanningar som bekräftar min kompis påstående.

Nu tror jag inte att Johnson har några turkiska värderingar alls men känner han nån samhörighet med turkar då?

Nu har jag inte så mycket kunksap om Johson men han är den som började med Brexit och är en lokalpolitiker idag?
Citera
2016-09-25, 20:32
Medlem
Cannabisministerns avatar
Ja, Boris Johnson har turkiskt påbrå. So what?
Citera
2016-09-25, 20:40
Medlem
Hans farfars far var den turkiske journalisten och politikern Ali Kemal, inrikesminister några månader 1919 och mördad 1922. Han var halvtjerkess och gift med en engelsk-schweizisk kvinna.

Han är också ättling till tyska adelssläkten Pfeffel, vilket förklarar hans mellannamn. Och hans mormors far var amerikan med rysk-judiskt ursprung.

Det är med andra ord många att känna samhörighet med.
Senast redigerad av PlantaGenista 2016-09-25 kl. 20:48.
Citera
2016-09-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Hans farfars far var den turkiske journalisten och politikern Ali Kemal, inrikesminister några månader 1919 och mördad 1922. Han var halvtjerkess och gift med en engelsk-schweizisk kvinna.

Han är också ättling till tyska adelssläkten Pfeffel, vilket förklarar hans mellannamn. Och hans mormors far var amerikan med rysk-judiskt ursprung.

Det är med andra ord många att känna samhörighet med.
Ok så då är han inte speciellt turkisk genetiskt sett.
Vilket iofs ingen av dagens turkar är speciellt mycket, bara 13% från de från Centralasien invandrande oghuz-turkarna.
Definitionen turk är mångfacetterad...
Citera
2016-09-29, 01:54
Medlem
sparkakamels avatar
Har Aftonbladet lärt sig något nytt från mitt inlägg?

Citat:
Den yvige utrikesministern har själv turkiskt påbrå och hoppas framöver på ett "jumbofrihandelsavtal" mellan London och Ankara.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle23612961.ab
Citera
2016-09-29, 02:04
Bannlyst
Boris är född i USA.
Samt ingen lokalpolitiker. Utrikesminister i UK.
Tidigare Borgmästare i London.

Boris har även åkt tunnelbana i Stockholm, med rådande logik är att betrakta som svensk därmed.

Lite off topic: men Boris är djävul på att supa och ha utomäktenskapliga relationer.
Senast redigerad av MuslimBastard 2016-09-29 kl. 02:07.
Citera
2016-09-29, 05:23
Medlem
Boris hatar turkar.

Så här skriver den kurdiska tidningen Rudaw.

Kurds congratulate Boris Johnson as UK’s new foreign secretary

http://rudaw.net/english/kurdistan/140720161
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in